Forum > PC related Forum

Sketchup

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
24-10-2012 11:45
Ik ben aan de slag gegaan met Google Sketchup om wat modellen te maken.
Zijn er hier al mensen die hier mee werken en wat modellen willen delen?
Er is al heel veel te vinden, maar lang niet alles.
Ik ben op zoek naar eenvoudige basismodellen van:
  • T-4 met multiparren
    T-4 met par 56
    T-4 met par 64
    Martin SCX-500 scanners
Ook ervaringen zijn welkom evenals tips and tricks.

Mijn eerste ervaring is dat het zeer eenvoudig werkt, maar je moet wel even de instructiefilmpjes bekijken.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
28-10-2012 11:49
Deze zijn natuurijk makkelijk om te bouwen tot t4; Hartings er af en klaar wink ;).

Eventueel kun je dan nog de parren vervangen door een Multipar.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
28-10-2012 14:45
Helaas kan je die T barren niet downloaden, deze had ik al gevonden.
Er is een groot deel aan modellen wat wel gedeeld is, maar niet te downloaden!

Blijkbaar niet veel mensen die sketchup gebruiken hier. Waar maken jullie 3D modellen van een carré e.d. wel in dan?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
1-11-2012 21:38

Frank76 schreef:

Waar maken jullie 3D modellen van een carré e.d. wel in dan?
WYSIWYG
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
2-11-2012 07:01
Niet echt freeware geloof ik...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
2-11-2012 11:22
5800EUR is idd niet meteen freeware nee :p

Ikzelf gebruik Capture Polar, is niet zo uitgebreid als wysiwyg maar is een prima simulator.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-11-2012 12:58
Laten we wel even goed het onderscheid maken tussen simulatie/visualisatie, schetswerk, CAD-werk en productie-voorbereiding. Sommige pakketjes/tooltjes/etc. kunnen visualiseren (en "simpel" tekenen om die visualisatie te bouwen), je hebt programma's voor CAD-tekenen (ja, dat is wat anders dan schetsen of een visualisatie in elkaar vouwen, hoewel sommigen daar anders over denken...), en je hebt productie-voorbereidings programma's (bijvoorbeeld mbv Excel-sheets).

WYSIWYG probeert alles te combineren in 1 pakket en slaagt daar heel aardig in. Ja, daar betaal je voor (overigens lang geen 5800 euro). Capture Polar is leuk voor visualiseren / preprogrammen, maar het is geen echte CAD-tool en al helemaal geen productie-voorbereidings tool.
Light Image
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-11-2012 22:04
5800 is nochtans letterlijk de kostprijs van de webshop van CAST GROUP voor WYSIWYG PERFORM ...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-11-2012 16:03

bomdes schreef:

5800 is nochtans letterlijk de kostprijs van de webshop van CAST GROUP voor WYSIWYG PERFORM ...
Dat is waarom men het fenomeen "distributienetwerk" ooit heeft uitgevonden.. Natuurlijk gaat CAST niet voor dezelfde of een vergelijkbare prijs als hun distributeurs de software verkopen - dan zijn ze hun netwerk (en alle voordelen daarvan) kwijt.
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
8-11-2012 08:32

JeroenVDV schreef:

Laten we wel even goed het onderscheid maken tussen simulatie/visualisatie, schetswerk, CAD-werk en productie-voorbereiding. Sommige pakketjes/tooltjes/etc. kunnen visualiseren (en "simpel" tekenen om die visualisatie te bouwen), je hebt programma's voor CAD-tekenen (ja, dat is wat anders dan schetsen of een visualisatie in elkaar vouwen, hoewel sommigen daar anders over denken...), en je hebt productie-voorbereidings programma's (bijvoorbeeld mbv Excel-sheets).

WYSIWYG probeert alles te combineren in 1 pakket en slaagt daar heel aardig in. Ja, daar betaal je voor (overigens lang geen 5800 euro). Capture Polar is leuk voor visualiseren / preprogrammen, maar het is geen echte CAD-tool en al helemaal geen productie-voorbereidings tool.
Eens,

Echter moeten we ook onderscheid maken in het gebruiksdoel. Voorheen maakte ik mijn tekeningen in Sunlite; (Magic 3D) Zit ook ingebouwd bij freestyler. Prima programma, gratis, en met wat creativiteit kom je een heel eind. (er zit ook ene betaalde versie maar de voordelen hiervan zijn voor mij nooit het overwegen waard geweest)
(voor een voorbeeld: youtu.be/uXeYlARoItU)

Momenteel bezig met Wysiwyg en Capture. Voor mij persoonlijk lijkt Capture wel aardig. Dit omdat mijn opdrachtgevers al meer dan tevreden waren met de Magic 3D visualisatie's en ik hiermee toch voor mezelf een nieuwe weg in kan slaan in een professionelere tekening, en ook verder kan gaan in ontwerpen. De "deal" word eigenlijk al gesloten bij een eerste gesprek waarbij gewoon op papier met potlood, pen, of wat voorhanden is een tekening word gemaakt. Details kunnen later wel worden bijgewerkt.

Wysiwyg is een prachtig programma, heb de demo versie uiteraard gedownload en het 1 en ander in getekend Het gebruikersgemak lag voor mij toch lager dan Capture. Maar ik geloof er heilig in dat een "echt" volledig programma als Wysiwyg in veel gevallen de uitkomst is. Voor mij momenteel nog niet, ik zeg NOG niet wat hopelijk kom ik met ontwerpen steeds verder zodat er meer omzet gedraaid word, en er budget vrij komt voor bijvoorbeeld Wysiwyg!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)