Forum > Licht

Kryptons

(80 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
29-6-2012 11:43
You're right, assumption is the mother of all fuck-ups. wink ;) Ik ging er vanuit wat in mijn ogen logisch was. Namelijk een buck-topologie zonder externe fet, want wanneer ik in die topologie een externe fet zou willen gebruiken had ik een daarvoor meer geschikte controller gekozen.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
17-7-2012 23:17
Beste mensen!

Ik heb een vraag. Ik wilde 4 mac101 headjes kopen maar bij nader inzien zijn deze toch niet zo goed inzetbaar voor mij (trusspaaltje met zo'n klein koppie ziet er niet zo leuk uit) verder zijn deze kopjes ook best prijzig (al hoorde ik iets over een deal bij fairlight). Vind het leuke dingen voor een festival stage of podium in grotere zalen, maar ik doe voornamelijk bruiloften en de wat kleinere drive in shows.

Nou is het zo dat ik iets leuks aangeboden heb gekregen, namelijk:

4 Martin Mac Krypton 250 incl. brackets (zonder haken) waarvan 2 met lamp en 2 zonder
1 Philips msd 250 lamp (nieuw)

Kryptons komen uit een vaste installatie, wel wat uren dus maar niet veel mee gesleept.

Ik kan deze set krijgen voor E1750 en voor E150 meer krijg ik een 5e krypton erbij waarvan het moederboard stuk is maar die wel prima te gebruiken is voor reserve onderdelen (kabelboompjes, motoren, enz.)

Nu zie ik soms kryptons voor 1000 euro ps. voorbij komen maar ook voor 750. Eigenlijk heb ik ze nog nooit voor minder gezien maar dat komt dat ik er nooit intensief naar gezocht heb. Mijn vraag is dan ook, is de prijs goed?

M.v.g.

Michiel
I Love House Music!
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 184
18-7-2012 11:23
De prijs klinkt goed.
Ik heb er hier ook nog steeds 1 staan met defect mainboard. Ben wel bezig met iemand die dat waarschijnlijk kan repareren.

De eerste kryptons zijn volgens mij uit 2003. Dus alweer bijna 10 jaar oud.
Het is dus belangrijk te weten uit welk jaar ze zijn en hoeveel uur ze hebben gedraaid.
Je betaald nu ongeveer 500 per head (nieuwe lampen mee genomen)
Dat is niet duur.
Martin heads gaan lang mee, zie de oude macs, maar dan moeten ze wel netjes hun onderhouds beurten gehad hebben.

De buiten kant schade zal heel erg meevallen aangezien ze "vast" hebben gehangen. Als de mensen die ze hebben onderhouden ze ook netjes hebben behandeld tenminste!

Ik zie setjes Kryptons voor bij komen van 1200 per 2, maar ook nog 1000 per stuk.
Ik vind 1000 euro per stuk zonder case zeker veeel te duur. Aangezien ik weleens nieuw prijzen van onder de 1500 zag voorbij komen. Volgens mij is de eerste serie voor een hele mooie prijs in de markt gezet!
Laatse aanbieding die ik had is 2 Entours voor 1300, daar zit ik nog over te twijfelen!

groet

Frank
Lampie erbij??
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
18-7-2012 14:40
Ik vind het veel geld voor wat je het gaat gebruiken. Voor gewoon bruiloften en drive-in werk ben je 9/10 even blij (en je klanten ook) met een JB Systems Sirius 60W of een ADJ Vizi Spot LED.
Vaste installatie betekent niet noodzakelijk een betere staat dan rental koppen, hoe vaak ik al vaste installatie MH's heb gezien die gewoon vergeven zitten van de nicotine en teer omdat ze nooit naar beneden gehaald worden om te reinigen.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
18-7-2012 17:01
Beste,

Ik had hiervoor phanom 250 spots welke ik veel gebruikte op trusspaaltjes. Verder heb ik regelmatig klusjes waar ik er 4 in een frame hing. Echter zijn deze heads gestolen. Nou wilde ik ze toch al vervangen voor kryptons en dan lijkt mij dat dat nu een goed moment is om dat te doen. Ik weet wat de goedkopere heads kunnen maar ook hoeveel problemen ze kunnen geven. Verder kan ik overal kryptons bijhuren of juist goed verhuren. Mijn keus staat dus vast dat ik heads wil van martin. Heb ook 4 scannersin gebruik die ik voor de hele simpele klusjes gebruik en de prijs van de kryptons ligt onder de prijs van de sirius (wel nieuw dan)

Nougoed:
Heads zijn 6 jaar oud en iedere 3 maanden onderhouden. Er mag niet gerookt worden binnen dus he zou vast meevallen met de nicotine en teer in de heads. Donderdag ga ik kijken of ze goed werken. Tot die tijd zoek ik nog het eea uit over de prijzen.

Mvg
I Love House Music!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
24-7-2012 15:32
Beste mensen,

Ik ga donderdag de kryptons bekijken. De prijs is trouwens incl. btw hoorde ik net. Krijg een bonnetje erbij. Waar moet ik vooral op letten als ik ga kijken?
I Love House Music!
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 184
24-7-2012 18:42
Heb je zelf nog een MSD lamp liggen? Dan zou ik die nog even meenemen om de 2 heads te testen zonder de lamp.
Verder zijn ze in een paar tellen open, en kun je de binnenkant bekijken.
Fan achter/boven de lamp verzorgt de cooling maar is van buiten af slecht te zien.

Verder komen eventuele storingen op het display voorbij. Denk hier aan een sensor oid. Zijn voor een deel terug te lezen in de handleiding.

Verder blijf ik het wel een goede prijs vinden. Ook al zou er werk aan zitten.
Bij defecten is de prijs nog netjes, maar Martin is wel aan de prijs met parts.
Zie bijvoorbeeld mijn mainboard probleem. Ben hem tot nu toe op 1 site tegen gekomen voor 700 Pond.
Dat is duur. zeker als je nu ziet wat je 2de hands voor een hele head betaald.

Overigens toen ik mijne kocht had ik er 1 waar van het tandwiel in de base een tand miste. Wel irritant.
Dit tandwiel verzorgt de pan. Dus de sensor mist dan steeds een puntje. Wat op den duur vervelend is. Maar deze zijn makkelijk te vervangen en niet gek duur!

suc6, overigens zou ik voor de 150 zeker de 5e kopen, tenzij die al is "gekanibaliseerd" of er te verschrikkelijk uitziet!
Lampie erbij??
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
24-7-2012 22:51
Hallo,

Bedankt voor je antwoord. Inderdaad een goede om een extra msd lamp mee te nemen (niet aan gedacht). Degene van 150 euro is nog helemaal in originele staat alleen het moederbord is stuk. Het is bekend dat het een dure reparatie zou worden dus vandaar dat ze er helemaal niet meer hebben aangezeten en deze head ook hadden gehouden voor spare parts (maar dat is nog niet nodig geweest).

Ik ga ze donderdag bekijken en hopelijk is alles prima in orde!

Mvg
I Love House Music!
BamsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
Berichten: 141
26-7-2012 09:44
Bekijk ook even de softwareversie die er in zit.. als het een eerste serie is die altijd in een dak heeft gehangen zou het zomaar kunnen zijn dat er nog een beta of vroege 1. in zit, als er al storingen zijn is de helft er van met een update naar actuele software verholpen. en kijk even naar de hoeveelheid stof en nicotine (ze komen misschien nog uit een tijd dat er gerookt mocht worden!) als ze helemaal vol zitten met stof betekent dat slecht onderhouden dus veel slijtage. ook geschiedenis is belangrijk, een klassieke sociëteit is heel wat anders dan een hardstylekelder.

Kryptons voor dat geld is overigens in slechte staat ook nog een nette deal hoor, alleen moet je dan zelf niet bang zijn om te sleutelen. wij hebben er ooit gehad uit een afgebrande discotheek waarna de kryptons refurbished werden verkocht. zelf nog veel schoonmaakwerk gehad maar daarna nooit meer storingen gehad. enige wat ik me afvraag; hoe zit het met die 5e.. waren het oorspronkelijk 5 werkende die in een zaak hingen? en zo ja, waarom is dat moederboard gesneuveld, en als ze het vervangen van een moederboard al teveel geld vinden, hoe zit het dan met onderhoud? schat in dat het allemaal wel meevalt en dat ze als afgeschreven worden verkocht.

overigens sluit ik me aan bij anderen. 250msd op een trusspaal is overkill bij bruiloften. alleen maar heel naar als je als feestvierders een zonnebril moet dragen om de dj te zien.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
14-8-2012 21:42
Hallo,

Het moederbord was bijna even duur als een 2e hands krypton. Vandaar dat ze daarvoor hebben gekozen en deze krypton als spare hebben gebruikt. De head was bijna nog helemaal nieuw, hij heeft een klap gemaakt waardoor het moederbord is overleden.

Ik heb de heads inmiddels gekocht. Ze waren goed smerig van binnen, moest ze compleet uit elkaar halen (gelukkig is dat niet lastig bij een krypton) en de lampen heb ik allemaal vervangen. De sparemac heb ik kunnen gebruiken om een stappenmotor te vervangen en 2 sensoren.

De heads hebben alle 4 een complete onderhoudsbeurt gehad. Het koste mij een dagje maar dan heb je ook wat. Totaal ben ik 2200 euro incl. btw kwijt voor 4 heads, 5 nieuwe lampen, 4 omegabrackets, 1 sparemac, onderhoudsuren en is het eindresultaat: 4 zgan kryptons.

Ben blij met mijn koop en het is zeker een vooruitgang tov de phantom 250 spots die ik had (kleuren veel mooier, bewegingen soepeler, enz).

Over de heads op een bruiloft, je kunt ze altijd dimmen wink ;) , gebruik ze heel vaak op 2 meter trusspaaltjes naast de dj booth. Nooit last van in ogen schijnen. Gebruik dan ook vaak de tunnel gobo.
I Love House Music!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)