Forum > Geluid

Storing van het net op vaste installatie

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
16-3-2012 11:15
Ik ben al langer opzoek naar een oplossing voor ene probleem dat ik bij 2 verschillende klanten heb.

Beide klanten hebben een vaste installatie van redelijke kwaliteit.

Locatie 1 heeft er alleen last van als de tap koelling aanslaat.
locatie 2 heeft er al last van als de TL verlichting van de zaal aan gaat.

Het betreft dan een soort geknetter. Ik denk dat het veroorzaakt wordt door oudere apperatuur (TL, koeling enz ) omdat toen de regels wat betreft piekjes bij het inschakelen niet zo nauw werd genomen.

Maar wat is de oplossing? bestaat er een stekker doos die deze kiekken er uit filterd? of een ferrier rind om de stroom kabel?

Gr Bram
t' gaat zoals t' gaat
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2057
16-3-2012 11:26
Ha Bram,

Ik denk dat je het best een filter kunt nemen dat ook bij frequentieregelaars gebruikt wordt.
Deze filters zijn verkrijgbaar in hoge stroomsterktes als dat nodig is, en voldoen aan genormeerde specificaties voor netvervuiling.

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1593
16-3-2012 11:37
Kan ook in je eigen installatie zitten. Een aardlus door je apparatuur die werkt als "antenne". Hoe gevoelig is je installatie voor andere dingen? Wel 'ns last van brom of mobiele telefoons? Waar in de keten wordt het opgepikt (bron, mixer, multi, processing, amps, ...)? Probeer de ground lift schakelaars op bijv je amps 'ns.
't is maar een hobby...
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
16-3-2012 13:14

PvG schreef:

Kan ook in je eigen installatie zitten. Een aardlus door je apparatuur die werkt als "antenne". Hoe gevoelig is je installatie voor andere dingen? Wel 'ns last van brom of mobiele telefoons? Waar in de keten wordt het opgepikt (bron, mixer, multi, processing, amps, ...)? Probeer de ground lift schakelaars op bijv je amps 'ns.
Ik ga eens met de GND spelen, maar ik denk niet dat dit veel effect heeft.

Ik zie dat die frequentieregelaars erg prijzig zijn, dan moet ik wel zeker weten dat het functioneerd..
t' gaat zoals t' gaat
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2057
16-3-2012 13:15
Je hebt geen frequentieregelaar nodig, alleen een filter.
Zo'n filter kost zo'n 50 euro voor een 20A enkelfase exemplaar.
Niet goed, wel hard!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
16-3-2012 14:36

joepurlings schreef:

Ha Bram,

Ik denk dat je het best een filter kunt nemen dat ook bij frequentieregelaars gebruikt wordt.
Ik zou eerst beginnen de fouten uit de geluidsinstallatie te halen. Zelfs een stuiterend, vonkentrekkend relais zou geen ellende op de audio mogen veroorzaken (tenzij er Pin-1 fouten en andere aardingsfouten zijn; in dat geval zou ik dus eerst die fouten oplossen).

<<<

PS: Aardingsfouten en Pin-1 fouten komen vaker voor dan je denkt (zelfs in fabrieksapparaten en ja, zelfs in fabrieksapparaten van A-merken). Er is hierover dan ook al het nodige neergepend in het forum. Informatie die, zonder dat daarvoor de beurs getrokken hoeft te worden, zo geraadpleegd kan worden...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)