Forum > Geluid

Monitorset voor thuis/huiskamer

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DaanB86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2011
Laatste: 23-4-2012
Berichten: 2
13-12-2011 21:02
Sinds enkele weken ben ik op zoek naar een goede monitorset/multimediaset voor in de huiskamer.

De bedoeling is dat de speakers goed kan gebruiken als dj-monitoren (house) maar ook om gewoon wat muziek te luisteren of een filmpje te kijken.

Uiteraard heb ik wat internetonderzoek gedaan. De syrincs monitoren staan voor mijn beoogde doelstellingen erg hoog aangeschreven, maar deze valt echter net buiten mijn budget. Mijn budget bedraagt tot 450 euro. Mijk oog was gevallen op de krk RP6. Na enkele reviews en fora te hebben gelezen bleek echter dat deze niet ideaal zijn.

Kunnen er suggesties gegeven worden voor een goede monitorset/multimediaset rond de 450 euro?

Vandaag viel mijn oog op de LD Systems Dave 8 XS. Deze is qua uiterlijk vergelijkbaar met de syrincs set. Dit zegt uiteraard niets over de kwaliteit. Wat me vooral aanspreekt is de subwoofer die inbegrepen zit. Dit mist bij de krk's en volgens verschillende bronnen missen de krk's wat laag. Iemand ervaringen met deze set of het merk? Alle input is welkom.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
13-12-2011 21:39
De Dave 8 XS lijkt erg op de M3-220. Maar... Zoals wel vaker zijn dingen die op elkaar lijken toch niet altijd vergelijkbaar.

Het laag van de Dave 8 XS is nog zeer behoorlijk (zeker voor het geld) maar qua weergave van mid/hoog heb je echt wel in de gaten dat je zit te luisteren naar een budget setje (mag niet in de schaduw staan van de mid/hoog weergave van de M3-220).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DaanB86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2011
Laatste: 23-4-2012
Berichten: 2
13-12-2011 22:35
Bedankt voor de reactie. Hoe staat de LB systems in vergelijking met de krk-RP6 met zowel het dj-aspect als het multimedia aspect in het achterhoofd? Zijn er andere/betere alternatieven?

Ik las zojuist bij de syrincs set in de webshop dat deze gebruik maakt van xlr-3 ingangen. Verschillen deze van 'normale' xlr aansluitingen of wordt met deze termen hetzelfde bedoeld? De krk's en de andere opties die ik heb gezien maken ook vaak gebruik van xlr aansluitingen vandaar dat ik het vraag.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
13-12-2011 23:18

DaanB86 schreef:

Bedankt voor de reactie. Hoe staat de LB systems in vergelijking met de krk-RP6 met zowel het dj-aspect als het multimedia aspect in het achterhoofd?
De Dave 8 XS is fiks beter in het laag, de RP-6 is beter in het mid/hoog.
Zijn er andere/betere alternatieven?
Ik zou het niet weten.

XLR-3 is een XLR plug met 3 pennen (de meest gangbare XLR plug dus, zoals gebruikt op vrijwel alle apparaten met een XLR aansluiting).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj stokeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2009
Laatste: 4-9-2012
Berichten: 53
27-12-2011 21:24
Is de Behringer Truth 3030A niks voor je? Ik gebruik ze om thuis te (trainen) zeg maar.
geluids overlast? je komt toch even kijken waar het vandaan komt...
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
28-12-2011 14:14
Ik draai hier met de (inmiddels niet meer leverbare) DAP Soundmate Easy. Prima geluid, méér dan genoeg vermogen. Misschien dat je nog ergens een setje vindt?
Ook hier kan úw reclame staan!
FlorioleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2008
Laatste: 20-7-2014
Berichten: 155
28-12-2011 15:59
Om gewoon wat muziek te luisteren zal ik geen studio-monitoren nemen, die zijn namelijk bedoeld om het geluid zo realistisch mogelijk weer te geven. En wat jij wil is geloof ik gewoon lekker geluid.
Don't forget to walk, before you run!
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
16-1-2012 00:18
Zelf heb ik ook de KRK Rokit rp6 gehad, maar deze na 1 maand weer doorverkocht.
De basweergave van deze speakers is mij simpelweg te zwak. Naar mijn mening gaan
ze ook net niet hard genoeg. Waarschijnlijk zijn ze met de bijbehorende subwoofer ideaal, maar daar heb ik helaas
geen geld voor.

Zelf ben ik ook opzoek naar een nieuw setje. Nu is mijn oog ook op de LD systems dave 8xs gevallen.
Nu is mijn vraag geeft de LD systems dave 8xs een goede basweergave en hoe presteren de topjes op hoog volume.
Waar is het laag van een Syrincs of LD systems setje mee te vergelijken, dat vraag ik me ook nog steeds af.
(@Dré, wat bedoel je met "maar qua weergave van mid/hoog heb je echt wel in de gaten dat je zit te luisteren naar een budget setje"
Ik neem aan dat het dan over de geluidskwaliteit gaat en niet over het volume. Worden ze schreeuwerig of agressief in het hoog? )

Momenteel gebruik ik een Logitech setje of als het even uitkomt een Mackie srm-450. Dat werkt ook niet helemaal zoals ik het graag had gehad. Ik gebruik het vooral als ik bijvoorbeeld een mix opneem of gewoon een beetje aan het " klooien" ben met mijn gear. Af en toe ook voor het geluid bij films. Produceren is niet aan mij besteed.

Mijn planning is om zo een setje te gaan kopen, maar daarvoor wil ik ze het liefst even horen voordat ik tot aanschaf overga.
Heeft iemand misschien enig idee waar je dit setje zou kunnen beluisteren ? (omgeving Tilburg)
insomnia

Terug naar forum Reageer (zonder quote)