Forum > Geluid

Uniformiseren basspeakers... maar hoe?

(61 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
18-11-2011 07:43
Behringer kasten zijn inderdaad afgewerkt met een speciaal soort lak/bekleding, daar kan je niet zomaar warnex overheen zetten. Ook vind ik de afwerking met beschermhoeken en latten uit een soort van plastic ronduit lelijk...

Ivm de Vibe 18s MKII, volgens de specs is deze ineens fors zwaarder en groter geworden als zijn voorganger: 57kg!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
18-11-2011 09:27
Ik geloof dat ze zwaarder zijn geworden oa. door het gebruik van multiplex (vorige versie was vezelplaat).

Nu twijfel ik nog wel even met de vorige getuigenis over de Behringer, maar volgens de feedback zal zelfbouw (tenzij natuurlijk voor een duurdere reeks) geen optie meer zijn.

Als jullie moesten kiezen, wat zou de beste optie zijn;

- De Behringer B 1800 X Pro: de goedkoopste, maar misschien twijfels over de kast
- De Vibe 18: de letterlijk zwaarste en duurste optie
- De DAP X-18B: nog geen feedback over gezien...
- Nog een andere schitterende vondst binnen dit pakket?

Mvg,

tim
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
18-11-2011 10:31

Timothy schreef:

Waarom denk je dat ik eerst materiaal moet verkopen om dan nieuw (of zelfbouwmateriaal) te mogen/kunnen kopen?! laugh :D
(Ik mag toch nog ook iets hebben hé. Ze gaan me nog genoeg geld kosten! laugh :D )
We proberen allemaal zelf nog wat te kunnen investeren! ;) ken het...
DjREsound
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
18-11-2011 10:37

Timothy schreef:

- De Behringer B 1800 X Pro: de goedkoopste, maar misschien twijfels over de kast
- De Vibe 18: de letterlijk zwaarste en duurste optie
- De DAP X-18B: nog geen feedback over gezien...
- Nog een andere schitterende vondst binnen dit pakket?
Die DAP kan ik alleen maar zeggen: je krijgt ontzettend veel voor wat het kost. Niet voor niets dat ik de 15 inch subs lange tijd heb gebruikt, en nog ben ik er over te spreken (maar deze week gaan er sowieso al 4 de deur uit aan forum collega's). In bovenstaande rijtje voor mij de favoriet, maar ja, ik heb ze niet allemaal gehoord. Dus mijn mening is bevooroordeeld. Ik durf toch wel te zeggen dat ie de vloer aanveegt met die Behringers.
DjREsound
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
18-11-2011 19:04
Dat denk ik ook wel hoor, erg veel goede verhalen over gehoord. Is wel weer bijna de helft zwaarder en duurder per stuk, of dat voor jou de juiste keuze is zal je zelf moeten bepalen. als het gewicht en budget geen beperking zijn zou ik denk ook gaan voor de daps.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
21-11-2011 12:28

Stefan schreef:

Is wel weer bijna de helft zwaarder en duurder per stuk, of dat voor jou de juiste keuze is zal je zelf moeten bepalen. als het gewicht en budget geen beperking zijn zou ik denk ook gaan voor de daps.
Gewicht kan vanaf een zeker niveau wel bepalend worden, maar ik zie bij deze DAPS - als de specs kloppen - niet echt een probleem als je er wieltjes kunt achterzetten.

Prijs is dus wel een beperking (hoe kan het ook anders laugh :D ) maar daarbij zie ik dat de DAPS goedkoper zijn dan de Vibe's, dus is dat een +

Rest mij nog wat twijfels rond service en kwaliteit:

- Heb bij Beglec goede ervaringen met service en herstelling, maar nog geen ervaring bij Highlite (vraag is natuurlijk of het uberhaupt nodig is bij een bas-speaker?)

- Mag ik er van uit gaan dat de DAP, zelfs met die prijs evenwaardig of beter is dan de Vibe 18? Of heeft de Vibe 18 toch nog wat beters te bieden dat zijn hogere prijs verantwoord? Heeft iemand ze al eens naast elkaar gehoord of met beiden al eens gewerkt (want ik ga dat dus niet kunnen)?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
23-11-2011 18:05
Ik heb geen aandelen in het merk, maar in deze prijsklasse raad ik je absoluut het merk 4-acoustic aan.

ik heb het over de FCS118B of de nieuwere versie met foam FCS118B-G2

Verder heeft Watt-xtra (ook hier op het forum) nog 4 stuks BR118 te koop met de 18LW1400 van 18 sound! vraagprijs 1150 euro voor 4
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
24-11-2011 09:54

Timothy schreef:

Gewicht kan vanaf een zeker niveau wel bepalend worden, maar ik zie bij deze DAPS - als de specs kloppen - niet echt een probleem als je er wieltjes kunt achterzetten.
Natuurlijk zet je hier wielen onder. Lijkt me een must voor elke basskast.
Prijs is dus wel een beperking (hoe kan het ook anders laugh :D ) maar daarbij zie ik dat de DAPS goedkoper zijn dan de Vibe's, dus is dat een +
Jep, daarom krijg je voor die DAP's prima kastjes.
Rest mij nog wat twijfels rond service en kwaliteit:

- Heb bij Beglec goede ervaringen met service en herstelling, maar nog geen ervaring bij Highlite (vraag is natuurlijk of het uberhaupt nodig is bij een bas-speaker?)
Dit is prima, ze zijn groot en op veel punten hebben ze "mannetjes".
- Mag ik er van uit gaan dat de DAP, zelfs met die prijs evenwaardig of beter is dan de Vibe 18? Of heeft de Vibe 18 toch nog wat beters te bieden dat zijn hogere prijs verantwoord? Heeft iemand ze al eens naast elkaar gehoord of met beiden al eens gewerkt (want ik ga dat dus niet kunnen)?
Ik heb ze niet beide gehoord, maar zal elkaar redelijk benaderen denk ik. Maar goed, geen ervaring met de vibe, dus hierin kan ik niet echt oordelen.
DjREsound
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
28-11-2011 01:05
Ik heb zelf alle bovengenoemde speakers niet gehad, wel gebruikt,
Stijn (stieno) op het forum heeft al een aantal verschillende subs gehad, hij heeft inmiddels de B1800X gebruikt (toenmalige school), heeft de 4 Acoustic hoorngeladen set gehad, en heeft nu de Dap X18B, waar (naar mijn mening) de laatste echt wel het beste uit de verf komt. ;-)
Nu ook op internet!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
28-11-2011 08:52
Ik ben nog wat de reacties op dit topic aan het bekijken, maar op dit ogenblik gaat mijn keuze ook naar de DAPpen.

Zien er mij degelijk uit, aanvaardbare output volgens de specs, prijs is ok.
Enkel gewicht en plaatsing van de wielen is nog te bekijken.
Nice to have zou ook zijn dat ik het logo kan verwijderen! sneaky :V Maar ik dacht ergens hier eens gelezen te hebben dat dat wel mogelijk zou zijn...

Eerst nu maar zien dat ik het geld bijeen krijg... maar heb geduld.
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)