Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 261 van 289)
Moderator(s): Dré
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 1593
22-11-2011 07:37
Misschien zijn ze gewend dat er een factuur naar de penningmeester gaat?
't is maar een hobby...
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
22-11-2011 11:47
Contract is in deze het key-word. Als er een contract wordt getekend zijn de afspraken kraakhelder en dien je gewoon de gage te krijgen die contractueel overeengekomen is. Geen speld tussen te krijgen!

NB: Probeer alsjeblieft een beetje ABN te typen, dit leest redelijk lastig namelijk...
SoundsmurfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 16-4-2012
Berichten: 92
22-11-2011 14:15

djgys schreef:

JeroenVDV schreef:

djgys schreef:

er was een aanspreek punt en dat was die persoon die ik moest hebben en die zou mij betalen , (de contactpersoon)
Je aanspreekpunt hoeft niet de persoon te zijn die over het geld gaat, beslissings-bevoegd is en je daadwerkelijk gaat betalen!
ja wel ik had met een jonge die ik dan ken via via afgesproken en hij zit in het evenementen comité van die club. iemand anders die ook in het evenementen comité zit en in het bestuur zou mij betalen. dus ik zat zeker bij de juiste personen.
Ik ken dit bijltje en zoals jij het beschrijft kan iemand nog zo mooi in een commissie of bestuur zitting nemen het zegt nog steeds niet dat die persoon tekenbevoegd is zoals ze dat met een duur woord noemen. Vaak zijn er maar twee bestuursleden bevoegd en dat zijn de voorzitter en secretaris, soms een derde en dat is dan meestal de penningmeester. Als jij niet een van deze tekenbevoegde had dan loop je het risico dat je naar je centen kan fluiten omdat een niet geautoriseerd persoon een opdracht heeft verstrekt. Dat jij afspreekt dat die ene jongen welke ook in het bestuur zit (maar alleen zittend bestuurslid is bijvoorbeeld) de contactpersoon is en voor de betaling zorgt wil nog niet zeggen dat je ook een juridische geldige opdracht hebt.

Dit kan ook gelden bij bedrijven, altijd opletten dat de juiste persoon een offerte ondertekend anders loop je een risico. Je zal niet de eerste zijn die op deze manier een poot wordt uitgedraaid.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
22-11-2011 14:19
Ik heb dit gelazer ook 1 keer gehad.. heeft toen een maandje geduurt voor ik mn geld had ( is opzich ook prima, maar de dreiging was er van dat ik geen cent zou zien )..
Sindsdien is er of een contract of ik heb met het hoofd van de organisatie wat afgesproken ( en ben op locatie geweest met de beste man/vrouw )
If it ain't Dutch it ain't much...
PatrickvHaeftenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2011
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 123
22-11-2011 16:53

SebasVD schreef:

Contract is in deze het key-word. Als er een contract wordt getekend zijn de afspraken kraakhelder en dien je gewoon de gage te krijgen die contractueel overeengekomen is. Geen speld tussen te krijgen!
Klopt als een bus.
Ik zou eigenlijk deze zaterdag een feest hebben.
Het contract was getekend en geretourneerd.
Hierin stond duidelijk zaterdag 26 oktober.
Hij belt mij gister op... hoe laat ga je vrijdagmiddag opbouwen? Contract niet goed gelezen was z'n excuus.
Maar 'toevallig' heb ik op vrijdag nog een feest.
Dus de vrijdag is nooit aan de orde geweest...
Hij had alles geregeld en hij wilde het niet verzetten.
Nu heeft hij een andere DJ met spullen gehuurd.
Geen punt, want door het contract krijg ik wel mooi mijn geld.
Ik citeer:
Bij annulering binnen 10 dagen is de opdrachtgever € XX verschuldigd aan de opdrachtnemer.
Dus kortom, ik krijg in 1 weekend wel alles betaald, maar hoef maar 1 keer een show te draaien laugh :D
DjgysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2008
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 99
22-11-2011 17:44

PatrickvHaeften schreef:

SebasVD schreef:

Contract is in deze het key-word. Als er een contract wordt getekend zijn de afspraken kraakhelder en dien je gewoon de gage te krijgen die contractueel overeengekomen is. Geen speld tussen te krijgen!
Klopt als een bus.
Ik zou eigenlijk deze zaterdag een feest hebben.
Het contract was getekend en geretourneerd.
Hierin stond duidelijk zaterdag 26 oktober.
Hij belt mij gister op... hoe laat ga je vrijdagmiddag opbouwen? Contract niet goed gelezen was z'n excuus.
Maar 'toevallig' heb ik op vrijdag nog een feest.
Dus de vrijdag is nooit aan de orde geweest...
Hij had alles geregeld en hij wilde het niet verzetten.
Nu heeft hij een andere DJ met spullen gehuurd.
Geen punt, want door het contract krijg ik wel mooi mijn geld.
Ik citeer:
Bij annulering binnen 10 dagen is de opdrachtgever € XX verschuldigd aan de opdrachtnemer.
Dus kortom, ik krijg in 1 weekend wel alles betaald, maar hoef maar 1 keer een show te draaien laugh :D
Dat is mooi geregeld dan, wel jammer voor die klant maarja zijn fout !
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 1593
22-11-2011 18:04
Je kunt niet zomaar alles in je (algemene) voorwaarden opnemen: het moet redelijk zijn. Gemaakte kosten kun je in zo'n geval wel in rekening brengen, maar ik betwijfel of een rechter het redelijk vindt als je het volledige bedrag in rekening brengt bij annulering. Daarnaast ben je waarschijnlijk een klant kwijt...
't is maar een hobby...
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
22-11-2011 18:23
Ik vind het ook verre van klant vriendelijk.
dat je een vergoeding in rekening brengt vind ik normaal.
Maar volledige show, in mijn ogen niet.

ik verwacht inderdaad dat deze klant niet meer bij je terug komt.
zeker niet omdat hij al iemand anders zijn feest heeft laten doen.

Heb je voor zo'n situatie niet wat jongen/ mensen/ conculega's om je heen die je kunt bellen en jij het dus voor jou klant kunt oplossen? Wil niet zeggen dat jij er op dat moment iets aan moet verdienen, maar de klant zal de volgende keer wel bij jou terug komen omdat jij de klant zijn fout hebt opgelost.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 1593
22-11-2011 19:04

Ronny B schreef:

Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Dat zeg ik: wink ;)
't is maar een hobby...
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2052
22-11-2011 19:34

PatrickvHaeften schreef:

Hierin stond duidelijk zaterdag 26 oktober.
Ik denk dat je daar keihard nat gaat.
Dat is overduidelijk een fout van jouw kant.
Zelfs al zou je voor 26 oktober het contract hebben toegestuurd, zaterdag 26 oktober is ofwel al een paar jaar geleden of pas over een paar jaar!
Als klant zou ik jou zeker niet betalen en wellicht zelfs schade op jou verhalen omdat jij verzaakt.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)