Zoektocht naar Lichttafel
(28 reacties. Pagina 3 van 3)Moderator(s): Dré
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 26-9-2011 15:16 |
Tja, in je openingspost zeg je dat je o.a. 8 movingheads wilt gaan aansturen, dan is een MA Lightcommander gewoon geen geschikte tafel. Dat is gewoon een conventionele schuivenbak. Als je iets (voor tijdelijk) wilt huren, huur dan gewoon een Pearl. Die is op elke hoek van de straat te krijgen en daar kan ook iedereen mee overweg. Als je gewoon rock en roll wilt knipperen dan werkt dat hartstikke prima! Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro | |
LuckenStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-6-2003 Laatste: 8-7-2021 Berichten: 81 | 26-9-2011 18:19 |
JeroenVDV schreef: Ennuh, voordat het geroepen wordt: Ja, een Chamsys kun je configureren om zich te gedragen als een Avo of als een Hog. Maar als ik kies voor een Hog achtige mode en ik kan nog steeds niet "All Mac 700" "Cue 1" "Position" "Time" "4" "enter" rammen krab ik toch op m'n achterhoofd."All Mac 700" 4 "Pos" ENTER RECORD 1 ENTER Dus zoals ik al zij, goede demo, kan wonderen doen. | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 26-9-2011 18:43 |
lucken schreef: Dus zoals ik al zij, goede demo, kan wonderen doen. | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
HansStandaard Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 30-4-2002 Laatste: 13-11-2014 Berichten: 315 | 26-9-2011 21:15 |
lijkt me leuk :) | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 26-9-2011 22:10 |
hans schreef: lijkt me leuk :)Maar goed vind persoonlijk dat dit dan vanuit "Chamsys" zelf moet komen of importeurs maar goed mochten ze iets willen organiseren. Kunnen ze gerust bellen. *hint* | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 27-9-2011 08:51 |
lucken schreef: "All Mac 700" 4 "Pos" ENTER RECORD 1 ENTERDus zoals ik al zij, goede demo, kan wonderen doen. Daar geloof ik ook zeker in. Echter een product moet je ook aanspreken; Chamsys is gewoon niet mijn ding (en ook niet dat van de meeste collega's om me heen), ik voel me niet prettig achter zo'n tafel. Hog3 en GrandMA(2) wel. Het zou kunnen helpen als er om te beginnen iemand met verstand naar de user-interface gaat kijken (een tip die ik een jaar of 4 geleden al heb gegeven, en ben niet de enige die het gevoel heeft achter een commodore64 te zitten... Zowel qua grafische kunsten, als qua indeling is het alles behalve optimaal). | |
Light Image | |
LuckenStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-6-2003 Laatste: 8-7-2021 Berichten: 81 | 27-9-2011 12:14 |
Dit zijn persoonlijke smaken en daar kan men eindeloos over discusieren. Ik ben ook mensen die zeggen dat ze hoofdpijn krijgen van alle kleurtjes in de GrandMA interface. Maar daar gaat het hier niet om ! Command Line: ChamSys is een jong bedrijf en heeft op 6 jaar tijd een heel grote weg afgelegd. Dus in die jaren zijn er heel wat aanpassingen gebeurt en gebeuren er nog steeds. Het is niet voor niets dat deze console een standaard is in België. Hog3 komt nog heel weinig voor in België. Wat betreft Nederland, daar kan ik mij niet over uitspreken. | |
BamsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-3-2009 Laatste: 2-12-2015 Berichten: 141 | 27-9-2011 18:32 |
in de topklasse van de lichttafels is het net als met sportwagens, een verstokt Lamborghini rijder zal nooit een Aston martin kopen, maar met beiden komt hij snel weg. iemand die een gezinswagen gewend is zal diezelfde sportwagen tegen een muur parkeren of niet eens in zijn versnelling krijgen. oneerbiedig gezegd; als iemand zegt; ik doe geluid maar wil er ook wat licht netjes bij doen zal ik niet gaan beginnen over een command line vs sheets of hoe eenvoudig de syntax werkt. Wel relevant; hoe snel krijgt die persoon dan zijn standaard cues aangepast om alle bewegingen binnen de dansvloer te houden. dan is Cuelux voor op de pc erg prettig werken, en is een frog de beste betaalbare keuze als je niet meer dan 1000, doe eens gek, zeg 1500, hebt stuk te slaan. wil je net wat meer uitgeven ben je aan het overwegen om vervolgens het licht te laten doorgroeien, dan lijkt chamsys of gma on pc me een mooi begin, maar daar hangt een heel andere leercurve aan vast. niet onbelangrijk, hoe vaak doe je het licht zelf en hoe vaak heb je een gasttech mee? als dat laatste vaak voorkomt zou ik toch kiezen voor een "echte" tafel. wil je ook aan dry hire doen, kijk dan eens voor een pearl. ergo... zo heb ik al heel wat opties aangedragen, pas als je al deze opties weet, kun je echt gaan kiezen. persoonlijk erg tevreden over de combinatie leapfrog48 met een touchscreen, busk er heerlijk mee weg. | |
RickvanulftStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-9-2008 Laatste: 9-10-2014 Berichten: 61 | 3-10-2011 17:48 |
Ik heb inderdaad niet precies verteld hoe alles in zijn werk gaat. Echter doe ik zelf veel geluid, en heb qua licht altijd een andere tech bij. Ik kan namelijk geen bandjes mixen, of platen draaien en tegelijk een (kwalitatief, dat ik zeg leuke) lichtshow afdraaien. Vind namelijk dat een lichtshow ook de enige aandacht verreist, en niet maar altijd op standje ''wapper'' moet staan. Uiteraard zou het wel fijn zijn als ik zelf een lampje kan aanmaken op een tafel. Aan de reacties te zien, denk ik inderdaad dat ik toch ga door sparen voor een ''echte'' tafel. Vind het belangrijk dat het ook toekomst gericht is, en uiteraard gebruiksgemak is ook niet heel verkeerd. | |
T is en blijft 'n passie.. |