Forum > Licht

Vraagjes over Martin Freekie

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
6-4-2008 21:31
vraagje: ik heb de Freekie (2e hands) gekocht tot nu toe bevalt hij prima. Nou is het zo dat ik binnenkort voor een feest Lightjocky met 8 movingheads tot mijn beschikking krijg. Heb er alleen geen ervaring mee dus heb ik een paar vragen: kan ik mijn martin wizard en scx scans er dan gewoon tussen prikken? Zijn er programmatje's die standaard in LJ zitten voor scx 500 en/of 600 scans? Dus met andere woorden kan ik de scans binnen korte tijd mee laten draaien (zonder te programmeren, zoals je op een scantafeltje moet doen)?
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
6-4-2008 22:14
Ik veronderstel dat het hier over Martin Lightjockey gaat? (en eigenlijk heeft deze vraag ook niets met de Freekie te maken?)

Je kan je scans en andere apparatuur ook aan de Lightjockey interface aansluiten.
Er zitten geen standaard programma's in Lightjockey voor je scans, deze zal je dus zelf moeten maken.

Maar het programmeren in Lightjockey verloopt een stuk vlotter dan bij bv een kleinere DMX tafel (als je het systeem doorhebt tenminste).
Ook beschikt Lightjockey over een generator om zeer eenvoudig bewegingen te maken.
Overigens vind je op dit forum meer info over hoe andere forumers Lightjockey programmeren en het is mogelijk om Lightjockey te downloaden en al het één en ander te leren of voor te programmeren.
exit night into LIGHT
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
25-4-2008 08:55
Ik heb een beetje lopen pielen/freaken met de freekie, nu heb ik een paar dingen waar ik tegenaan loop (oefening baart kunst, dat weet ik maar het wiel opnieuw uitvinden vind ik ook weer overdreven).

Ik wil een cirkel loop maken die langzaam van kleur veranderd, de cirkelende beweging moet echter wel doorgaan. Nu is het zo dat de loop opnieuw begint bij de volgende stap (andere kleur) de macro loopt dus niet door,ik neem aan dat dit wel kan maar hoe?
Ook wil ik hem zo programmeren dat de stappen niet stil komen te staan (zonder de macro functie) dus de tijd naar een andere stap moet vloeiend zijn, hoe stel ik de pitch en master time in?

Tips om makkelijke manier te programmeren zijn van harte welkom. bijv. ook indelen en leuke combinatie's... Of zijn hier site's over te vinden?

Heb er nu trouwens 4 scx600, 4 x SCX500 en 4x HQ MSD scans aan hangen.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
27-4-2008 13:34

jwiellersen schreef:

Zijn er programmatje's die standaard in LJ zitten voor scx 500 en/of 600 scans?
Die zijn er niet, maar als je je scan's al adressen hebt toegewezen in lightjockey, kan je de scan's letterlijk binnen 4 seconden een kleur, gobo en macro toewijzen!
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Marco-TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2008
Laatste: 30-6-2009
Berichten: 16
11-8-2008 21:30
Even een oude toppic leven in blazen.

Ik ben momenteel ook op zoek naar een geschikte tafel om 10 scans mee aan te sturen en 1 martin acrobat.
Het ene wat ik in ieder geval wil is tijdens het lopen van een chase de kleuren en gobo van een of meerdere scans aanpassen. Ik zat zelf te denken aan een freekie, maar ik lees dat je bij deze niet live in kan grijp. Welke tafel raden jullie mij aan.
Het budget licht een beetje in de prijsklasse van een freekie €400,-

Ik ben momenteel in het bezit van een Botex dmx opertor dc 1216. Bij deze kan je gemakelijk scan 1 en 3 bijvoorbeeld aankliken en daar de kleur van veranderen, maar wanneer ik die knoppen weer uitdruk schieten de scans weer terug in het programma. Dat is dus iets wat ik niet weel.
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
9-9-2009 22:00
(Sorry dat ik nog op zo'n oud topic reageer, maar vind het zonde om weer een nieuw topic aan te maken)

Ik heb momenteel 4x Martin SCX600, 1x Martin EFX500, 4x JB Plano LedSpot 64 en ben op zoek naar een geschikte (compacte) controller waarbij LIVE ingrijpen mogelijk is. De Freekie blijkt helaas niet geschikt lees ik nu, terwijl ik hier eigenlijk wel op gehoopt had.

Zijn er andere alternatieven voor rond de € 500,00 die wel voldoen aan mijn wensen en ook nog eens compact zijn?
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
22-1-2011 04:22
Hallo,

Kan iemand mij uitleggen hoe de macrofunctie werkt ? laugh :D . Ik heb mijn cirkelgrootte en snelheid bepaald. Nu moet ik op enter drukken en daarna op ADD om de stap toe te voegen. Prima, show loopt.. echter kun je ook nog 2 dingen als fade en wait time instellen. Nu kan de fade time niet lager dan 0.1 en steeds als de show loopt en de fade time telt af schokt hij in een makro. Als ik fade time op 25 zet geeft hij dus om de 25 seconden een schok. Alsof de makro opnieuw speelt als de fade time op 0 komt te staan. Is dit probleem te verhelpen? Als ik de ft fader helemaal naar beneden gooi werkt het wel prima omdat hij dan op sound modes staat, maar schokt hij dus wel bij ieder geluidje.

Microfoon wegknippen dan maar laugh :D ?
I Love House Music!
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
22-1-2011 17:20
de fade- en waittime zijn van toepassing op de verschillende steps van je cue, niet op je macro.

Als je maar 1 step programmeert (en met je macro bijv een cirkel maakt met een vast middenpunt) heb je geen "last" van de fade- en waittime.

Neem je nu 2 stappen (2 posities) waarover je dezelfde macro gooit (cirkel), met bijvoorbeeld een fade time van 5s en een wait time van 5s, dan zal de freekie 5 seconde op positie 1 blijven (waar dan het macro effect overheen gegooid wordt), 5 seconde bezig zijn om naar de tweede basispositie te gaan (macro blijft dan lopen als het goed is), om vervolgens weer 5 seconden op de tweede positie te blijven (wederom met de eventuele macro die je eroverheen gegooid hebt).
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
25-1-2011 04:10
En toch lijkt het alsof bij mij de fade time invloed heeft op de macro. Want als deze op 0.0 komt te staan en overgaat naar wait time springt hij dus weer naar zijn beginpositie van de macro. Wanneer de wait time op 0.0 komt en overgaat naar fade time gebeurd er niets.
I Love House Music!
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
30-1-2011 10:48
Ik moet zeggen het tafeltje niet bij de hand te hebben, dus kan het niet voor je nachecken.

Als dit echt een probleem is kun je het wss (deels) ondervangen door de wait time maximaal in te stellen, de fade time minimaal. Dit is dirty en zal je probleem niet oplossen, misschien dat iemand die de tafel wel in bezit heeft je verder kan helpen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)