Forum > Geluid

Dateq XTC / Pioneer DJM600 / A&H Xone:32 ??

(143 reacties. Pagina 6 van 15)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
14-9-2003 22:16
Wytec heeft nog een Ecler SCLAT uit de vorige reeks staan (dus bijna betaalbaar). Ik weet alleen even niet meer wat die ook alweer precies ging kosten (maar zat volgens mij onder de 1000 euro).

In welke kwaliteitsreeks zit de SCLAT? In z'n eigen! Je mag hem kwalitatief BOVEN de Xone mixer en dus ook boven de DATEQ 7.3/8.3 plaatsen!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-9-2003 00:34
Ja die Sclat is echt een mooie bak maar helaas onbetaalbaar (als je hem vergelijkt met alle andere gear).

Neemt niet weg dat ie echt boven alle andere dj mixers staat die ik ken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
15-9-2003 01:12
Ecler komt (voor het eind van het jaar?) ook nog met een tegenhanger van de DJM-600. Afwachten wat dat gaat worden ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
X-tended Dj crewStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2003
Laatste: 26-5-2004
Berichten: 24
15-9-2003 08:33

Dré schreef:

Ecler komt (voor het eind van het jaar?) ook nog met een tegenhanger van de DJM-600. Afwachten wat dat gaat worden ;-)
Leuk leuk leuk! Hopelijk een grootse mixer met een klein prijskaartje wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
15-9-2003 10:18

X-tended Dj crew schreef:

Dré schreef:

Ecler komt (voor het eind van het jaar?) ook nog met een tegenhanger van de DJM-600. Afwachten wat dat gaat worden ;-)
Leuk leuk leuk! Hopelijk een grootse mixer met een klein prijskaartje wink ;)
Ik zou daar van willen maken "een goede mixer met een goed geluid en een prijs rond of onder die van de DJM-600". Goedkoop spul is er al genoeg (DJX-700 bijvoorbeeld)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-9-2003 11:38
Als de prijs rond die van een pioneer komt te liggen dan komt er ook zeker een SCLAT te staan bij mij maar ik vond +/_ 2000€ net ff teveel van het goede :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
X-tended Dj crewStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2003
Laatste: 26-5-2004
Berichten: 24
15-9-2003 11:48

Dré schreef:

Ik zou daar van willen maken "een goede mixer met een goed geluid en een prijs rond of onder die van de DJM-600". Goedkoop spul is er al genoeg (DJX-700 bijvoorbeeld)...
Mja da's wel waar natuurlijk. Met goedkoop bedoel ik eigenlijk een aanvaardbare prijs/kwaliteit verhouding...
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
15-9-2003 12:36

Reind schreef:

Ja die Sclat is echt een mooie bak maar helaas onbetaalbaar (als je hem vergelijkt met alle andere gear).

Neemt niet weg dat ie echt boven alle andere dj mixers staat die ik ken.
Staat de Sclat volgens jou zelfs boven iedere willekeurige Xone mixer? En bedoel je met boven andere mixers staan niet alleen qua geluid, maar ook robuustheid, degelijkheid en kwaliteit in algemene zin? Want als je een modulair opgebouwde mixer als de gpm 8.3 neemt die toch ca even duur is, hoor- en zie ik toch altijd dat dit toch wel een onverwoestbaar werkpaard is.

Ik zou dus zo graag willen weten of een Sclat het dus in algemene zin van iedere dj mixer wint...
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-9-2003 13:06
Met gemak.

Ik ken geen 1 mixer die zo'n goed en zuiver geluid geeft. Per kaneel te demonteren is. En standaard uit de allerbeste onderdelen is opgebouwd. En COMPLEET FOUTLOOS IS OPGEBOUWD. Want ik kan wel wat dingen opnoemen bij grote merken waarvan je denkt? Huh is dat nou makkelijk.
En dateq heeft sowieso bij mij afgedaan, Ik heb gloeiende 3 maanden moeten wachten op potmeters die op iedere straathoek te halen zijn. Vervolgens maken ze mijn mixer en gaan ze lopen zeiken dat ik hem daar zo snel mogelijk op moet halen. Ja dikke snikkel heb ik tegen die vent gezegd -> Jij laat mij 3 maanden wachten nu wacht jij maar ff. En toen begon ie nog harder te zeuren. En toen heb ik gezegd -> als je nu je bek niet dicht houd en stopt met zeiken dan verkoop ik de apollo die hier staat en steek je die 7.2 maar op een plek waar de zon niet schijnt maar het toch bruin is.
Nee als we zo gaan beginnen dan heb je aan mij een verkeerde. Dus tis dat die LPM7.2 daar nog staat en dat ik die van de week ff op ga halen maar daarna komt er bij mij geen dateq meer in. Ze mogen dan wel goede mixers maken maar een stukje beleefdheid en service is me ook wat waard. Geen dateq voor mij meer dus want ik vind de kwaliteit van de huidige dateq mixers nou ook niet echt om over naar huis te schrijven als je ze vergelijkt met de LPM en de 8.3 e.d. Het lijkt wel of er steeds goedkopere bende in die mixers word gestopt.

Een jongen die ik ken hier in de buurt die heeft zo'n sclat mixer en nu hoorde ik laatst dat hij zou gaan stoppen met draaien vanwege de kleine die ie heeft gekregen. Mischien maar is ff vragen of ie hem niet aan mij wil verkopen wink ;)

En een A&H met een SCLAT vergelijken. Hmmmmmmm tsja het is net zoiets als Porsche met Ferrari vergelijken. De 1 heeft net even iets meer dan de ander.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
16-9-2003 14:23

DJ Tim schreef:

Reind schreef:

Ja die Sclat is echt een mooie bak maar helaas onbetaalbaar (als je hem vergelijkt met alle andere gear).

Neemt niet weg dat ie echt boven alle andere dj mixers staat die ik ken.
Staat de Sclat volgens jou zelfs boven iedere willekeurige Xone mixer?
JA. Er zitten betere faders in dan de faders die _standaard_ in de Xone mixer gestopt worden. Ook vind ik het ontwerp technisch gezien op het randje van perfectie (als je de kanaalprintjes ziet dan krijg je, als ex printontwerper, gewoon een strakke plasser). Ook de componentkeuze is behoorlijk compromisloos (natuurlijk is het nooit 100% compromisloos want dan is zo'n ding niet te betalen (maar dat snappen we allemaal wel ;-). Ook de afwerking van de kanaalbroodjes is gewoon goed doordacht. Als je het broodje loshaalt dan haal je niet alleen het bovenbroodje los MAAR ook het achterbroodje. Hierdoor hoef je niet te klooien met connectoren tussen het broodje zelf en de achterkant (zoals bijvoorbeeld SoundCraft dat doet) en hoef je ook niet alle connectoren los te schroeven (zoals bijvoorbeeld Dateq dat doet (maar zelfs de 8.3 is dan ook eigenlijk niet een echt modulaire mixer (alleen van binnen)).

Feit blijft wel dat de Dateq mixers zich bewezen hebben als een echt werkpaard (in vrijwel alle discotheken in Nederland). Verwar echter een werkpaard NIET met een renpaard... Het zijn verschillende beestjes ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)