Forum > Algemeen Forum

Tafel afrokken met spandoek/zeil

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Dj_eerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-4-2003
Laatste: 13-7-2012
Berichten: 99
1-7-2010 23:52
Hallo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met het afrokken van een tafel met een spandoek van zeil?
Ik wil namelijk graag rondom mijn tafel die ik gebruik afrokken met een zeil die ik laat drukken. Dit wil ik dan met drukkers of ringen o.i.d. bevestigen. Zal dit gaan plooien?

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om in de poten iets te maken wat ervoor zorgt dat het doek wordt strakgetrokken?

Of zal ik dan toch een een frame moeten? Dit gaat dan wel weer lastig worden qua vervoer.

Ik hoor het graag.

Erik
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
2-7-2010 00:05
Bij de beginnende bandjes die ik gezien heb met dat soort doeken, is dat het nooit echt netjes was. Altijd plooien, vouwen en nooit echt een strak resultaat.

Ik zou zeggen dat je zonder frame nergens bent, maar wellicht is er wat nieuws op de markt? En bovendien is zo'n frame nog wel een keer uit elkaar? Steigerpijp met swiffcouplers desnoods?
Vergeet niet te lachen
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
2-7-2010 14:07
Heel simpel:

Je hebt nodig:

2 schragen
1 plaat hout waar jij je spullen op kwijt kunt
1 spandoek met de hoogte van de schragen en de lengte van 3 zijden van je plaat. (Voorzien van ogen)
Voldoende Zeilogen

Lijm een aantal stroken plaatmateriaal rondom onder je plaat, zodat je de dikte verdubbelt, maar de plaat niet massief maakt. Verf de plaat in een gewenste kleur (zwart is wel handig). Regel het spandoek met ogen, zorg ervoor dat de lengte van het spandoek twee keer de breedte en 1 keer de lengte van je plaat is. De hoogte is afhankelijk van jouw stahoogte.

Schroef rondom je plaat de zeilogen op de plaatsen waar de ogen (gaten) in je spandoek zitten. Door dit goed strak te houden beperk je het plooien tot een minimum. Enkel daar waar het doek de bocht om moet, zal het een beetje tricky zijn.

Wanneer je gaat draaien, leg je de plaat op de schragen. Je bevestigt het doek aan de plaat middels de ogen en je bent klaar. Eventueel zou het ook met klittenband kunnen, maar dan moet je zowel op de plaat hout als op het spandoek een strook klittenband lijmen / naaien.
I am a TimeDriver!
Dj_eerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-4-2003
Laatste: 13-7-2012
Berichten: 99
2-7-2010 15:00
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 5-7-2010 09:41
Edit Mod: Dré: Absurde volledige quote van bovenstaand bericht gewist...


Dat is wel een goed idee, alleen heb ik de tafel zelf al, en is ook al zwart etc. Maar dan zou ik hieraan ook de ogen kunnen maken of eventueel klittenband. Heb net contact met de drukker gehad en die heeft ervaring met dit soort dingen, en dan met klittenband. De hoek van de tafel is gelukkig rond, dus dan lijkt mij dat er daar al meer gevaar is voor plooien.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
3-7-2010 00:12

ideedeluxe schreef:

Heel simpel:
................
Dit wordt niet gevraagd...
Iedereen kan wel bedenken hoe je zoiets maakt/bevestigd toch?

hop, ontwerp je er 1tje zelf, kies je hoeveel ringen erop komen etc etc.

Of het gaat plooien? zeker.
Ding kan je het makkelijkste meenemen in een ronde koker, en dan krijg je randen die niet recht zijn.
Opvouwen gaat lelijke vouwlijnen geven.
Een frame bied uitkomst..
Ik zie hier regelmatig van zulke zeiltjes langskomen, het kan dus makkelijk!
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
3-7-2010 21:56

LJ DaAn schreef:

ideedeluxe schreef:

Heel simpel:
................
Dit wordt niet gevraagd...
Sorry voor mijn antwoord dan... shut up :X Als iedereen alles weet, kan het hele forum ook wel in de prullenbak....
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)