Forum > Algemeen Forum

Drive in show meubel

(396 reacties. Pagina 36 van 40)
Moderator(s): Dré
HidixxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2007
Laatste: 17-11-2013
Berichten: 29
9-1-2010 19:56

Martijn schreef:

hidixx schreef:

Als je het goed doet kan er echt niks mis gaan. Dus je hoeft dan alleen even te kijken waar de + en de - kant zit op je aansluitpunt. Maar draai meestal gewoon op 16A in feestzalen en af en toe 32A. heel soms komt het voor dat je het op netstroom moet aansluiten.
Raar verhaal. Als je het überhaupt voor elkaar kunt krijgen spanning op de aarde te zetten (fase en aarde kortsluiten dus) heb je een grove fout gemaakt. Met een 32A 5p aansluiting op het meubel kun je (eventueel met tussenkomst van een 16->32 verloop)ook op 16A monofase draaien, in dat geval lus je de fases op elkaar door. Dat is de enige manier waarop het veilig kan.
IK heb het laten maken en zo is het ook gebeurd de 3 fases zijn aan elkaar doorgelust. Dus de L1 - L2 - L3 aan elkaar en de nul apart. Maar het is zo aan mij uitgelegd dat ik de stekker er maar op een manier in moet doen. Dus dan doe ik het maar zo. Er zal niet veel gebeuren als het toch verkeerd gaat heb ik net gehoort.Maar het is slimmer om het toch even te checken.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
9-1-2010 20:01
Gek, dat is namelijk wel de manier waarop zo'n verloop bedraad hoort te zijn. Op welke pen de nul en fase binnenkomen maakt niet uit, alles achter krachtstroomaansluiting is namelijk tussen de fase (om het even of dat L1, L2 of L3 is) en nul aangesloten. Of de verbruiker tussen fase-nul of nul-fase staat maakt bij wisselstroom niks uit.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
HidixxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2007
Laatste: 17-11-2013
Berichten: 29
9-1-2010 20:17

Martijn schreef:

Gek, dat is namelijk wel de manier waarop zo'n verloop bedraad hoort te zijn. Op welke pen de nul en fase binnenkomen maakt niet uit, alles achter krachtstroomaansluiting is namelijk tussen de fase (om het even of dat L1, L2 of L3 is) en nul aangesloten. Of de verbruiker tussen fase-nul of nul-fase staat maakt bij wisselstroom niks uit.
Heb het nog even rondgevraagd en het klopt het maakt niks uit hoe je het aansluit. Alleen dan gaat de stroom andersom. Foutje van mij wink ;)
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
28-6-2010 09:36
Het is even geleden, dat er in dit topic gepost is, maar aangezien mijn nieuwe meubel in elkaar zit.... laugh :D

De foto's: Meubeltje

Het geheel bestaat uit twee dubbel 19" flightcases, met een werkhoogte van rond de 110cm. (Ben zelf bijna 2m). De bouwer is Martijn, heb ze zaterdag na een autorit van dik 440km opgehaald, daarna direct aan de slag gegaan om alle apparatuur in te bouwen, wat in de brandende hitte nog niet meeviel...

Wat zit er allemaal in:

PC voor Virtual DJ met monitor, muis en Prodjuser keyboard.
DJM-5000 met Numark DMC Controller
Ruimte voor de RCF toppen
Simpele Numark MP302 CD Speler
Simpele UPS om in geval van stroomuitval de PC gecontroleerd te kunnen afsluiten.

PC voor Daslight
Botex Scanmaster 1
HQPower scenesetter kloon
19" lade (volgen nog meer)
ruimte voor kratten.
Simpele UPS om in geval van stroomuitval de PC gecontroleerd te kunnen afsluiten.

Ik ben erg tevreden met het eindresultaat. Enig nadeeltje is het gewicht. De geluidscase schat ik op een kilo of 80, de lichtcase is iets lichter. Een locatie met een trap, zonder lift is dus een no-go! De foto met de reklame op de meubels is een fotosoep, was even aan het bekijken hoe dat lijkt....als iemand daar nog een mening over heeft...ik hoor het graag!
I am a TimeDriver!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
28-6-2010 09:59
Netjes hoor!

Paar gekke vraagjes:
- Geen draadloze mic ingebouwd? Lijkt me erg practisch met zo'n set.
- Waarom die scanmaster wanneer je ook dashlight hebt?
- Als ik zo'n meubel had had ik er toch echt een lade ingemaakt welke als toolcase fungeert. Dus rolletje tape, meest basic gereedschap e.d. er in
- Had nog 2x extra powercon out op je connectorpanneel gezet en je kon lekker met een combikabel naar je acteve speakers

Welke UPS-en heb je gebruikt?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
28-6-2010 10:08

big bang schreef:

Netjes hoor!

Paar gekke vraagjes:
- Geen draadloze mic ingebouwd? Lijkt me erg practisch met zo'n set.
Ik heb nog een klein verlanglijstje...maar op het moment is het geld even op...haha Ik heb een draadloze SM58, maar daarvan is de ontvanger niet geschikt voor rackmontage...LD systems heeft een leuke dubbele set voor een aangenaam bedrag, die ook nog eens goed getest is door duitse magazines. Voor mijn doelgroep is dat goed genoeg.
- Waarom die scanmaster wanneer je ook dashlight hebt?
Macht der gewoonte. Ik zit nu eigenlijk midden in de overgangsfase. Ik heb nog niet alle mogelijkheden van daslight onder de knie, voor bepaalde zaken wordt de scanmaster nog weer even aangeslingerd.
- Als ik zo'n meubel had had ik er toch echt een lade ingemaakt welke als toolcase fungeert. Dus rolletje tape, meest basic gereedschap e.d. er in
Het is niet zo goed te zien, maar die zit in de lichtcase, onder het aansluitpaneeltje.
- Had nog 2x extra powercon out op je connectorpanneel gezet en je kon lekker met een combikabel naar je acteve speakers
Mijn toppen zijn passief laugh :D Dit is de 312P. Ik heb dus nog een klein los kistje met een V3000 of een grotere kist met een Driverack PA, V3000 en V6000, als er ook basjes mee moeten.
Welke UPS-en heb je gebruikt?
Twee trust modellen in 'stekkerdoos' model. Zijn 500VA, ruim voldoende om mij de PC's te laten afsluiten. Ik had ook liever een 19" model van APC of MGE gehad, maar die zijn minimaal 6x zo duur en vaak ook nog eens dieper dan 50cm. Dit was een gulden middenweg, aangezien ik deze kan vastschroeven. De voedingen van deze HP'tjes zijn niet zo kritisch, die vinden alles tussen de 110 en 240V leuk...
I am a TimeDriver!
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
29-6-2010 19:42
19" upsjes lekker 2e hands zoeken, zijn ze heel goed betaalbaar te vinden.

Grootte valt opzich wel mee (bij ons iig) alleen het gewicht :X
vaj-ta-lie-tie
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
30-6-2010 12:11
Ziet er heeel mooi uit John! -en martijn natuurlijk wink ;) -
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
30-6-2010 17:01
Thnx! Gistermiddag een bruiloft mee gedraaid, ik ben nog nog nooit zo snel klaar geweest met opbouwen / afbreken! happy :) Natuurlijk was dat ook de hoofdreden om het zo te doen. Het gewichtsprobleem viel uiteindelijk wel mee.
I am a TimeDriver!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
30-6-2010 17:28
Ik ben normaal niet zo'n fan van flightcase-meubels maar met de stickers van de photoshop ziet het er zeker netjes uit. Mag ik vragen hoe lang het duurt voordat je een compleet showtje (sub-top met twee lichtstatiefjes) opgebouwd hebt?
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)