Forum > Algemeen Forum

Alles op powercon: goed idee?

(44 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
15-6-2010 09:46
Ik vind powercon ook ideaal.
Alle kistjes zijn voorzien van powercon in en out.
In iedere kist ligt standaard een powercon naar shuko snoer in de deksel (ook handig bij losse verhuur). De powercon-powercon kabels gaan naar smaak in de kabelkist.

Op die manier heb ik (bijna) geen losse stekkerdoosjes meer nodig.
Bovendien zijn alle kistjes met een mixer ook nog voorzien van 2 shuko aansluitingen aan de buitenkant.

Echt ombouwen op powercon doe ik meestal niet, lichteffecten en aktieve speakers blijven met eurosnoertjes of vaste kabel.
Voor in de truss gebruik ik toch altijd die handige kleine showtec 16A splittertjes, die passen mooi in de truss. Op die manier altijd 3x16A beschikbaar en mooi doorsteekbaar naar behoeven.
Niet goed, wel hard!
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
15-6-2010 23:00

Victor schreef:

Voor een versterkerrack en andere dingen die op de grond staan is euro helemaal kut.
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest, ik doelde vooral op licht, en dingen die in de truss hangen.
Natuurlijk bouw je geen euro op je versterkerrack omdat daar al een connectorpaneel met D-hole's in zit.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
16-6-2010 01:12
Wij hebben magic FX confettishooters en deze hebben eurokabels met een knopje. Een beetje het zelfde idee als powercon maar dan niet met een draai erin. Is dat niet ergens te bestellen?

Voorderest hou ik kleine apparaten gewoon met vast snoer, ook voor het geval je een powercon vergeet of kwijtraakt in de verhuur. Ook bij movingheads e.d. (waar standaard al een eurokabel op zit) wil ik liever eurokabels, zelfde verhaal.. maar een eurokabel trek je veel sneller ergens weg als je er een bent vergeten. Versterkerracks e.d. wel gewoon met powercon.
I Love House Music!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
16-6-2010 08:43

Mifex schreef:

Wij hebben magic FX confettishooters en deze hebben eurokabels met een knopje. Een beetje het zelfde idee als powercon maar dan niet met een draai erin. Is dat niet ergens te bestellen?
Adam hall...
Niet goed, wel hard!
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
17-6-2010 10:56
Volex heeft ook van dat soort stekkers wink ;)
Focus on the customer and the rest will follow.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)