Forum > Licht

Martin LightJockey Showtec Phantom 250 Spot

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Marvin EntertainmentStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2010
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 1
22-4-2010 21:36
Hallo,

ik ben sinds kort in het bezit van 2 Showtec Phantom 250 Spot movingheads, welke ik wil gaan aansturen met Martin Lightjockey (ook al in bezit, met universele dongle). Helaas staat deze fixture niet standaard in de library, en ik vind op de site van Martin wel een download waardoor mijn heads programmeerbaar worden, maar helaas wil LightJockey deze niet herkennen (Import done, maar nog altijd niet zichtbaar in de lijst van te kiezen fixtures)...
Heeft iemand enig idee hoe ik toch mijn Phantom's aan kan sturen met behulp van LightJockey? Alvast bedankt voor jullie moeite!
Groetjes, Marvin
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
23-4-2010 00:23
Er is een nieuwer bestandsformaat voor fixtures,
deze werkt niet met de oude software van Light jockey.
En de nieuwe software van LJ werk weer niet met jouw Dongle......

Martin had op een gegeven moment toch wel door dat erg veel mensen een andere dongle gebruiken sneaky :V

Dus je zal zelf aan de bak moeten met een andere bestaande fixture die zoveel mogelijk op de jouwe lijkt.
Zit in de eigenschappen van de fixture met rechter muisklik op te roepen.
En dan een half uurtje stief door werken, en je hebt het voor elkaar.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
23-4-2010 02:03
Ik heb wel de phantom 250 spot fixture alleen betreft dit versie 1. Want ik kan de lamp niet aan en uitschakelen met LJ en verder kloppen de kleuren e.d. niet zo goed, maar na wat kleine aanpassingen wil dit wel werken. Ik heb hem alleen nog niet echt zoals die hoort te zijn. Wellicht dat we samen wat kunnen puzzelen om een goed werkende fixture te krijgen?
I Love House Music!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
23-4-2010 10:45

Mifex schreef:

Ik heb wel de phantom 250 spot fixture alleen betreft dit versie 1. Want ik kan de lamp niet aan en uitschakelen met LJ en verder kloppen de kleuren e.d. niet zo goed, maar na wat kleine aanpassingen wil dit wel werken. Ik heb hem alleen nog niet echt zoals die hoort te zijn. Wellicht dat we samen wat kunnen puzzelen om een goed werkende fixture te krijgen?
Je kan het allemaal inregelen en afstellen met light jockey,
het staat uitgelegd in de help.
Maar ja je moet er wel een beetje voor lezen.

Ik zal je op weg helpen:
ga op het fixture staan op je werkblad
klik rechter muisknop en kies fixture profile
ga naar specials, daar kan je de reset waarde met het reset kanaal instellen
En als je hier nu even verder zoekt, vind je ook waar je je lamp aan en uit kan zetten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
23-4-2010 11:09
Dat klopt, ik lees het ook en ik snap het ook, alleen de handleiding die je bij de spot krijgt hebben andere waardes en kanaalindelingen dan de spot zelf dus dat moet ook even precies uitgezocht worden. Ik kom er uiteindelijk ook wel, moet alleen even wachten wanneer ik weer de tijd ervoor heb om die waardes uit te zoeken! wink ;)
I Love House Music!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-4-2010 12:08
Het zou werkelijk waar een heel veel betere wereld zijn als zo'n stelletje dozenschuivers ( - want dat mag ik het gerust noemen als ze niet eens de moeite nemen een met het geleverde product kloppende handleiding te maken, product-omschrijvingen soms kant noch wal raken, etcetera - ) hier wat mee zou doen.
Light Image
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
23-4-2010 22:11
ik heb bij vrijwel al mijn effecten gobo voor gobo, kleur voor kleur, effect voor effect alles nagelopen.
Ok je bent er een dagje mee zoet, maar dan werkt het wel als een zonnetje
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
24-4-2010 19:29
En dat dagje is dus hier heel schaars wink ;)
I Love House Music!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
3-6-2010 17:02
Ik ben even bezig geweest. Ik heb de kleuren goed kunnen maken en de shutter, maar verder kom ik ook niet. Ik zou graag een split color menu willen hebben (net als bij de martin fixtures) en ook het menu lamp on/off wil niet werken bij mij. Als ik deze instel kan ik het menu wel openen maar de knoppen kan ik niet indrukken shut up :X .

Wie o wie is al wat verder?, ookal ken ik martin LJ bijna uit mijn kop, het blijkt weer dat ik het 'define fixture profile' menu dus niet ken.. sad :(
I Love House Music!
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
3-6-2010 19:58
Ik maak gebruik van 2 Showtec Cyborg kopjes, i-Move 5s eigenlijk.
Deze stuur ik aan met een Winner fixture, de gobo's zijn wel gelijk maar de kleuren zekerweten NIET.
Aangezien ik alles programmeer en wegschijf naar que's, maakt het niks uit of de fixture klopt, aangezien ik niet via die manier werk.
Misschien ook iets voor jou?

Raar dat je lamp on-off niet werkt, met welke funtie(s) deelt de lamp on-off functie een DMXkanaal?
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)