Martin Lightjockey vragen
(86 reacties. Pagina 6 van 9)Moderator(s): Dré
DjgertieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-1-2008 Laatste: 4-1-2011 Berichten: 66 | 13-3-2010 10:09 |
Als je seq maakt voor alleen de kleuren moet je alleen het kleurenwiel activeren. Zet je meerdere dingen aan dan blijven die in het prog en dus ook in de que aanstaan. Laat je een que lopen en selecteer je buiten de que om nog een optie dan blijft hij continu aanstaan omdat je dan een nieuwe seq bent begonnen. Wil je die stoppen moet je gewoon op new klikken bij de seq | |
Hhhmm... Op zoek naar een Pearl dan maar(A) | |
PartyfishStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-9-2002 Laatste: 6-1-2017 Berichten: 673 | 13-3-2010 13:05 |
Van wat ik begrijp is dat je 2 verschillende transparante cues tegelijk wilt laten lopen? 1 voor de shutter, en 1 voor de kleuren? Zorg dan dat wanneer je de cue opslaat je gebruik maakt van de functie 'add to cue slot'. Moet je eerst even aanvinken in 1 van de menus van het cue venster en dan komt er een extra balkje bij. Dan sla je het shutter programma op in bijv cue slot 1 en de kleuren chase in cue slot 2. Als het goed is moet het dan werken. | |
LJ DaAnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 16-9-2020 Berichten: 627 | 13-3-2010 13:35 |
Zorg ook even dat je je que-slots een naam geeft, dan vergis je je nooit Dit gaat onder CUE > Preferences > Sequence slot preferences > sequence slot labels. Een venster wat ik vaak gebruik is het Direct access scherm, je programmeerd transpirant (shut, kleur, gobo, prisma, movement apart) in aparte sloten, en later zet je deze programmatjes in je direct access, je kan alle programma's combineren! | |
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer. | |
JurrieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-4-2003 Laatste: 4-1-2024 Berichten: 620 | 13-3-2010 18:09 |
Let op, de sequence met het hoogste nummer gaat vóór de sequence met het laagste nummer, de informatie over je kleurenwiel in je lage slot gaat dus verloren als er in je hoge slot ook informatie staat over kleuren. Het is dus handig om slots (oftewel structuur!) te gebruiken voor bepaalde functies, zoals hierboven beschreven. Had je deze al gezien? | |
X-PLOSIONStandaard Lid Uit: België Sinds: 19-8-2009 Laatste: 6-2-2013 Berichten: 110 | 13-3-2010 23:05 |
Aangezien de 812 roboscan geen shutter heeft , wil het zeggen dat bij een kleurenchase, de GOBO op OPEN / SNAP staat Wil ik een shutterchase, dan staat de KLEUR op OPEN / SNAP, Dus als ik 2 sequenties wil door elkaar gebruiken, ongecht op welk nr van que ze staan, houd deze beperking steeds een functie tegen, ofwel de kleurenchase die niet gaat, ofwel de pinkchase die niet gaat ... Maar er blijft continu 1 ding het niet doen, omdat het door een hoger gelegen que een functie tegenhoud. En iets op OFF zetten gaat niet, want dan gaat de kleur of de gobo op dicht en heb je geen licht meer. Ik moet me uiteraard nog enorm gaan verdiepen en "oefenen" met de software. Ik krijg er al toffe effectjes uit dmv de movement macro's in een auto delay te gooien etc ... Allemaal dingen die mijn vorige controller niet kon (de 2518 Martin DMX Controller, die kan enkel 30 chases van 6 stappen) | |
JurrieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-4-2003 Laatste: 4-1-2024 Berichten: 620 | 15-3-2010 21:49 |
Heb even gekeken en er is inderdaad iets geks/onlogisch met die 812 fixture. Als je de 1e (blanco) gobo selecteerd of geen gobo en dan strobe kiest zal ie het niet doen. Je moet altijd een gobo kiezen, dan werkt het prima. Dus of de gobo mee programmeren of apart in een que slot erbij plaatsen. | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 15-3-2010 22:03 |
Dat is niet gek, dat is een nadeel van de 812. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
JurrieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-4-2003 Laatste: 4-1-2024 Berichten: 620 | 16-3-2010 00:04 |
Het feit dat de shutter op het gobowiel zit is niet gek, feit dat het fixture profiel onlogisch in elkaar zit wel... Bij andere fixtures zonder aparte shutter heb je dit probleem namelijk niet, met de 812 moet je een extra handeling uitvoeren. | |
LJ DaAnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 16-9-2020 Berichten: 627 | 16-3-2010 15:36 |
Je kan natuurlijk een kleurenchase doen met een gobo erbij. Je kan ook een 'shutter'chase doen met een kleur (of een kleurechase) Omdat de 812 geen shutter heeft, KAN je geen 'shutter'chase en gobo tegelijk doen. Als je dat doet zal je gobowiel naar dicht, en daarna weer naar je gobo draaien. Erg lelijk lijkt me. Ik ken meerdere fixtures die hun 'shutter' op het gobowiel hebben, erg vervelend. Als je een goboque hebt en deze staat in slot 12, en je activeerd een shutterque in slot 4, dan werkt je shutterque niet en blijft je goboque lopen(fixture blijft licht geven), TENZIJ je je goboque uitzet.. 'T is een aardige beperking, zo gebruik ik vaak bij Winner's helemaal geen gobo's, omdat ik de 'shutter'functie belangrijker vind als de gobo's. Het gaat hierbij wel om discoshow's met veel geknipper, als ik een rustige show moet doen selecteer ik een gobo via een sequence (en hebben m'n goboques geen enkele zin, die werken dan niet) | |
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 16-3-2010 16:11 |
Tijd om de lamp van je Winners eens op een (externe) dmx-dimmer te hangen.. | |
Light Image |