Forum > PC related Forum

Lacie harddisk drive

(52 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
21-2-2010 12:03
Beste Allemaal,
Nu denken jullie dit moet in een pc forum maar is toch wel gerelateerd aan dit forum.
Mijn lacie drive porsche design doet het sinds kort niet hij maakt een tikkend geluid.
Wat heeft het nou te maken met dit forum? al mijn muziek staat er op angry

iemand enig idee?

Bij Voorbaat Dank,
Nathan Smits
?Quote?
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
21-2-2010 12:07
Tikkend geluid is meestal einde verhaal. Ik zou zeggen: niet meer aanzetten om meer schade te voorkomen, maandag direct langs de computerboer voor datarecovery. Misschien dat zij je muziek nog terug kunnen toveren. Je kan in ieder geval alvast op zoek naar een nieuwe harde schijf.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
21-2-2010 12:11
Of je harde schijf is dood,

Of je hebt iets raars wat ik ook gehad heb...
Is het een harde schijf die gevoed word door usb?

Zo ja, ik heb dit ook ooit gehad. Heb toen mijn harde schijf gesloopt en weggedaan. Later een nieuwe gekocht die het ook deed.
Wat bleek nou als ik hem aansloot via de usb kabel van 1 meter deed hij het niet (dus tikken), pakte ik eentje van 30 cm deed de harde schijf het gewoon.

Nu 3 jaar later, is dat logisch, maar indertijd snapte ik het niet laugh :D
dus...
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
21-2-2010 12:13
Oké Thanks voor de snelle reactie!,
Maar hoe kan dat zo opeens?
Ik heb er niet wild meegedaan.
zat in foame case etc. maar die data recovery wat zal da kosten ongeveer?
?Quote?
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
21-2-2010 12:18
tsja, dat ding draait nogal wat rondjes..... Als jouw schijf net door de verkeerde chinees in elkaar is gezet kan het zomaar ineens afgelopen zijn.
Wat betreft data recovery; echt geen idee wat dat moet gaan kosten. Is denk ik afhankelijk van wat er aan de hand is. Maar goed, ik neem aan dat je muziek je wel wat waard is?
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 998
21-2-2010 12:20
Prijzen zijn online genoeg te vinden.
Wel een tip voor de volgende keer. Als je je muziekcollectie op een HD hebt staan koop dan meteen een 2de HD als backup die je gewoon thuis in de kast laat. Ik moet er niet aan denken alles opnieuw te moeten gaan rippen.
Dance the night away!
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
21-2-2010 12:43
Hd's kunnen inderdaad ineens crashen, alleen gaat er meestal wel wat indicaties aan vooraf:
- Opeens trage leessnelheid/schrijfsnelheid (vooral op bootschijf goed te merken)
- Zacht tikkende geluiden, die na verloop van tijd verergeren
- Blauwe schermen (hoewel dat vaak door slecht geheugen kan komen)
- OS die niet meer reageert (freezed), vooral met windows swap file.

Beste tip is natuurlijk je hd gewoon backuppen, je hebt overigens externe disk met 2 hd's erin, die kan je dan instellen op mirroring. Heb je altijd zonder moeite een backup van al je muziek.

Op het moment dat je het idee hebt dat je schrijf 'aan het crashen' is, METEEN uit zetten en niet meer aankomen, totdat het moment daar is dat je met een 'recovery' setup direct kan gaan beginnen met de data eraf trekken (beter door een pro laten doen als het echt onvervangbare data is).
Elke keer dat je de schrijf nutteloos laat draaien kan er data verloren gaan.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 13458
22-2-2010 09:37
Schijf eerst eens even uit z'n jasje halen en als slave in een bestaand systeem hangen (of, nog liever, ook dat even overlaten aan iemand die wat vaker met competuters pielt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
22-2-2010 21:58
een tikkend geluid kan ook zijn dat hij te weinig voeding krijgt. Heb dit namelijk ook bij twee hardeschijven hier. Krijgen ze te weinig voeding, dan geven ze een paar lichte tikjes.
Boemboem..
JRCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2008
Laatste: 14-1-2016
Berichten: 46
23-2-2010 08:28
is het een 2,5 of 3,5 inch schijf. Ik heb het ook gehad met een 2,5 inch schijfje van lacie. Op mijn laptop werkte hij nog wel maar mijn desktop niet meer. Was een probleem met de stroom voorziening van de USB. Dat was het eerste signaal en toen heb ik snel de data eraf gehaald. Uiteindelijk daarna nog een maandje gewerkt op de laptop en toen was hij echt kapot.

Als je vaker met hardeschijven worsteld kan ik je het volgende aanraden. docking station.
Ook handig als je een nieuwe laptop of pc hebt gekocht. Oude HD erin en zo de bestandjes naar de nieuwe kopieren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)