Forum > PC related Forum

19" PC

(42 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-2-2008 18:42

JeroenVDV schreef:

KVM schreef:

(een server unit is natuurlijk ook niet road proof)
Met shockmounted harddisk, slechts 1 (zware) blower die stevig gemonteerd is, geheel opgehangen in een geveerd binnenrack in een case?
Een shockmounted harddisk is natuurlijk makkelijk zelf toe te voegen. Blowers zijn altijd stevig gemonteerd. 1 (zware)blower? afhankelijk van de unit. (die van mij heeft er drie) waarvan 2 stuks opgehangen in rubbers. (af fabriek)
Bij vele producties ben ik dan ook nergens echte road proof apparatuur tegengekomen.
Dat zijn keuzes die je maakt...
Nou, het zijn wel keuzes van "pro bedrijven" en mag toch aannemen dat men weet waarmee men bezig is.
Uiteindelijk denk ik dat het allemaal wel mee valt. Tegen de tijd dat een computer problemen zou kunnen geven, staan er al weer nieuwe.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-2-2008 23:40

KVM schreef:

Nou, het zijn wel keuzes van "pro bedrijven" en mag toch aannemen dat men weet waarmee men bezig is.
Als ik een pro-bedrijf ergens met PC's bezig zie (en da's vrij regelmatig), gaat het toch echt altijd om flink doordachte shockproof oplossingen en geen hakkie-takkie PC's tussen wat schuim in een gammakoffer.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-2-2008 00:05

JeroenVDV schreef:

Als ik een pro-bedrijf ergens met PC's bezig zie (en da's vrij regelmatig), gaat het toch echt altijd om flink doordachte shockproof oplossingen en geen hakkie-takkie PC's tussen wat schuim in een gammakoffer.
Nou dan was de show van borsato (ja die show waar ook sunlite draaide) blijkbaar een uitzondering.
Gewoon laptops, en een ingeschuimde "HTK" tower. (uitsluitend inschuimen is normalwerwijs geen flink doordachte shockproof oplossing.)
Ik denk dat "hoe behandel ik mijn apparatuur fatsoenlijk" vele malen belangrijker is.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
8-2-2008 00:32

KVM schreef:

Nou dan was de show van borsato (ja die show waar ook sunlite draaide) blijkbaar een uitzondering.
Gewoon laptops, en een ingeschuimde "HTK" tower. (uitsluitend inschuimen is normalwerwijs geen flink doordachte shockproof oplossing.)
Tijdens die show hebben er geen kritieke elementen op die PC's/laptops gedraaid. Licht draaide vanaf Virtuoso's, media vanaf mediaservers netjes achter/naast/bij het podium geparkeerd en geluid vanaf de geluidstafel, met processing in de ampracks, en hoogstens een UI voor de processors op een laptop/PC vanaf de FOH.
Ik denk dat "hoe behandel ik mijn apparatuur fatsoenlijk" vele malen belangrijker is.
Dat zul je niet altijd zelf in de hand hebben.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-2-2008 01:34

JeroenVDV schreef:

Tijdens die show hebben er geen kritieke elementen op die PC's/laptops gedraaid.
Dus die twee heren zaten voor jan met de korte achternaam achter die laptops, met allerlei beelden die getoont werden? (daar stond ook de HTK tower) ze zullen ongetwijveld onderdeel van de show geweest zijn. Uiteindelijk zijn ze dan wel onderdeel van "kritieke elementen".
Ik denk dat "hoe behandel ik mijn apparatuur fatsoenlijk" vele malen belangrijker is.
Dat zul je niet altijd zelf in de hand hebben.Als je alles zelf behandeld wel. (mits het uit je handen dondert, maar uiteraard geld dat voor alle apparatuur) Ik heb in iedergeval nog nooit pc of laptop problemen gehad.

Op zich is het gebruik van een uitsluitend ingeschuimde HTK tower ook niet vreemd.
Een dergelijke kast weegt weinig, en heeft geen 19" oren. (dus de unit zelf maakt geen contact met de case en is dus een dure oplossing niet direct nodig)
Uiteindelijk doe ik exact hetzelfde met een "kantoor" pc.

Martin.
kvm entertainment
Dj-beezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2008
Laatste: 17-8-2012
Berichten: 2
2-1-2010 21:12
hallo,

ik heb ook een paar vragen, hopelijk weet iemand het.

wil nl ook overstappen op een 19" server 1 of 2HE (voor drive in show) maar hoe krijg je geluid uit deze kasten?
want volges mij zitten daar geen geluidskaarten in of zo iets dergelijks. is daar iets op te verzinnen?

Mvg Pascal
In elke vrouw zit wel iets goeds...... Maar je moet het er wel zelf insteken!..
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
2-1-2010 21:20
De meeste hebben wel iets in de richting van een pci slot waar je zelf nog een (of meerdere) kaarten in kunt laten.
Via usb zou ook nog mogelijk zijn als het echt niet anders is.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
2-1-2010 22:01
Waarom een echte server nemen voor dit soort toepassingen. Een 19" kast met (deftige) desktop hardware doet het ook prima. Vaak is het grafische gedeelte van serversystemen ook niet heel denderend (omdat 't amper gebruikt wordt). Geluidskaart is sowieso geen probleem als losse kaart dmv riser card. Ook servers hebben PCI sloten razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
3-1-2010 23:57
En vaak zijn er ook ombouwkitjes te krijgen voor smalle PCI kaarten als je 19" behuizing van die lage slots heeft (hoe heten die ook alweer????), dit zodat je een normale kaart die niet al te breed is toch in een klein slot kunt krijgen. En vaak is een losse geluidskaart beter dan zo'n onboard ding (wat een serverboard vaak geeneens heeft).
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
4-1-2010 09:15
Je bedoelt een Riser card?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)