Forum > Geluid

Welke keuze X-15B, X-15HL of X-18B??

(126 reacties. Pagina 7 van 13)
Moderator(s): Dré
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
17-5-2009 19:45
Het was me het dagje wel zeg laugh :D

Ik heb nu de x-12 en ik denk ook dat ik het hierbij hou.
Het verschil tussen de x-12 en de x-12t is te verwaarlozen (ook naar mijn menig) en ik vond zelfs dat de x-12 nog iets voller klonk dan de x-12t.

De x-15hl is gewoon een echte beuk sub!
Ik vond dat ze verassend ver doordrukten toen alles buiten stond.
De x-15 is een leuke top voor op 2 van deze subs (per kant) aangezien ook deze lekker knalt.

Ook stond ik nog tekijken wat de x-15b(mijn eigen subs) konden.
Ik heb deze nog niet zolang en dit is eigenlijk de eerste keer dat ik ze vol open kon trekken (binnen).
Deze subs zijn hun geld zeker waard!!

De rcf art speakers hebben ook een zeer leuke output.
Vond het jammer dat kevin maar 1 art 500 had (omdat hij vand e andere de woofer stuk heeft).

De k-18ba vond ik maar tegenvallen eerlijk gezegd.
Kan best een leuk kastje zijn voor in een hoek maar zelf zou ik deze nooit kopen.
Dan waren er nog de dubbele glijbaan kastjes.
Deze gingen ongeveer net zo hard als de x-15hl alleen hadden de x-15hl een warmere klank.
Ook klonken deze kastjes veel beter aan een vision dan aan de amp die erbij was (welke dat is is me even ontschoten dit zal iemand anders even moeten aanvullen).

Kortom een geslaagde dag en zoiets is zeker voor herhaling vatbaar!!!

Hier nog een linkje met fotos:https://www.mijnalbum.nl/Album=AXF4C7UX
wat zou een leven zijn zonder geluid
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 276
17-5-2009 20:29
1 x bewerkt. Laatst door Mc-sjeng op 17-5-2009 20:33
Een geslaagde middag!

Diverse ontdekkingen gedaan, inderdaad is het verschil tussen de X-12 en de X-12T erg klein, nu zijn de speakers niet maximaal op hun donder gegeven, de vision 1600 is een veilige versterker voor de test.

De versterker waar de dubbel 15" J-bin op werd aangesloten was een inter-m M2000, 2x 1000 watt aan 4 ohm en volgens mij ook nog meer laugh :D kilo's dan de vision 1600. De vision drukte veel harder en klonk een stuk dieper!

Ook eens 2x de Synq 3K6 kunnen horen op 4x X-15Hl, op 8 ohm viel de output een beetje tegen, daarna 4 stuks aan 1 versterker gehangen met op de andere versterker 2 stuks X-15, wat een geweld razz :p razz :p .

Ook de combi 2x X-15B en 1x X-12 per kant op 2 visions gaat verrassend goed, en zeker voor het geld wat je er voor betaald wink ;) .

Morgen eens gaan kijken of we enige vorm van sub-schade hebben veroorzaakt laugh :D .

Kevin en Bas hebben hun set eens kunnen afregelen zonder politie of klachten uit de omgeving, lang leve de industrie terreinen op zondag.

Al met al een middag die voor herhaling vatbaar is.

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
17-5-2009 20:32

mc-sjeng schreef:

Kevin en Bas hebben hun set eens kunnen afregelen zonder politie of klachten uit de omgeving, lang leve de industrie terreinen op zondag.
vooral dit aangezien ik thuis direct de politie op de stoep heb staan laugh :D
settings direct van de processor afgehaald en op de pc opgeslagen (mocht er wat mee gebeuren)
wat zou een leven zijn zonder geluid
D-JochemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2006
Laatste: 24-10-2015
Berichten: 32
17-5-2009 20:36
De foto's zo zien er zeker goed uit! Ik ben zelf in het bezit van een Vision 1600 op 2 X12's. Nou ben ik (vanwege het gewicht) ook is gaan kijken naar een synq digit versterker. Nou zag ik de 3K6 al op de foto staan, hebben jullie die ook op het hoog gehad? En zo ja, zaten er flinke verschillen tussen die en een vision?
Danny2DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2004
Laatste: 5-7-2011
Berichten: 17
17-5-2009 20:47

mc-sjeng schreef:

Morgen eens gaan kijken of we enige vorm van sub-schade hebben veroorzaakt laugh :D .
Dit zou me nou werkelijk niks verbazen razz :p

mc-sjeng schreef:

Al met al een middag die voor herhaling vatbaar is.
Ja, ga ik volgende keer niet meer op stap!
Voel me nog niet 100% laugh :D
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
17-5-2009 20:48
3 x bewerkt. Laatst door Djlimburg op 17-5-2009 21:18

D-Jochem schreef:

De foto's zo zien er zeker goed uit! Ik ben zelf in het bezit van een Vision 1600 op 2 X12's. Nou ben ik (vanwege het gewicht) ook is gaan kijken naar een synq digit versterker. Nou zag ik de 3K6 al op de foto staan, hebben jullie die ook op het hoog gehad? En zo ja, zaten er flinke verschillen tussen die en een vision?
Hij heeft later aan de x-15 gehangen.
We hebben hem niet aan de x-12 gehangen omdat die 3k6 gewoon teveel vermogen heeft voor die 2 speakers alleen.
(het was de bedoeling dat we speakers gingen beluisteren en niet opblazen laugh :D )

Hij ging aan die x-15 gewoon lekker.
Kevin (eigenaar van de x-15HL) is er zelfs over aan eht denken om 2x X-15 tekopen en deze dan aan een 3k6 te hangen (dit is nog wel tedoen).

De set X-15 en X-15HL(2x) hebben we als laatste volop laten knallen een tijde en we hebben toen besloten eht toch maar uit te zetten om niet doof te worden laugh :D

Nog even terug naar de post van jeroen:

De subschade was al zichtbaar.
Toen we gingen afbouwen lagen overal zwarte deeltjes op die van het dak omlaag zijn gekomen laugh :D

*edit* Ook hebben we nog te horen gekregen (van iemand bij de technische dienst van highlite) dat er nieuwe speakers van dap gaan uitkomen namenlijk:

De PS serie (deze zijn vergelijkbaar met de k serie maar met de prijs van de p serie)
En de LT serie wordt ook actief uitgebracht.

Ben natuurlijk weer benieuwd wat ze hiervan hebben gemaakt.
Als ze zo doorgaan als ze nu bezig zijn kunnen we er heel wat van verwachten!!!
wat zou een leven zijn zonder geluid
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
17-5-2009 20:50

D-Jochem schreef:

De foto's zo zien er zeker goed uit! Ik ben zelf in het bezit van een Vision 1600 op 2 X12's. Nou ben ik (vanwege het gewicht) ook is gaan kijken naar een synq digit versterker. Nou zag ik de 3K6 al op de foto staan, hebben jullie die ook op het hoog gehad? En zo ja, zaten er flinke verschillen tussen die en een vision?
Hallo Jochem,

Op het laatste wilde ik één 3k6 per sé nog op het hoog horen, namelijk 2 x15 kasten. Ik heb een extra preset op mijn processor gemaakt zodat als ik een keer die toppen mocht kopen, ik de setting meteen heb.

Het ging echt als een trein, de 3k6 kon ik tot net onder de clip gaan zonder dat de toppen vervormden. De X15 hebben we ook gehad op de vision, maar hier kan ik geen duidelijke verschillen uit concluderen. Het enigste wat ik wel weet, is dat ruim 1000 watt voor een top veel is en dat de x15 dat dus wel aan kan.

Als ik de x15 en de art500a moet vergelijken qua volume denk ik dat de x15 zelfs een tikkeltje harder gaat (nu weet ik niet in hoeverre die 500 watt te verwaarlozen zijn?). Ik ben wel overgehaald om 2 x15 te kopen, deze passen perfect bij 4 X15HL!

EDIT: bas was me net voor razz :p
Freelance diensten & LED Design
D-JochemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2006
Laatste: 24-10-2015
Berichten: 32
17-5-2009 21:19
kijk dat is allemaal goed om te horen! Natuurlijk levert een 3K6 veel te veel voor een X12, maar voor die paar tientjes meer dan een synq 2k2 kun je ook niet moeilijk doen he, beetje aan de toekomst denken razz :p Die 1K0 is dan weer te licht.
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 276
17-5-2009 21:39
1 x bewerkt. Laatst door Mc-sjeng op 18-5-2009 17:14
Wat betreft de nieuwe speakers van hooglicht laugh :D :

De PS serie is een rcf kastkloon met de prijs van een p-serie, kwa klank net iets beter dan de K-serie. Is een beetje verneukeratief, de prijzen van de k-serie zijn omhoog gegaan, de ps-serie is net iets goedkoper dan de oude k-serie prijs wink ;)

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
17-5-2009 22:01
Ha,

zeker een geslaagde middag wat mij betreft. Erg leuk om diverse modellen bassen en toppen naast elkaar te kunnen horen, voor mijzelf de eerste keer dat ik mijn RCF ART 322a eens fatsoenlijk buiten kon beluisteren.
Excuus dat ik wat haastig weg moest en weinig kon helpen opruimen.

mc-sjeng schreef:

De nieuwe LT-serie, een jaar geleden op de beurs in frankfurt gepresenteerd wordt op korte termijn voorzien van een klasse D eindtrap van B&O, zou een vermogen moeten leveren van 1000 watt rms. Met een beetje geluk is de serie te beluisteren op de opendag eind sptember, 26 en 27 als ik me niet vergis.
was dit niet in augustus?

gr. Frits

Terug naar forum Reageer (zonder quote)