Forum > Licht

GLP Scan Operator FX ?

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
29-6-2008 18:58

haas2 schreef:

en natuurlijk andere nadelen zoals het afspelen van slechts 1 chase
Aargh! Ze leren het verdomme ook nooit! Dat was juist de reden waarom ik bijvoorbeeld de Magic 260 onder andere zo'n prutding vond. Wel 24 chasebuttons op de tafel zetten, en er dan maar één tegelijk kunnen gebruiken.

Ik heb de handleiding van de Scanoperator FX wel eens doorgenomen, en kwam toen iets tegen over overlayscenes. Klopt het inderdaad dat je wel wat kleuren/goboscenes kunt maken en die over de lopende chase kunt afspelen?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
29-6-2008 21:11
Ik heb even uitgezocht wat je daar nu precies mee kan doen.
Het is dus 1 vaste scène die je over de rest heen schrijft.
Wat heb ik er zonet mee gemaakt: scanners op shutter en strobo aan op dezelfde snelheid terwijl de scanners hun normale programma aflopen dat reeds ingeprogrammeerd is.
Werkt perfect, je kiest zelf van welke fixtures je welke waarden op welk getal wilt zetten.

Dus handig om bijvoorbeeld een stroboscoop mee aan te zetten die ik standaard niet mee programmeer.
Je kan het dus ook gebruiken op een switchpack om aan/uit te zetten, of als blackout voor bepaalde lampen.
(bijvoorbeeld bepaalde scaners uitschakelen)

Nadeel: je kan er geen effect ondersteken in tegenstelling tot een gewone scène (zéér jammer).

ps: best een effect om zot van te worden

edit: nog even aanhalen: Zeer handig om in 10 minuten een show te programmeren die vlot oogt, niet altijd van die haperende hoeken of stotterende bewegingen. Zoals ik dus al eerder dacht, een scanmaster maar dan met een nuttige effectenprocessor waardoor alles er direct deftiger uitziet. create wave in combinatie met random is ongetwijfeld m'n lievelings functie.
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
11-8-2008 23:48
Ik heb hem eindelijk in een grote zaal kunnen gebruiken in combinatie met mijn 2 scan's (extreme 250).
Voor het conventionele gebruik ik het model ShowTec Showmaster 24.
2 dmx-lijntjes getrokken (1 langs elke kant de lichtbrug in, voor zulke kleine opstellingen denk ik er niet aan om een merger te kopen.

Besluit van de avond: zeer vlot te programeren, ik heb zelfs maar 3 chases gebruikt over heel de avond.
Makkelijk in te grijpen, de releaseknop is een must.
Hoe heb ik gewerkt: verschillende scènes in de chase met verschillende kleuren geprogrammeerd. Aangezien de scènes niet stilstaan doordat je telkens een 'figuur' kan opslaan is elke scène op zich bijna een chase.
De scènes wisselden op muziek, maar zeer traag.
Ik heb telkens een vaste kleur gekozen met de override, zodat deze bij rustigere liedjes niet overweldigend en afleidend waren. Bij actievere liedjes drukten in dan weer op de release knop.
Door met de override af en toe in de grijpen, leek het alsof er telkens een volledig nieuwe chase gespeeld werd (de pan blokkeren of de tilt, zodat de scanners enkel nog horizontaal of verticaal bewegen etc...)

Kortom, ik ben er gelukkig mee. Met mijn budget denk ik niet dat ik iets beters had kunnen vinden kwa oplossing.
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
6-1-2009 13:32

haas2 schreef:

Ik heb hem eindelijk in een grote zaal kunnen gebruiken in combinatie met mijn 2 scan's (extreme 250).
Voor het conventionele gebruik ik het model ShowTec Showmaster 24.
2 dmx-lijntjes getrokken (1 langs elke kant de lichtbrug in, voor zulke kleine opstellingen denk ik er niet aan om een merger te kopen.

Besluit van de avond: zeer vlot te programeren, ik heb zelfs maar 3 chases gebruikt over heel de avond.
Makkelijk in te grijpen, de releaseknop is een must.
Hoe heb ik gewerkt: verschillende scènes in de chase met verschillende kleuren geprogrammeerd. Aangezien de scènes niet stilstaan doordat je telkens een 'figuur' kan opslaan is elke scène op zich bijna een chase.
De scènes wisselden op muziek, maar zeer traag.
Ik heb telkens een vaste kleur gekozen met de override, zodat deze bij rustigere liedjes niet overweldigend en afleidend waren. Bij actievere liedjes drukten in dan weer op de release knop.
Door met de override af en toe in de grijpen, leek het alsof er telkens een volledig nieuwe chase gespeeld werd (de pan blokkeren of de tilt, zodat de scanners enkel nog horizontaal of verticaal bewegen etc...)

Kortom, ik ben er gelukkig mee. Met mijn budget denk ik niet dat ik iets beters had kunnen vinden kwa oplossing.
haas2, mail me effe. Ben ook van Leuven :-)
JohannuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2008
Laatste: 27-6-2009
Berichten: 13
6-1-2009 18:29
heb hier op het forum nog een topic lopen... maar daar reageerd niemand op en het lijkt wel beetje op deze, alleen dan geen ShowTec Showmaster 24, maar een ShowTec SC-2412 en een glp scan operator FX. is dat een goeie combi?

heb 8 ledparren
8 par56
2 scanners
2 movingheads
1 strobe

Gebruik nu nog een comp. met freestyler, maar dat vind ik nog niet echt geweldig werken, vooral met het snel ingrijpen
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
6-1-2009 18:49
Sneltoetsen maken scheelt een hoop ;).
Waar zit de cut op dit apparaat?
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
6-1-2009 22:04

luc2366 schreef:

haas2, mail me effe. Ben ook van Leuven :-)
Je hebt (normaal) mail ;)
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
20-1-2009 17:37
idd. maar het toestel zit nog steeds in de doos. probeer morgen wat te testen
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
24-1-2009 16:23
Is het ook makkelijk om met de shape generator scans tegen elkaar in te laten werken? Dus scan a maakt zijn cirkel linksom en scan b rechtsom.
Robustsound
YourtStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-3-2009
Laatste: 23-3-2009
Berichten: 3
13-3-2009 08:37
ik heb een SM-1612.... SM.... LOL
Neen, serieus nu: lekker handig voor scanners.
Om de hele show op te zetten minder handig idd.
Dan gaat de pc-sturing (Freestyler, Chamsys te complex voor mijn gear) beter.

Wat mijn ideaal zou zijn: Freestyler draaien en een midi-tafeltje waaraan ik dingen heb die ik vanuit Freestyler stuur en waar ik toch live kan op ingrijpen. Iets met een midi-in dus. Weet zelfs niet of dat met Freestyler gaat, maar ik dacht het wel. Alleen een tafeltje dat goed scans bestuurt en midi-in heeft en ook nog betaalbaar is, da's iets anders.
Misschien beter wings dan? En dan eindig ik weer bij de Chamsys pc versie, niet? ;-)
En aangezien de miniwing wat klein is.... (en die kost al 1000 €)... NO GO.

Alternatieven??

Terug naar forum Reageer (zonder quote)