Forum > Geluid

Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen)

(509 reacties. Pagina 23 van 51)
Moderator(s): Dré
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
3-3-2009 11:43

Tom schreef:

eriksounds schreef:

omdat 1 of andere halve gare de versterker aan 1 kant vol open draaide
En jij denkt dat de volume knop van je versterker de uitgang regeld.....?

Al zou je een verterker op standje 2 zetten, dan nog kan je met je mixer je verterker in de clip draaien.
Gewoon mixer harder.....
Maar daar zit dan als het goed is de magische processor tussen? sneaky :V
Bier, Billen, Borsten en Beats!
EriksoundsStandaard Lid
Sinds: 14-6-2008
Laatste: 4-4-2014
3-3-2009 19:35
ik hat het mengepaneel zo gefixt dat die niet in de plus 10 kan alleen op nul het hardst
en voor de versterkers zat een paneel maar dit moest weg omdat de versterkers anders te warm werden maar volgend jaar denk wel een goede limiter erop ja
is tog een duur geintje
DjbramStandaard Lid
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
9-3-2009 18:01

djbram schreef:

Ook hier weer bijna alles terug.
De Schade tot nu toe

2x jbl 2226 sub drivers
1x hoog driver apx-152 ( of hoe ze ook heten, die actieve kasten van AA )

Tja ook al is het carnaval persoonlijk vind ik dat het het ook dan niet kunt maken om ergens een set te zetten die bv flink bromt / vervormt enz enz. Die groepen hebben vaak heel lang aan hun wagen gewerkt en de dagen dat ze er dan mee gaan dan wil ik niet de gene zijn die alles verpest met "slecht functionerend" geluid.

Wel staan op al onze setjs een limiter. Vaak staan er toch mensen achter de knoppen die er niet al te veel verstand ban hebben.

Wel heb ik de hele morgen staan poetsen omdat ze op een wagen zakjes gips hadden... de kasten hadden allemaal een 'mooie' witte aanslag.

Ook enkele Paniek telefoontjes gehad omdat een behringer prossecor aangaf dat zijn backup batarij bijna leeg was. Gewoon even een nacht aan de 230 en dat was opgelost
Uiteindelijk nog een 2226 er bij gekomen..
https://www.mijnalbum.nl/Foto-OSZW8WNK.jpg
t' gaat zoals t' gaat
FridgeStandaard Lid
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
11-3-2009 00:02

djbram schreef:

djbram schreef:

Ook hier weer bijna alles terug.
De Schade tot nu toe

2x jbl 2226 sub drivers
1x hoog driver apx-152 ( of hoe ze ook heten, die actieve kasten van AA )
Wel staan op al onze setjs een limiter. Vaak staan er toch mensen achter de knoppen die er niet al te veel verstand ban hebben.
Uiteindelijk nog een 2226 er bij gekomen..
https://www.mijnalbum.nl/Foto-OSZW8WNK.jpg
djbram, niet aanvallend bedoeld, maar ik verbaas me wel over deze schadegevallen als je limiters voor je sets had zitten. Waren deze achteraf niet helemaal netjes ingesteld, of is er iets anders aan de hand geweest?
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
11-3-2009 12:48
Damm: Wil je een JBL2226 zo doen laten verbranden dan moet er toch serieus lange tijd een zwaar KL*T* signaal naar de speakers worden gevoerd! Dit zijn serieus zware speakers die veel aankunnen, Aan de verbranding te zien is er lange tijd een F*cking signaal richting speakers gestuurt.

Of de speaker zal in een compleet verkeerde kast hebben gezeten en niet gekoeld kunnen worden. Z'n 4" spoel heeft flink gedampt, gestonken lijkt me laugh :D zeker complimenten gehad over de "zware Rookmachine" die jullie op de wagen hadden! wink ;) laugh :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
11-3-2009 13:44
Ik heb het hier al een tijdje meegevolgt, mijn vraag is :
Is het DIT allemaal waard om je spullen naar de kl*ten te laten helpen voor een carnavalsgedoe ( vereniging )?
Te verhuren e.d. met alle gevolgen van schade in alle soorten vormen en kleuren ?
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
DjbramStandaard Lid
11-3-2009 15:34

Watt-Xtra schreef:

Damm: Wil je een JBL2226 zo doen laten verbranden dan moet er toch serieus lange tijd een zwaar KL*T* signaal naar de speakers worden gevoerd! Dit zijn serieus zware speakers die veel aankunnen, Aan de verbranding te zien is er lange tijd een F*cking signaal richting speakers gestuurt.

Of de speaker zal in een compleet verkeerde kast hebben gezeten en niet gekoeld kunnen worden. Z'n 4" spoel heeft flink gedampt, gestonken lijkt me laugh :D zeker complimenten gehad over de "zware Rookmachine" die jullie op de wagen hadden! wink ;) laugh :D
Alles was netjes afgesteld, maar als het ingangssignaal al verkloot is, dan is er niets meer te redden.
Amp die er op stond was een PLX3402 voor 4x 2226H.

Toen ik aan die huurder ( was ook de DJ ) vroeg: je hebt je mengtafel toch niet overstuurd he?
Nee nee zegt hij.
Vraag ik: dus hij was altijd netjes rond de 0 en er waren dus geen rode ledjes..?
jah alleen als de bass kwam dan waren alle ledjes aan shut up :X

Of te wel
Goedkoope mengtafel ( van de huurder zelf! ) + voluit uitsturen = zie foto 2226H wink ;)

Maar ik moet zeggen bij ons is alles netjes vergoed door de huurder.
t' gaat zoals t' gaat
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
11-3-2009 16:17
Hebben met de carnaval nog geknald boven enkele Martin wsx dubbel 18 subjes.
Deze toppen gaan echt KEI-hard.
En dan is men verwonderd dat er speakers kapot gaan.
CrxtreemStandaard Lid
Sinds: 14-1-2004
Laatste: 11-5-2019
11-3-2009 16:45

djbram schreef:

Alles was netjes afgesteld, maar als het ingangssignaal al verkloot is, dan is er niets meer te redden.
Amp die er op stond was een PLX3402 voor 4x 2226H.

Toen ik aan die huurder ( was ook de DJ ) vroeg: je hebt je mengtafel toch niet overstuurd he?
Nee nee zegt hij.
Vraag ik: dus hij was altijd netjes rond de 0 en er waren dus geen rode ledjes..?
jah alleen als de bass kwam dan waren alle ledjes aan shut up :X

Of te wel
Goedkoope mengtafel ( van de huurder zelf! ) + voluit uitsturen = zie foto 2226H wink ;)

Maar ik moet zeggen bij ons is alles netjes vergoed door de huurder.
Er zat geen limmiter tussen?
Dan kan je het signaal toch gewoon afkappen wat je binnen krijg van hun mengpaneel.
DjbramStandaard Lid
11-3-2009 17:40

eddy wally schreef:

Hebben met de carnaval nog geknald boven enkele Martin wsx dubbel 18 subjes.
Deze toppen gaan echt KEI-hard.
En dan is men verwonderd dat er speakers kapot gaan.
Ik vraag me af waar jij het verband ziet..? want dit slaat nergens op!!

De jbl concert toppen gaan gewoon hard. En als ze met de carnaval defect waren gegaan dan had ik dat heus er wel bij gezet! Maar dat is niet het geval, met de carnaval hebben ze perfect hun werk gedaan!

Alle 3 de defecte 2226H komen uit SP-125 kasten. DUS NIET uit de 4871 die ik hier te koop heb.

En nee ze komen ook niet uit de dubbel 15 JBL sub kasten die ik ook nog te koop heb. Ook die zijn inderdaat geladen met de 2226H maar dat zijn zelfbouw kasten. De defecte komen uit de SP-125

Dus je opmerking slaat echt nergens op!.
t' gaat zoals t' gaat

Terug naar forum Reageer (zonder quote)