Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 279 van 345)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-12-2008 17:12

DJ Bartje schreef:

CD spelers en mixer zitten vast in het hout, de onderkanten klemmen in het hout. Je kan niet zomaar ineens een cd speler of de mixer eruit halen, daar moet je echt kracht op zetten. En hij zit muurvast door het schuim in het deksel als hij dicht zit en vervoerd wordt.
Niet echt roadproof.
Dan zitten namelijk de units volledig in het schuim.
De houten constructie zit zo te zien niet in het schuim en heeft rechtstreeks contact met de case.

Martin.
kvm entertainment
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
27-12-2008 17:14
Had dan aan de bovenkant ook 20*30 profiel gebruikt wink ;)...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
27-12-2008 19:18

KVM schreef:

DJ Bartje schreef:

CD spelers en mixer zitten vast in het hout, de onderkanten klemmen in het hout. Je kan niet zomaar ineens een cd speler of de mixer eruit halen, daar moet je echt kracht op zetten. En hij zit muurvast door het schuim in het deksel als hij dicht zit en vervoerd wordt.
Niet echt roadproof.
Dan zitten namelijk de units volledig in het schuim.
De houten constructie zit zo te zien niet in het schuim en heeft rechtstreeks contact met de case.

Martin.
Bovenop het flightcasehout zit nog een plaat van 10mm, en daarop zit de houten constructie als je dat bedoelt?

big bang schreef:

Had dan aan de bovenkant ook 20*30 profiel gebruikt wink ;)...
Had inderdaad ook gekunnen, maar vindt het zo ook mooi ;)
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
2-1-2009 16:50
Bij deze ook een aantal foto's van een paar kistjes uit 2008

Allereerst een flightcase voor een mesa boogie gitaartop:
foto

Daarna heb ik een kist voor mijn HK topjes gebouwd, omdat ik toch wel wil dat mijn spullen er netjes uit blijven zien wink ;) (begonnen na een half jaar af en toe gebruik al wat krasjes enz. te vertonen) Ondertussen al érg veel profijt van die kist gehad happy :) (makkelijk in de aanhanger te gooien, scheelt heel wat getil en gesjouw van losse toppen, het ziet er netjes uit, het is een ideale hoogte om de cd-koffers op te zetten, enz. ik kan zo nog wel even doorgaan razz :p )

Maar goed, enkele foto's:
kale bodem
kist klaar
en getipt
binnenkant + HK toppen
nog een keer de binnenkant + één HK top

Hierna mijn grote trots (tot nu toe tenminste wink ;) ), een paar stolpkisten + binnenracken. Hiervoor nog mijn dank aan de mensen die mij tips hebben gegeven, een aantal maanden geleden (op een tiental? pagina's terug). Uiteindelijk bij de kabeldoorvoer toch een brede sleuf aan de achterkant gemaakt ipv een rondje wat eerst de bedoeling was (te zien op deze tekening).

Maar omdat foto's vaak meer zeggen dan woorden:
De binnenracken in elkaar gelijmt, binnenkanten geverfd

en compleet geverfd + alle voetjes eronder geschroefd

het kleine stolpje (ruimte voor een 4 units rack, of 2 van 2 units wink ;) )

en de grote stolpkist (ruimte voor mogelijk één rack van 11 units of bijvoorbeeld van 2,3 en 4 units)

het past nog op elkaar ook razz :p

de grote stolpkist + enkele binnenracken

een combinatie wat er tevens inpast

een overzicht van alle binnenracken tot nu toe (op een paar kabelbakken na)

nog een keer

Het volgende rackje vindt ik zelf het mooiste rackje geworden razz :p . Dit is een binnenrack met een ew-1945 zender. Op de achterkant is het patch paneel te zien en een laatje met daarin ruimte voor 2 microfoons (in de voorkant is ruimte voor nog een zender) en een oplader met 4 oplaadbare batterijen (oftewel nooit het probleem meer dat je geen batterijen bij je hebt, dat ze leeg zijn of weet ik wat). Was trouwens ook het duurste rackje in verhouding tot de andere racken.
klik

nog een foto van de zijkant

en de laatste (ietwat scheve) foto, van de voorkant. Apparatuur spreekt voor zich neem ik aan.

Dat was het weer tot nu toe. Als er nog opmerkingen/vragen zijn, stel ze gerust. Ik hoop er elke keer wat van bij te leren (beter kan immers altijd ;-).

Groeten, Thomas
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 782
2-1-2009 21:08
Mooie kisten, valt weinig op aan te merken lijkt me zo.

Binnenracken zijn ook mooi met die afgeronde gefreesde uitsparingen etc.

MVG Contour
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
2-1-2009 23:58
Maak je die kisten ook voor anderen?
(Mailtje is onderweg)
Waar een wil is, is een weg.
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
3-1-2009 01:59
Erg handig dat je bij je binnen racks zo kant en klaar bekabeld er een stolp overheen kan zetten.
Echter gaat dit wel ten koste van de diepte zo te zien.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
3-1-2009 11:33
Ziet er goed uit.

Ik heb toch wel een vraagje, waarom heb je je vlinders zo geplaatst dat je de bodemplaten relatief hoog moet maken? Ik bedoel de vlinder zelf in de bodemplaat en niet in de stolp?

Hou je het vlinder gedeelte in de stolp dan kun je de bodemplaat 4-5cm diep maken en kun je altijd je apparatuur in de bodem laten staan.

Verder ziet het er erg goed uit. Welke maten heb je gebruikt?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
3-1-2009 11:42

Watt-Xtra schreef:

Ik heb toch wel een vraagje, waarom heb je je vlinders zo geplaatst dat je de bodemplaten relatief hoog moet maken? Ik bedoel de vlinder zelf in de bodemplaat en niet in de stolp?

Hou je het vlinder gedeelte in de stolp dan kun je de bodemplaat 4-5cm diep maken en kun je altijd je apparatuur in de bodem laten staan.
Vlinders in de stolp zetten is één van de domste fouten die je kunt maken. Als je de stolp dan op de grond wilt zetten beschadig je de vlinders! Je moet dan altijd de stolp met de vlinders naar boven weg zetten, en dan kun je er niets meer opzetten.

Wat ik me zelf nog even afvroeg, waarvoor is die enorm grote schotel in het midden van je case? Die 4 kleintjes op de hoeken zijn uiteraard voor de wielen, maar wat doe je met die grote in het midden?

Maar echt waar, keurige rackjes. wink ;)

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
3-1-2009 12:18

hugovanmeijeren schreef:

Wat ik me zelf nog even afvroeg, waarvoor is die enorm grote schotel in het midden van je case? Die 4 kleintjes op de hoeken zijn uiteraard voor de wielen, maar wat doe je met die grote in het midden?
Verzonken tourlabel? (Is zelfs op sommige foto's al te zien, beetje vaag door weerspiegeling van licht.)
Lichtje erbij?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)