Forum > Geluid

Luidsprekers bij DJ Set

(51 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
Just-In-TimeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 1-4-2004
Berichten: 7
8-8-2003 19:21

speakerfreak schreef:

die dingen klinken ECHT kut, ik had ze toen ik 10 was ofso die dingen met die oranje rand, toen heb ik ze al terug gebracht omdat het echt ruk klonk, zo onhelder niet normaal, normaal zijk ik niet over goedkope spullen, dit keer eigenlijk ook niet want voor het geld zijn ze best leuk laugh :D maar dat geluid is echt bagger
Jou taal klinkt minder goed dan de slechtste speakers wink ;) Laten we wat aardiger zijn.. yes. angry
Just-In-Time & the Wild Bunch
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
8-8-2003 19:22
net op het forum nu al de les aan het lezen?
nou kzla het woordje kut niet meer gebruiken hoor, maar dat is echt ernstig toen ik 10 was vond ik het dus te erg... wel mischien omdat ik een berg ouwe hifi boxen had... maar toch
Just-In-TimeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 1-4-2004
Berichten: 7
8-8-2003 19:33

speakerfreak schreef:

net op het forum nu al de les aan het lezen?
nou kzla het woordje kut niet meer gebruiken hoor, maar dat is echt ernstig toen ik 10 was vond ik het dus te erg... wel mischien omdat ik een berg ouwe hifi boxen had... maar toch
Ik zit al 35 jaar in de muziek en in vergelijkbare forums sad :( , ook professioneel. Echter soms lijkt dit forum op een oorlog angry . Laten wij wat leren, elkaar wat leren ... zelfs de jongste en nieuwste binnenkomer! Ieder heeft zo zijn ervaringen hoe .. weinig die ook mogen zijn. Mijn zoon (leuk talentje) die ook op dit forum zit, kan hier veel leren zowel technisch, sociaal als wel van muziek. razz :p Ook ik kan veel k.. en l.. laten klinken, echter muziek krijg ik er niet door, wel ergernis. razz :p

Keep up the good work mensen. happy :)
Just-In-Time & the Wild Bunch
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
9-8-2003 02:26

DJ Ardo schreef:

Hier nog even op de valreep de BUDGET-TIP-VAN-DE-WEEK.
dus jij gaat ons iedere week zo'n tip geven? sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ ArdoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2022
Berichten: 68
9-8-2003 13:49
Nou, nou wat een verscheidenheid aan reacties.

Natuurlijk is het geluid niet geweldig, maar het geluid van een microsetje van bijv. SONY is ook niet je-van-het. Deze luidsprekers zijn van dezelfde kwaliteit (houten kist met speakertjes) als die je bij bovenstaand microsetje koopt. En dat voor 20 euro, redelijke deal dacht ik zo.

Begrijp me goed ik zeg hier niet; "Koop allemaal die dingen bij action." Het is een blijft een BUDGET TIP, voor de mensen bedoeld die niet veel te besteden hebben. Om dan te gaan roepen dat die dingen kut zijn.......TJA, dat zegt meer over jezelf dan over die luidsprekertjes.

Ze kunnen uiteraard op de BBQ, maar voor 20 euro koop ik daar liever spare-ribs voor. Ieder zijn smaak....wink ;)

Ik kom niet wekelijks bij ACTION dus ik denk niet dat er geregeld een 'budget tip of the week' van mijn hand komt. Misschien dat er hier ACTION vakkenvullers op het forum zitten?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
9-8-2003 22:49

DJ Ardo schreef:

Ik kom niet wekelijks bij ACTION dus ik denk niet dat er geregeld een 'budget tip of the week' van mijn hand komt. Misschien dat er hier ACTION vakkenvullers op het forum zitten?
Ik bedoelde te zeggen dat je mesnen die mischjien niet al te veel verstand van zaken hebben, denken dat la sje ze zo'n advies geeft, dat het zo gek nog niet is om zo'n ding van € 20,- te kopen.

Wat wij daarvan vinden is:
Dat het verloren geld is.
Je krijgt er namelijk eigelijk niets voor.
En dan ben je beter af met een setje goedkope 2e hands hi-fi luidsprekers.
Of gewoon niets kopen en een beetje doorsparen.
Iemand heeft ooit eens gezegt:
"Met geld kan je 1000den dingen kopen, maar als je iets koopt heb je maar één ding, wees dus verstandig waar je het aan uitgeeft!"
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ ArdoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2022
Berichten: 68
11-8-2003 11:41
Tom ik snap je punt. Ik ben van mening dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn aankoop. Iemand die niet kan overwegen zal altijd dezelfde fout blijven maken....

Ik vind het altijd wel leuk om even naar de online foto's van iemands DJ-set te kijken. Als je ziet hoeveel mensen er multi-media speakertjes gebruiken als monitors dan is deze tip helemaal zo gek nog niet. En geloof mij het geluid valt absoluut mee.

In tegenstelling tot eerder bericht is de midden luidspreker wel gefilterd. Het condensatortje zat buiten mijn gezichtsveld. -Dit even voor de detailfreaks-
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
11-8-2003 23:32
Met één condesator heb je nog geen filter.
Om een beetje te filteren heb je er minstens nog een spoel bij nodig.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
12-8-2003 00:53

Tom schreef:

Met één condesator heb je nog geen filter.
Om een beetje te filteren heb je er minstens nog een spoel bij nodig.
Da's te kort door de bocht. Er zal geen een speaker ontwerper zijn die tegen je zal zeggen dat 1e orde filters waardeloos zijn. Ze zullen WEL zeggen dat ze de nodige problemen met zich meebrengen (zoals de noodzaak voor relatief DURE drivers) maar da's wat anders natuurlijk.

En, uiteraard, in de pisbakbox waar we het HIER over hebben is een eventuele aanwezige condensator puur om ervoor te zorgen dat het kreng het blijft doen tijdens de garantie-periode (hoe waardeloos z'n geluid ook zal zijn).

Nee, als je voor thuis geen budget hebt voor een Syrincs M3-220 setje, vraag dan om je heen bij familie en kennissen voor een oud HiFi setje. Wil je beuken en rammen dan kun je wellicht beter met je kop tegen de muur aan gaan beuken (lost wellicht meer dan 1 probleem op) aangezien een beetje serieuze DJ juist kwaliteit wil in plaats van herrie.

En voor die personen die na het tegen de muur aan beuken van de kop nog steeds leven is er nog het besproken pisbak setje... laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ ArdoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2022
Berichten: 68
12-8-2003 13:34
Lees ik hierboven een mening zonder het betreffende produkt uberhaubt te hebben gezien??
Over kort door de bocht gesproken......

Het valt tegen om een, naar mijn mening zinvolle, tip bericht na bericht afgebrand te zien worden. En dan te bedenken dat deze budget tip bedoeld is voor jongens terend op een studiebeursje. En dus niet voor mensen die al jaren ervaring hebben met de betere (duurdere) produkten.

Een HIFI setje is ook een goede oplossing voor -de man met weinig centen-, maar ik weet zeker (ik heb namelijk ook oren) dat er legio setjes zijn die hetzelfde danwel minder presteren. Die vlieger gaat dus ook niet helemaal op.

Wat een gezeur om 20 euro's...........

Terug naar forum Reageer (zonder quote)