Forum > Geluid

Numark ''Computer DJ in a Box''

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
NBKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2006
Laatste: 3-11-2008
Berichten: 24
1-12-2007 17:13
Even ter informatie:
Numark heeft al een tijdje setjes op de markt van mengpaneel + 2 cd spelers onder de noemer "DJ in a Box".
Vorige week (26 november 2007) hebben ze daar ook een computer versie van uitgebracht. Hier staat het nieuwsbericht: https://www.numark.com/content37841
Het pakket bestaat uit een USB 'midi'controller, Cue v5 DJ-software voor op de PC, koptelefoon en verder nog een externe USB geluidskaart met koptelefoon aansluiting of een mengpaneel met ingebouwde USB geluidskaart.
Ik heb vandaag al even met de software gespeeld en die kan ook gewoon overweg met normale geluidskaarten dus je hoeft niet perse gebruik te maken van de USB oplossing.

De "total computer dj in a box" versie staat momenteel voor 249 euro te koop bij de conrad (pas vanaf 3 december leverbaar) en dat is dus een stuk goedkoper dan de oplossing van BPM-studie en volgens mij is het wat uitgebreider en beter dan de set van hercules.

Een vriend van me vond de total versie wel interessant en ik heb zelf wel interesse in de pro versie. Die wil ik dan samen met een 'PC' in een flichtcase gaan bouwen zodat ik niet steeds met me losse mengpaneel en PC meer aan de slag hoef. (Ik heb nu ook nog geen controller dus dat maakt deze oplossing nog een stukje interressanter.)

Maar omdat er op internet nog maar heel weinig over de set's te vinden is ben ik eigenlijk benieuwd of er hier al mensen zijn die wat meer gebruikers info kunnen geven over de gebruikte onderdelen of ervaring hebben met de DJ software of hardware van Numark, BPM studio, Hercules of vergelijkbare set's.
En natuurlijk of de set's hier op new-line ook verkrijgbaar worden ;)
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
1-12-2007 17:32
Ik ben niet zo'n fan van zulke systemen, ik heb liever wat meer om naar te kijken, geen schermpje van 10x10 cm. Ik werk dan ook al een tijdje met BPM Studio, en heb nu besloten om deze aan te schaffen inclusief abbonement. Je bent hierbij wel een heel stuk duurder uit, +- EUR 750, + 2 jaar maandelijks 70 euro abbonement. Dat is dan excl pc.
Het ligt eigenlijk geheel aan je smaak wat je fijner vindt werken, ik hou gewoon niet van kleine schermpjes. Heb wel van vele gehoord dat zij zo iets dergelijks als jij aangeeft geweldig vinden.
Over BPM is hier volges mich genoeg te vinden, andere software weet ik niet.
NBKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2006
Laatste: 3-11-2008
Berichten: 24
1-12-2007 18:58
70 euro per maand abbonement bij BPM? Dat is wel veel zeg shocked 8O

Wat schermpjes betreft lijkt het mij dat je meer naar de software op je PC monitor kijkt dan op de schermpjes op de controller :? Hoewel dat niet echt nodig zou moeten zijn want met een cd speler heb je ook niet echt veel info en toch kunnen sommige daar verdomd goed op draaien (ik niet helaas sad :()
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
1-12-2007 19:11
Dit is inderdaad veel. Gaat trouwens via PB Sound, welke muziek levert. Voor die 70 euro krijg je meen ik iets van 200 nr's in de maand. Ik ga dit vastleggen voor 2 jaar. Daardoor kan ik een HD krijgen met +- 15.000 nummers oudere muziek voor 150 euro.

Wat betreft kleine schermpjes; op cd spelers heb je inderdaad ook weinig info, maar je hebt wel nog altijd de cd bij de hand. Als ik op zo'n klein schermpje ook moet gaan zoeken, zou ik gek worden. Geef mij dan maar fijn een 17" scherm. Maar deze keuze ligt geheel bij jezelf.
NBKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2006
Laatste: 3-11-2008
Berichten: 24
1-12-2007 19:40
Met muziek erbij valt dat abbo volgens mij wel weer mee. Betaal je dan meteen ook de rechten die je moet hebben om aan publiek muziek te draaien of heb je daar aparte regelingen voor met buma/stemra?

Het in de speler laden van een nummer en zoeken gebeurd gewoon net zoals bij BPM op de PC. Eigenlijk zijn de schermpjes op deze controller helemaal niet nodig omdat je echt de software op je PC bediend en je dus gewoon daar kunt kijken.
Numark heeft wel een soortgelijk bedienings paneel waarbij je muziek van een USB geheugenstick of hdd kan lezen. Zoals de D2-director, daar zit een groter schermpje op in het midden van de unit.

In de Computer DJ box zitten de volgende componenten

- Total Control DJ hardware controller of DMC2 rack-mount DJ software controller
- DJ|iO audio interface for all DJ software of CM200 USB 5-channel Pro DJ Mixer with USB audio interface
- CUE DJ software [full version]
- HF-125 DJ headphones of PHX DJ headphones
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
1-12-2007 20:51
Ah op die manier.... Heb te snel gelezen en de helft over het hoofd gezien, dacht dat het een soort d2-director achtig iets oid was.
Het is dan maar net wat je wil. Ik werk het liefst met BPM, ook hier zijn genoeg controllers voor te krijgen. De Numark versie is alleen een heel stuk goedkoper.

Ik durf het niet zeker te zeggen, maar volgens mij betaal je ook gelijk de rechten voor het voor publiek draaien (CMIIW). Voor BPM betaal je dus iets van 650 incl. Heb je via PB Sound een abbonement, betaal je 70 per maand, en eventueel 150 eenmalig, voor een HD met +- 15000 nummers. Kies je hiervoor, zit je wel 2 jaar aan dat abbonement vast.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-12-2007 10:07

NBK schreef:

Met muziek erbij valt dat abbo volgens mij wel weer mee. Betaal je dan meteen ook de rechten die je moet hebben om aan publiek muziek te draaien of heb je daar aparte regelingen voor met buma/stemra?
Dat is inderdaad een redelijk gangbare prijs. Ik betaal bij Eazis 59,50 ofzo per maand. Ik weet overigens niet precies hoe het bij PB sound zit, maar bij Eazis huur je de muziek. Als je het abonnement stopzet kun je de muziek ook niet meer gebruiken want dat is een speciaal bestandsformaat. PB werkt volgens mij met MP3's maar ik weet niet of en hoe die beveiligd zijn.

Bij dit soort abonnementen betaal je inderdaad de rechten die je als dj moet betalen, maar officieel moet de opdrachtgever nog apart betalen om muziek tijdens een feest te gebruiken. De meeste feestlocaties hebben deze rechten overigens per jaar afgekocht.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-12-2007 10:14

NBK schreef:

De "total computer dj in a box" versie staat momenteel voor 249 euro te koop bij de conrad
Dat lijkt me sterk, de software alleen kost al 299 en dan krijg je er voor 50 euro minder ook nog een midi controller van 299 bij, een geluidskaart en een hoofdtelefoon... wat klopt daar niet aan?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-12-2007 13:46
Het is Cue LE, oftewel een uitgeklede versie van Cue die je erbij krijgt. Net zoiets als Traktor en Traktor LE...

Cue LE is overigens prima werkbaar hoor voor 99,9% van de mensen. De volledige versie kun je later altijd nog aanschaffen alszijnde een upgrade geloof ik.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-12-2007 16:40
Dan nog is het een erg scherpe prijs...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)