Forum > Geluid

Denon DN-HC4500 en DN-HS5500

(132 reacties. Pagina 5 van 14)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-11-2007 16:23

fracktone schreef:

A). Dit geld niet alleen voor Nederland maar voor alle landen waar PCDJ een importeur/distributeur heeft. Het enige wat raar is, is dat je als importeur hier weer zelf achteraan moet en dat PCDJ deze standaard afspraken niet doorgeeft aan, in dit geval, Denon.
Dus de fout ligt bij PCDJ.

Martin.
kvm entertainment
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
4-11-2007 21:33

KVM schreef:

fracktone schreef:

A). Dit geld niet alleen voor Nederland maar voor alle landen waar PCDJ een importeur/distributeur heeft. Het enige wat raar is, is dat je als importeur hier weer zelf achteraan moet en dat PCDJ deze standaard afspraken niet doorgeeft aan, in dit geval, Denon.
Dus de fout ligt bij PCDJ.

Martin.
Als je de rest van de zin "of Denon is daar zelf niet duidelijk over geweest...." voor het gemak weg laat wel ja. Uit zijn verband rukken heet dat geloof ik.

De enige fout die gemaakt is, voor zover ik weet, is dat de online registratie via pcdj.com niet voor de release datum al was geblokkeerd.
Nadat enkele importeurs dit geconstateerd en gemeld hadden is deze fout hersteld.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-11-2007 21:53

fracktone schreef:

Als je de rest van de zin "of Denon is daar zelf niet duidelijk over geweest...." voor het gemak weg laat wel ja. Uit zijn verband rukken heet dat geloof ik.
Ik ruk niets uit z'n verband.
Makkelijk om de fout richting Denon te schuiven en al helemaal als het geen product van hun is.

Online registreren doe je (of kan) namelijk bij PCDJ, als je dan niet wil dat bepaalde landen die een importeur hebben kunnen registreren ligt daar de fout.
Dat geld dus niet alleen voor Reflex maar ook voor andere producten.

Martin.
kvm entertainment
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
5-11-2007 01:39

KVM schreef:

fracktone schreef:

Als je de rest van de zin "of Denon is daar zelf niet duidelijk over geweest...." voor het gemak weg laat wel ja. Uit zijn verband rukken heet dat geloof ik.
Ik ruk niets uit z'n verband.
Makkelijk om de fout richting Denon te schuiven en al helemaal als het geen product van hun is.

Online registreren doe je (of kan) namelijk bij PCDJ, als je dan niet wil dat bepaalde landen die een importeur hebben kunnen registreren ligt daar de fout.
Dat geld dus niet alleen voor Reflex maar ook voor andere producten.

Martin.
Nou ja zeg, ik schuif helemaal niemand de schuld toe. Je zou toch eens de betekenis van het woordje of moeten opzoeken.

De fout in iemand zijn richting schuiven is voor ons helemaal niet mogelijk.
Doe je dit wel dan geeft dit aan dat je een voor ingenomen mening hebt over één van de twee, ik vind het zelf erg onprofessioneel om je mening door vooroordelen te laten beinvloeden.
Niemand van ons weet wat er wel of niet door PCDJ aan Denon gezecht is hierover. Tenzij jij wel bij al die gesprekken aanwezig bent geweest, maar dat lijkt mij sterk.

Maar goed, dit gaat helemaal nergens meer over (behalve over het in een negatief daglicht zetten van PCDJ).
Denon heeft nu eenmaal besloten om PCDJ Reflex bij de HC-4500 te leveren.
Ik ga er vanuit dat ze bij Denon ook niet achterlijk zijn en dat ze, hoewel ik begrijp dat Traktor er veel aan gelegen is om hun LE versie zoveel mogelijk met nieuwe controllers te leveren, een verdraaid goede reden hebben om voor PCDJ te kiezen en niet voor andere software.

Lucas
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-11-2007 03:46

fracktone schreef:

Ik ga er vanuit dat ze bij Denon ook niet achterlijk zijn en dat ze, hoewel ik begrijp dat Traktor er veel aan gelegen is om hun LE versie zoveel mogelijk met nieuwe controllers te leveren, een verdraaid goede reden hebben om voor PCDJ te kiezen en niet voor andere software.

Lucas
Fabrikanten doen wel vaker dingen waarbij ik mezelf meerdere malen achter de oren krab ;-).

Ik snap de keuze voor PCDJ namelijk absoluut niet, ten eerste snap ik niet waarom men kiest voor een software pakket waarvan de full version nog niet eens af is. Ten tweede snap ik de keuze niet voor een software pakket wat de laatste jaren zijn positie in in de markt alleen maar heeft zien verslechteren. PCDJ geniet tenslotte al lang niet meer de populariteit die het genoot aan het eind van de jaren 90 / begin jaren van deze eeuw.. Het lijkt mij dat wanneer je een product op de markt zet je kiest voor een betrouwbare partner die op zijn minst de software 100% op orde heeft. Op de Denon forums roept men nu dat de mensen van PCDJ 18 uur per dag aan het werk zijn om de full final versie af te maken... zijn ze wel een tikkeltje laat mee begonnen dan als je het mij vraagt. PCDJ kondigde maart dit jaar de komst van PCDJ reflex aan, nu zijn we een half jaar verder en is de full versie nog steeds niet klaar. De Full version zou klaar zijn ten tijde van de Namm waar het gepresenteerd zou worden, toen werd het 20 september ten tijde van de release van de HC4500 en nu word er maar helemaal geen datum meer genoemd door de mensen van PCDJ. Als ik kijk naar de mensen van NI en de mate waarin die door denderen qua ontwikkeling van de software (en die hebben toch een behoorlijk pakket aan software) zou dat mij meer vertrouwen voor een eventuele samenwerking geven als fabrikant zijnde dan PCDJ dat op dit moment doet.

Want wat heeft PCDJ ons nu de afgelopen paar jaar gebracht? Vrij weinig als je het mij vraagt, PCDJ Reflex moest het antwoord worden op de andere bigshots zoals een Traktor en VirtualDJ maar PCDJ laat het af weten op dit moment. Wat dat betreft zou men voor de grap eens moeten kijken naar de ontwikkelaar van djDecks... die jongen ontwikkeld in zijn eentje en is altijd 1 van de eersten met ondersteuning voor 3rd party hardware EN geeft je voor 35 euro ook nog eens een stukje software wat een shitload aan features heeft dat mag wel enige naam hebben.

Ik kom hier niet om PCDJ af te zeiken maar ik heb de keuze voor het pakket nooit gesnapt vanuit de positie die Denon heeft. Maar ach het zijn en blijven amerikanen en die snap ik wel vaker niet. Denon heeft wat dat betreft nog het geluk dat men niet vast zit aan 1 partij met de HC4500.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-11-2007 09:44

fracktone schreef:

Nou ja zeg, ik schuif helemaal niemand de schuld toe. Je zou toch eens de betekenis van het woordje of moeten opzoeken.
Of Denon hier zelf nu wel of niet duidelijk over is geweest maakt toch niet uit.
De fout in iemand zijn richting schuiven is voor ons helemaal niet mogelijk.
Natuurlijk is dit wel mogelijk, als jij als importeur niet wil dat klanten rechtstreeks kunnen kopen, dan moet bij pcdj de deur om dat wel te doen, dicht zijn.
En dat heeft niets met onprofessioneel te maken, echter wel met duidelijke afspraken.

Er zijn meerdere software fabrikanten waar je niet rechtstreeks kan kopen, als het land zelf een importeur heeft.

Martin.
kvm entertainment
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
11-11-2007 19:27
Ik heb een klein filmpje gemaakt. Schandalig hoe slecht de kwaliteit van youtube is... dit komt dus van een HD camera he :P

Filmpje
Foto
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
6-12-2007 20:33
Nieuwe firmware update:

New & Current Plug In’s as of December 2007 (Sys 1002)

Enabled CD control when DN-HC4500 is not connected to a PC
-No instructions required, software improvement

Added Leopard MAC OS (Version10.5) support
-No instructions required, software improvement

Added ALL (0x7F) to the MIDI channel of the MIDI configuration commands.
-No instructions required, software improvement

Notification of Misprint in Operating Instructions (page 15, MIDI List)
A1 Dimmer LED 0x3C -> 0x3E
A2 Dimmer LED 0x3D -> 0x3F

DENON DJ ASIO Driver update (V1.01)
Added Windows Vista/XP SP2 dual boot support
*This should clear up those who could not change the ASIO buffer size from 512
(this does not make it compatible with VISTA MIDI, that driver is being worked on)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
7-12-2007 16:23
En meer nieuws over de DN-HS5500 op de HS-5500 website.

De belangrijkste features zijn:
- Een verwisselbare interne harddisk
- Maximaal 4 externe harddisks (m.b.v. een usb hub)
- 2 in 1 mode oftewel twee verschillende tracks tegelijkertijd afspelen via verschillende uitgangen (vroeger alpha play genoemd)
- Twee HS-5500's kunnen met elkaar worden verbonden en dan elkaars harddisks lezen
- Midi uit om je favoriete software pakket aan te sturen (met ingebouwde geluidskaart)
- Eindelijk dan hier een hot-list functie waarin je tracks kan klaarzetten die je later wilt draaien
- Zowel het begin- als eindpunt van de twee naadloze loops kan worden gecorrigeerd
- Time jump: springt een instelbaar aantal seconden voor- of achteruit. Beatjump: springt 8 beats vooruit
- Denon en Pioneer cue methode
- Pitch ranges van 4 tot 100%, maximale resolutie 0,02%.

Hmmm... daar gaat m'n kerstbonus... wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-12-2007 17:09

Victor schreef:

Hmmm... daar gaat m'n kerstbonus...
Levertijd en straatprijs nog niet bekend ;-)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)