Forum > Geluid

Denon DN-HC4500 en DN-HS5500

(132 reacties. Pagina 2 van 14)
Moderator(s): Dré
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
8-10-2007 11:28
Toch is het telkens de softwarefabrikant die een mappingfile beschikbaar laat voor een ge-avanceerdere midicontroller. De Denon krijgt ook tekst-informatie van de computer en dat is natuurlijk niet meer zo 'standaard' midi. Denon is bezig met mapping files te maken en op termijn zouden deze beschikbaar moeten zijn, echter het is wel out-of-the box werkend met Reflex
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-10-2007 14:23
Maar Reflex is niet de meest gewaardeerde software die er is, PCDJ legt het namelijk qua populariteit nog altijd flink af tegen een Traktor of Virtual DJ. Ik snap de keuze PCDJ Reflex dus ook niet helemaal en al helemaal niet waarom men voor Reflex heeft gekozen. Ik zou als ik Denon was kiezen voor een lite versie van dergelijke software, oftewel alles er uit laten slopen wat de gebruiker niet nodig heeft in combinatie met de HC4500 en die als main versie bij leveren.

Je ziet het ook met Trakttor LE wat mee geleverd word met diverse controllers, Traktor LE werkt in principe altijd want het word op maat geleverd bij het product (mapping files e.d zijn allemaal standaard ingesteld), wanneer gebruikers echter over gaan op Traktor 3 (omdat men het denkt nodig te hebben) begint het gedonder en gaat het vaak fout. Mensen raken het overzicht kwijt van alle functies en kunnen die schijnbaar zelf niet instellen.

Als ik Denon dus was geweest had ik de software compleet laten strippen tot op het broodnodige voor de HC4500 (wat moeten gebruikers met tijdcode vinyl support bijvoorbeeld ;-) ) en de gebruiker de keuze gegeven om later tegen een gereduceerd tarief over te stappen naar een volledige versie. En natuurlijk zorgen dat je speler ook zo snel mogelijk werkt met andere software en met name Traktor aangezien dat nog altijd de meest gebruikte software is op dit moment.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
8-10-2007 15:03
Het zal ook iets met de kosten te maken hebben. Voor nog geen 500 euro inclusief BTW een complete hardwarecontroller, dan is er natuurlijk geen ruimte voor dure software.

Ik heb begrepen dat de midi-mappings er inderdaad aankomen, dus degenen die andere software willen gebruiken zullen dat ongetwijfeld binnenkort kunnen doen zonder ook zelf maar een hout van midi af te weten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
8-10-2007 15:06

Victor schreef:

Het zal ook iets met de kosten te maken hebben. Voor nog geen 500 euro inclusief BTW een complete hardwarecontroller, dan is er natuurlijk geen ruimte voor dure software.
Idem bij een complete hardwarecontroller van nog geen 220 euro (en ook daar stoppen ze Traktor LE bij ;-). Ik verwacht zelfs dat het apparaat er nog goedkoper door zou zijn geworden ook (aangezien het NI er veel aan gelegen is haar Traktor LE bij producten te verkopen). De software die er nu bij zit is volgens mij niet echt een "uitgeklede" versie (en dat is LE zeker wel).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
25-10-2007 09:13

Reind schreef:

Maar Reflex is niet de meest gewaardeerde software die er is, PCDJ legt het namelijk qua populariteit nog altijd flink af tegen een Traktor of Virtual DJ.
Hier maar even verder dan...

Importeur stuurde gisteren een boodschap uit dat de eerste zending HC-4500's onder weg was. Tussen neus en lippen door werd nog even genoemd dat er een TRIAL versie van Reflex LE bij zou zitten (dus niks geen bruikbare LE versie maar een die na 30 dagen verloopt en dan tegen betaling aangeschaft kan worden). Ben ik de enige die dit absoluut NIET op kan maken uit de eerdere persberichten van Denon? (Ben er nogal boos over...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
25-10-2007 14:55
Hoi Dré heb al een mailtje teruggestuurd btw maar even voor hier: het is inderdaad idioot en het was ook niet vermeld. Reden is (denk ik) dat de volledige versie van Reflex al te verkrijgen moest zijn in Maart en dat ze er nu nog steeds niet is. Veel te veel vertraging dus, en een enorm verlies voor PCDJ. Ik denk persoonlijk dat een LE versie toevoegen (want echt die mankeert geweldig veel essentieële functies) een voorrecht was voor PCDJ om dat met een Denon apparaat te MOGEN bijvoegen, inbegrepen zoals dat normaal hoort. In amerika wordt het ook al een kleine maand op deze manier verkocht, daar is het 99$ om de LE te unlocken (waar je eigenlijk nog niet veel mee bent) en nog eens 99$ voor de Full aan te schaffen (god weet wanneer die klaar is).

Overigens ook een niet-vermeld iets van Denon: de controller werkt niet met Vista. Dit komt doordat Vista een ander midi-protocol gebruikt en Microsoft zich zou moeten aanpassen en niet Denon (volgens Denon zelve). Dus momenteel enkel te gebruiken met XP en lager, MAC werkt ook (al denk ik dat Denon zelf een Vista-firmware zou kunnen maken).

Alles bij elkaar geraapt: een beetje tegenslag maar dit was al lang bekend via de fora van PCDJ en Denon. Dit blijft een ongelofelijke controller die werkt met elke MIDI software. Binnenkort komt Serato 1.8 uit en dan mag Reflex mij gestolen worden (al hebben zij de beste native support). Voor het Vista probleem maak ik dan wel even een dual-boot aan, ging dat sowieso doen om stabiliteitsredenen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-10-2007 15:09

Xk schreef:

Overigens ook een niet-vermeld iets van Denon: de controller werkt niet met Vista. Dit komt doordat Vista een ander midi-protocol gebruikt en Microsoft zich zou moeten aanpassen en niet Denon (volgens Denon zelve). Dus momenteel enkel te gebruiken met XP en lager, MAC werkt ook (al denk ik dat Denon zelf een Vista-firmware zou kunnen maken).
Wat een gel*l. Da's hetzelfde als zeggen dat hij niet onder DOS werkt omdat ook DOS een ander midi-protocol gebruikt. MIDI-protocol = MIDI-protocol, enige wat anders kan zijn is de implementatie van drivers danwel multimedia-aansturing. En daar heb je als fabrikant gewoon mee om te gaan (of niet...).
Light Image
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
25-10-2007 15:13
Inderdaad Jeroen dat dacht ik ook :). Naja ze hebben waarschijnlijk niet veel zin om een tweede soort firmware te maken en schuiven daarom het probleem maar op de OS.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-10-2007 15:15

Xk schreef:

Inderdaad Jeroen dat dacht ik ook :). Naja ze hebben waarschijnlijk niet veel zin om een tweede soort firmware te
maken en schuiven daarom het probleem maar op de OS.
Zelfs de Behringer B-control serie werkt zonder enige moeite of drivers installeren "echt" plug & play met Vista.
Light Image
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
25-10-2007 15:41
We are not making a new driver.
The Vista driver we have does connect to Vista machines.
The problem "with Vista" is that it can only see "1" of "2" driver items.
XP can find both.

Item #1 = USB Audio
Item #2 = USB MIDI (not found by Vista)

You can wait for us to tweak software around Vista
(note: if we do, you wont be able to use our sound card, just MIDI)
Achja, kleine moeite om XP te installeren :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)