Forum > Geluid

Einde Technics SL-1200?

(153 reacties. Pagina 14 van 16)
Moderator(s): Dré
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
23-4-2007 17:08

JeroenVDV schreef:

Okee laat maar, ik heb niets gezegd. Na de uitkomst en een uitgebreide test van deze speler gaan mijn CDJ-800 dus mooi de deur uit.

Prijs van rond de 999 euro inc. BTW.

EXACT wat ik zoek!
DAAR zit ik dus ook op te wachten.

De CTRL3 is misschien ook voldoende. Ik wacht reviews af..Ze zijn toch nog niet echt bsbaar?//offtopic..
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
23-4-2007 18:45
Die Cortex zijn wel leuke spelers, maar krijg je als alles overgaat naar cd niet weer het gezeur dat de CDJ1000's tegenwoordig de standaard zijn en daarom op bijna elke rider staan?
Kennis is nog geen wijsheid
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-4-2007 19:07

Rhandor schreef:

Die Cortex zijn wel leuke spelers, maar krijg je als alles overgaat naar cd niet weer het gezeur dat de CDJ1000's tegenwoordig de standaard zijn en daarom op bijna elke rider staan?
Ik doe geen verhuur meer, dus ik kies nu lekker wat ik zelf het fijnst vind draaien en het meest praktisch vind. wink ;)

Ik heb een topic geopend over "De digitale DJ op de weg" waar ik graag discussies wil over de nieuwste USB-spelers en andere CD/Vinyl-loze oplossingen, dan kan het hier weer over het einde van de SL gaan razz :p
Light Image
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
7-6-2007 13:42
Cortex bla die bla, HD hier, MP3 daar...

Nee, geef mij maar die mooie bakken met platen. Hoesje kijken, plaatje doorskippen, elke week gezellig een bakkie doen bij de platenzaak en je geld uitgeven aan iets moois, iets tastbaars.

Als verslaafde (ik draai echter pas sinds 2002 met plaat) vind ik dit een zeer jammere zaak! Nu heeft DJ-en nog iets speciaals, iets nostalgisch, dat valt straks ongetwijfeld ook weg. EN, je hoeft geen computer-nerd te zijn om om te gaan met een DJ-set (ik ben overigens zelf ICT-er, beetje spotten mag ;) ).

Maar gelukkig woon ik aan de grens van België, daar waar elk weekend de DJ's nog zeulen met curvers vol om mensen te voorzien van muziek op resident avonden. Zelfs in het kleinste café om de hoek staan nog SL's. Hopelijk houden ze het daar in leven. Het zou toch allemaal wat statischer worden als vinyl weg zou vallen.

Nu nog hopen dat iedereen naarstig op zoek gaat naar een set SL's, de verkoop alsnog booming wordt en Technics van inzicht veranderd ;)
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
7-6-2007 13:45
Altijd al geweten dat die Belgen achterlopen laugh :D

Ondergang van vinyl is onvermijdelijk. Je kunt je er nog zo tegen verzetten, maar als elke DJ of fabrikant zo'n conservatieve (en in mijn ogen enigsinds bekrompen) instelling zou hebben, dan zou er een hoop niet mogelijk geweest zijn wat nu wel mogelijk is op DJ gebied.
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
7-6-2007 14:10
Bekrompen is wellicht een te beladen woord. Is sleutelen aan een oldtimer omdat je dat leuk vind ook bekrompen? Nee. Tuurlijk, vinyl zal het zeer moeilijk gaan krijgen (zo niet, verdwijnen uit de uitgaanswereld), maar dat zou wel eens erg lang kunnen duren. Er zijn meer dan genoeg van die "bekrompen" mannetjes wink ;)
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
7-6-2007 14:13
Ik denk dat het met max 5 jaar compleet klaar is met vinyl, niet omdat er nog genoeg mensen zijn die eraan vasthouden, maar puur omdat er geen vinyl meer uitkomt. Je ziet het nu al in de platenzaken, er komt steeds minder nieuw spul uit. Steeds meer moet je downloaden op legale downloadsite's. Is dit een slechte ontwikkeling? Natuurlijk niet! De hele technologische wereld (en dus ook de DJ apparatuur) is constant in beweging in er komen steeds nieuwe technologieën bij en er verdwijnen er.

Dat de TT gaat verdwijnen is onvermijdelijk en ik denk dat je daar als consument niet veel meer aan kunt doen. En wil je per sé met platen blijven draaien, dan pak je toch lekker een systeem als FS, Serato, etc. happy :)
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
7-6-2007 14:32
Time will tell happy :)

Ach, dan heb ik (volgens jouw beraming) nog 5 jaar de tijd om alles te digitaliseren wink ;)

Ik ga aan de slag!
SebastiaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2005
Laatste: 13-8-2011
Berichten: 20
7-6-2007 14:49
ik denk dat de turntable altijd gebruikt gaat blijven worden, misschien niet met standaard vinyl maar timecode...of in combinatie met cdj en of laptop
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
7-6-2007 15:04

SebasVD schreef:

Je ziet het nu al in de platenzaken, er komt steeds minder nieuw spul uit.
Ik hoorde gister nog bij mijn platenboer dat het aantal releases al jaren op ong. 700-800 per week ligt (wereldwijd dacht ik). de oplages worden daarentegen wel minder.

Ik denk dat vinyl er uit gaat. tot die tijd wil ik de echt leuke releases op vinyl hebben (en daarna oud vinyl voor de collectie), alhoewel ik bij voorkeur met cd's draai. vinyl is voor de mooi en nostalgie
Beauty hides in the deep

Terug naar forum Reageer (zonder quote)