Forum > Geluid

Toppers in concert - Geluid ZEER slecht

(44 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-6-2007 17:39
Bezoekers 'Toppers in concert' woedend 03-06-2007

De opening mag dan spectaculair zijn, net als vorig jaar is een groot aantal mensen niet te spreken over de geluidskwaliteit van het Toppers- concert in de Arena. De geluidskwaliteit zou zelfs nog erger zijn dan vorig jaar. Rob uit Abcoude, die zich samen met zeven vrienden op het concert had verheugd, haakte zelfs halverwege af. Verontwaardigd vertelt hij vanuit de auto: 'Ik ben enorm boos. We hebben 41,25 euro per kaartje betaald en het geluid was bar en bar slecht. Of ze nou praatten of zongen, in beide gevallen hoorde je er niets van. Het was dat er een scherm was met daarop de tekst.'

Volgens Rob verlieten een paar honderd mensen vroegtijdig het stadion. 'Vanwege het slechte geluid had iedereen hoofdpijn of oorpijn. Begrijp mij goed, ik ben naar heel veel concerten geweest, en harde muziek vind ik niet erg. Dan gaan je oren hooguit tuten. Maar een galmend geluid is onverdraaglijk. Daar krijg je helse oorpijn van.' Naar hun geld kunnen ze fluiten. 'Terwijl zelfs een bewaker ons groot gelijk gaf. Een half uur daarvoor zou het geluid verbeterd zijn, maar daar hebben wij niets van gemerkt.' Hij kan er niet over uit. 'Sensation, dat ook in de Arena wordt gehouden, heeft nooit dit probleem. Daar worden gewoon genoeg boxen opgehangen. Doe je dat niet, dan gaat het als een gek galmen.' 'Het was zelfs zo erg dat de klachtenbalie moest worden afgeschermd door vier bewakers. Er was zelfs een aantal bezoekers aan het vechten!'

Bron: De Telegraaf
Nog meer meningen

Te kansloos voor woorden toch??? Beschamend voor Stage Pro.
Light Image
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
3-6-2007 17:58
Dan gaan je oren hooguit tuten.
Dat is nog eens een domme opmerking...
Doet Stage Pro ook Sensation?

René
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
3-6-2007 18:54
Ik dacht Rent-All *-)
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
3-6-2007 19:09
Ik hoop dat ze er wat aan gaan doen dan (mocht het zo zijn), want dit kan natuurlijk echt niet. Hoorde het van meerdere mensen ook dat het geluid erg slecht was, en als zelfs het 'gewone' publiek dit gaat zeggen is er echt wat aan de hand.

Zelf ga ik donderdag (7 juni) en ik hoop dat het dan verbeterd is, anders zullen jullie nog wel een post van me terugzien wink ;)
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
3-6-2007 19:16

Dj-Ferry schreef:

Ik dacht Rent-All *-)
Dat zijn (hoofdzakelijk) lichtmannen, geen geluidsmannen. wink ;)

Voor zover ik weet is Sensation inderdaad ook StagePro. Wordt bij Sensation de tweede ring ook gebruikt? Zo ja, dan zou ik werkelijk niet weten hoe je het flikt om een kunstje dat je al kent zo erg te verkloten. (niet dat het geluid bij Sensation erom bekend staat zo goed te zijn, maar toch)
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
3-6-2007 19:57
Sensation geluid = stagepro

Er wordt gezegd dat er met sensation veel meer geluid hangt dan op toppers.
Waarom gelijk alles op stagepro afschuiven terwijl het misschien wel een budget kwestie is en er gewoon niet meer geld wordt gegeven voor "meer boxen".

Dat er V dosc hangt wil niet zeggen dat stagepro de schuldige is van dit soort bar slechte kwaliteit. Je weet namelijk niet of er op de FOH spul en/of technici van stagepro staan en hoe het budget van geluid ligt ten opzichte van sensation.

2de ring wordt bij sensatie niet gebruikt volgens mij.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
3-6-2007 20:03
Zou het op een gegeven moment geen wijsheid zijn om dan maar "nee" te verkopen als er te weinig budget is? Ik kan me voorstellen dat stage-pro in dit geval niet bepaald blij is met de anti-reclame. Het is immers blijkbaar niet de eerste keer dat stagepro in de Arena aan het werk is. Technici wordt een anderverhaal. Waarschijnlijk zal het nog lastig worden om er achter te komen wat er fout gegaan is, vaak gaat er dan een wijzend vingertje naar een of meerdere andere partijen wink ;)..
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
3-6-2007 21:24
De arena heeft zelf toch een prachtig systeem... waarom wordt dat niet gebruikt?

René
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
3-6-2007 21:33
Het schijnt dat er een technisch "mankement" plaatsgevonden heeft....En dat alleen een groep mensen er last van heeft gehad.
Potverdorie
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
3-6-2007 21:33

big bang schreef:

Zou het op een gegeven moment geen wijsheid zijn om dan maar "nee" te verkopen als er te weinig budget is? Ik kan me voorstellen dat stage-pro in dit geval niet bepaald blij is met de anti-reclame. Het is immers blijkbaar niet de eerste keer dat stagepro in de Arena aan het werk is. Technici wordt een anderverhaal. Waarschijnlijk zal het nog lastig worden om er achter te komen wat er fout gegaan is, vaak gaat er dan een wijzend vingertje naar een of meerdere andere partijen wink ;)..
Maar als je geen 'nee' verkoopt aan de klant en de productie toch aanneemt dan vind ik dat je niet moeilijk moet doen over eventuele negatieve berichten.

Niet dat ik wil zeggen dat er te weinig ingezet is. Op verschillende foto's van het concert zie je dat er voor de zaal, onderste ring en bovenste ring verschillende systemen zijn opgehangen. Dat is meer dan bij Sensation. Dus meer kasten voor beter geluid geldt ook niet altijd.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)