Forum > Geluid

DAP concert series

(57 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-3-2007 00:32
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 2-3-2007 00:46

gotmore schreef:

Een chinees heeft een nieuwe auto staan voor 1000,- Dan kan ik je op een briefje geven dat niemand erin zal durfen te rijden, omdat er dan genoeg aan kan mankeren. ( praktijkvoorbeelden genoeg lijkt me zo )
Noem eens een praktijk voorbeeld?
Waarom dan wel met luidsprekers waar je iemand anders een dienst mee bewijst op zijn/haar mischien wel mooiste dag van haar leven? ( denk aan een trouwfeest.. )
De mooiste dag van je leven staat los van welk merk luidsprekers je gebruikt. Mensen kiezen jou om .....(zelf in te vullen.)
Dan kun je het naar mijn mening niet maken als jij daar staat met een onbetrouwbare set, die er dan uitgerekent nog eens mee ophoud ook.
Wat is er dan onbetrouwbaar aan??

Ik ken zeer grote (en absoluut proffesionele) verhuurders die naast hun kwaliteitsmerk de duurdere sets van DAP hebben. Reken maar dat als het echt zo slecht en onbetrouwbaar is, zij absoluut niet aan een dergelijk merk beginnen.

Martin.
kvm entertainment
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
2-3-2007 00:44

KVM schreef:

gotmore schreef:

Een chinees heeft een nieuwe auto staan voor 1000,- Dan kan ik je op een briefje geven dat niemand erin zal durfen te rijden, omdat er dan genoeg aan kan mankeren. ( praktijkvoorbeelden genoeg lijkt me zo )
Noem eens een praktijk voorbeeld?
De Lanwind haalde er in 2005 nog het nieuws mee. En dat was een SUV van 11.000,-
Waarom dan wel met luidsprekers waar je iemand anders een dienst mee bewijst op zijn/haar mischien wel mooiste dag van haar leven? ( denk aan een trouwfeest.. )
De mooiste dag van je leven staat los van welk merk luidsprekers je gebruikt. Mensen kiezen jou om ....(zelf in te vullen.
Dan kun je het naar mijn mening niet maken als jij daar staat met een onbetrouwbare set, die er dan uitgerekent nog eens mee ophoud ook.
Wat is er dan onbetrouwbaar aan??
Jij hebt zelf waarscheinlijk geen Dap, leg eens uit waarom?
Ik ken zeer grote (en absoluut proffesionele) verhuurders die naast hun kwaliteitsmerk de duurdere sets van DAP hebben. Reken maar dat als het echt zo slecht en onbetrouwbaar is, zij absoluut niet aan een dergelijk merk beginnen.

Martin.
Ik ook, en die vervangen om het halfjaar hun Dap XLR kabels omdat ze dan letterlijk gaar zijn. Terwijl de concurent voor een paar euro meer per kabel wel Tasker/Neutrik had en even 2a3 jaar met een kabel doet.

Verder hebben ze wel CamcoVortex aan diezelfde kabels hangen met NEXO speakers..

Om het maar even te hebben over Dap vs Amerken, die discussie is al wel vaak genoeg gevoerd. Het ging mij meer om hetgeen NA de aanschaf van je 5000,- kostende Dap set.. ( om te voorkomen dat dit weer een welles/nietes discussie word over Dap )
Soms..
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
2-3-2007 00:51
Hm om me er even mee te bemoeien, ik ben het met Martin eens, maar het gaat me nu vooral om de effectjes van behringer die aangehaald worden.

Om voorbeelden te noemen, ik maak verschillende techs mee die draaien over de mdx1600's van behringer.

Om even wat namen te noemen:

Yes R
Opgezwolle
Osdorp Posse
Born From Pain
Action in DC
Jan Akkerman
Di-rect

Niet de eerste de beste namen/technici. Ik weet ook wel dat ze er niet blij mee zijn, maar als het werkt...werkt het.
Potverdorie
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
2-3-2007 00:56

barbara schreef:

Hm om me er even mee te bemoeien, ik ben het met Martin eens, maar het gaat me nu vooral om de effectjes van behringer die aangehaald worden.

Om voorbeelden te noemen, ik maak verschillende techs mee die draaien over de mdx1600's van behringer.

Niet de eerste de beste namen/technici. Ik weet ook wel dat ze er niet blij mee zijn, maar als het werkt...werkt het.
Jij had toch die MDX1600 van mij overgenomen? Prima ding, zoals je zelf al zegt hij doet wat hij moet doen. Maar daar blijft het dan ook écht wel bij helaas..

Had trouwens m'n stukje over Behringer mede om wat jij noemde alweer weg-ge-edit. ( Kwam al in me op laugh :D )
Soms..
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
2-3-2007 00:58
Ja, maar die staat weg te stinken in een oefenruimte haha.

Zijn volgens mij zelfs mdx2600's waar ik het over had....in ieder geval gate's en compressors van brengah.
Potverdorie
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-3-2007 01:08

gotmore schreef:

De Lanwind haalde er in 2005 nog het nieuws mee.
Ik doelde eigenlijk meer op een DAP voorbeeld.
Het vergelijk met de autowereld is natuurlijk leuk, maar niet echt zinvol.
Jij hebt zelf waarschijnlijk geen Dap, leg eens uit waarom?
Omdat ik meestal met pro artiesten werk, en Dap staat niet in hun lijstje.
Wel leuk dat ik soms microfoons door elkaar haal en achteraf te horen krijg dat het weer perfect klonk.
Dus zo gek is die imitatie shure niet.
Dap set voor de verhuur zit er hoogstwaarschijnlijk aan te komen. (vandaar ook dat ik bij meerdere bedrijven naar ervaringen gevraagd heb)
Ik ook, en die vervangen om het halfjaar hun Dap XLR kabels omdat ze dan letterlijk gaar zijn.

Je haalt hier duizend en een dingen door elkaar, had ik gemeld dat deze pro's DAP kabels gebruiken?
Nee, ik had het uitsluitend over de "betere" speakerkasten.

Martin.
kvm entertainment
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
2-3-2007 01:13
En om dan hier weer op in te springen, ik maak "pro's" mee die de kopie van DAP(de pl08) van de sm58 beter vinden dan de "echte" shure.
Potverdorie
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
2-3-2007 07:04

gotmore schreef:

Wat ik trouwens wel érg krom vind, is een Posidon top op een Dap baskast.. ( Wat zal die top die bas hard voorbij denderen.. )
Je bent wel goed in het generaliseren zonder deze combinatie ooit eens gehoord of aan de tand gevoeld te hebben. sneaky :V

Mijn indruk is eerder dat de LEM Poseidon toppen nog maar net de DAP Concert bassen kunnen bijhouden, maar is op zich een prima combinatie omdat je een volledig hoorngeladen setje hebt met een zeer hoog rendement en ook nog zeer breed frequentiebereik. Op het einde van het feestje stonden zowel de tops als de subs volledig in het limit bereik te spelen, en dat ging er best wel erg stevig aan toe.

TCMC
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
2-3-2007 07:07

barbara schreef:

En om dan hier weer op in te springen, ik maak "pro's" mee die de kopie van DAP(de pl08) van de sm58 beter vinden dan de "echte" shure.
De PL08 klinkt ietsjes beter dan de SM58, maar de SM58 vervormt minder snel bij hoge geluidsdruk en is ook minder kwetsbaar.

Heb je het geld, neem de SM58. Heb je wat minder en je speelt geen metal enzo is de PL08 ook een prima alternatief.

Zelf houd ik het op de SM58 omdat die het meest universeel inzetbaar is en ook nog erg robuust is.

TCMC
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
2-3-2007 14:21
@juul krapuul: gaat om de long versie ik zal het type nummer wel fout hebben overgenomen gok ik

Terug naar forum Reageer (zonder quote)