Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 217 van 345)
Moderator(s): Dré
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
9-2-2007 07:33

KVM schreef:

beerke schreef:

Hoe bevestigen jullie wielen onder de flightcase? De meesten maken waarschijnlijk gebruik van twee wielplaten. En dan twee wielen bevestigen op elke wielplaat.
Afhankelijk van de case zelf, soms 1 plaat en soms twee.
Bij bijvoorbeeld een 19"rack 1 plaat, bij een bredere case 2.
(1) Maar boren jullie de vier gaten van een wiel door wielplaat en ook direct door flightcase hout?
Nee, een mogelijkheid is, slechts 2 bouten (van de 4) per wiel door de flightcase. Je hebt dan dus 2 korte en 2 lange bouten per wiel nodig.
(2) Of bevestigen jullie de wielen op de wielplaat met (kortere) bouten?
Ook dat is een optie, alle wielen monteren op de wielplaat, en dan de wielplaat monteren op de fc.
Welke lengte en dikte bouten gebruiken jullie hierbij? Maken jullie hierbij steeds gebruik van inslagmoeren? Of gewone moeren?
Inslagmoeren, en 6mm bouten. Lengte is uiteraard afhankelijk van de lengte die je nodig hebt wink ;)
Denk hierbij aan de dikte van het hout.

Martin.
Hmm heel duidelijk antwoord. Twee lange en twee korte bouten per wiel is nieuw voor mij. Ik zal dat eens proberen op de flightcase die ik voor m'n gitaarversterker aan het maken ben. Wel nog even wachten want ik heb nog geen inslagmoeren. Van zodra de kist klaar is post ik zeker een foto.
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
9-2-2007 07:48

Mifex schreef:

totaal
Zie ik het goed? In de meeste hoekprofielen geen popnagels? Of was je nog niet klaar? Ziet er wel heel chic uit, zo een case zonder popnagels in de hoekprofielen, maar ik zou er toch een paar popnagels bijzetten in elk hoekprofiel voor de sterkte. Verder meen ik ook een popnagel te herkennen in het midden van het sluitprofiel. Dat zou ik nu persoonlijk niet gedaan hebben. Of was daar een goede reden voor?
TkimaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2001
Laatste: 22-6-2017
Berichten: 126
9-2-2007 09:14
Netjes kistje toch, zeker voor je eerste zelfbouw. Schuim is beetje Martijn strobocase-stijl razz :p , met dat rare noppenschuim. wink ;)
Advanced Drive-in Shows
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
9-2-2007 09:49

beerke schreef:

Mifex schreef:

totaal
Zie ik het goed? In de meeste hoekprofielen geen popnagels? Of was je nog niet klaar? Ziet er wel heel chic uit, zo een case zonder popnagels in de hoekprofielen, maar ik zou er toch een paar popnagels bijzetten in elk hoekprofiel voor de sterkte. Verder meen ik ook een popnagel te herkennen in het midden van het sluitprofiel. Dat zou ik nu persoonlijk niet gedaan hebben. Of was daar een goede reden voor?
Dat klopt, eerlijk gezecht ben ik dat nog vergeten te doen maar dat komt wel eens. Ik heb in het sluitprofiel een popnagel gepopt omdat ie dan gewoon vast zit, kan geen kwaad dacht ik zo. razz :p

Tkima] Netjes kistje toch, zeker voor je eerste zelfbouw. Schuim is beetje Martijn strobocase-stijl , met dat rare noppenschuim.
Advanced Drive-in Shows

Ach ja, ik kon geen 'normaal' schuim vinden en als ik het toch wel vond moest ik er zoveel voor neerleggen, dit werkt net zo, als mijn strobo maar lekker zacht neerkomt toch razz :p . De deksel en de onderkant zijn met 2 lagen noppenschuim die zeg maar met de noppen op elkaar zitten waardoor het 'gladde' deel naar boven staat.
I Love House Music!
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
9-2-2007 09:56

Tkima schreef:

Netjes kistje toch, zeker voor je eerste zelfbouw. Schuim is beetje Martijn strobocase-stijl razz :p , met dat rare noppenschuim. wink ;)
www.new-line.nl/forum/read/?m=420551#420551
hij kan het ook met normaal schuim hoor wink ;) zie mijn atomic kistje laugh :D
nog 10 berichten en ik word VIP!!
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
9-2-2007 10:04
Verder inderdaad nette kist. Schuim is inderdaad niet goedkoop. Daarom kan het dikwijls interessant zijn (zeker als je werkt met hard schuim) om niet de volledige binnenkant van de kist te beplakken met schuim maar slechts één of twee "stroken" van bijvoorbeeld 10 cm breed. Zo kan je aanzienlijk wat besparen. (Met zacht schuim zou ik dat niet steeds aanraden, zoals in jouw geval lijkt mij dat inderdaad het beste om volledig te beplakken omdat je met zacht schuim werkt). Goed idee om boven- en onderkant dubbel te nemen!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
9-2-2007 11:13
Het vastzetten van wielen..6mm bouten?? Ik heb altijd 8mm in gebruik.

Daarnaast neem ik de wielplaat van 15mm berken, heel af en toe wel een 18mm betonplex ( dat zijn dan afval stroken happy :) ) De wielplaten worden vastgezet aan de kisten dmv volledige doorboring van onderkant van de kist en wielplaat, dan de wielen eraan schroeven. Ik heb geen kisten met een frontdeksel, anders idd de wielplaat aan de voorkant iets laten oversteken en dan de wielen dmv alleen bevestigen aan de wielplaat vastmaken, door de kist ga je dan niet redden.

voorbeelden
https://www.mijnalbum.nl/Foto=ZEXWG7QM
https://www.mijnalbum.nl/Foto=FF4NSJ8N
https://www.mijnalbum.nl/Foto=BTFQPFYP

foto's zijn al iets ouder, inmiddels de wielplaten een 2 tal cm langer gemaakt.
En alles wordt vastgezet met slotbouten en moeren met Lock.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
9-2-2007 11:28

Watt-Xtra schreef:

Het vastzetten van wielen..6mm bouten?? Ik heb altijd 8mm in gebruik.
Same here. Past gewoon beter door de gaten van een 100mm wiel.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
9-2-2007 11:55
ik heb eigenlijk ook tot nu toe 8mm gebruikt omdat de gaten in de wielen inderdaad groot genoeg zijn voor 8mm. Anderzijds vermoed ik dat 6mm in de meeste gevallen inderdaad wel moet volstaan qua sterkte. Tenslotte zijn er 4 bouten per wiel en 16 per kist. Lijkt mij wel sterk genoeg toch
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
9-2-2007 15:49

beerke schreef:

ik heb eigenlijk ook tot nu toe 8mm gebruikt omdat de gaten in de wielen inderdaad groot genoeg zijn voor 8mm. Anderzijds vermoed ik dat 6mm in de meeste gevallen inderdaad wel moet volstaan qua sterkte. Tenslotte zijn er 4 bouten per wiel en 16 per kist. Lijkt mij wel sterk genoeg toch
Nog nooit aan flightcase skaten gedaan dan?? flightcase race?? Neem dan eens een drempel.... laugh :D laugh :D
met 8mm bouten meer kans dat deze het houden, 6mm trekken makkelijker door het hout heen.
De gaten zijn gemaakt voor 8mm waarom dan 6mm erdoor? Zeker wanneer je aan de wielkant je moer hebt zitten trek je de moer scheef/ half door het bevestigingsgat. Met 8mm geen problemen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)