Forum > Geluid

Driverack PA / Driverack 260 / ???

(40 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
9-1-2007 14:34
En als je dat je DRPA op dezelfde zekering zet als je meest kritische versterkers/speakers wat betreft de 'plop'? Dan vallen eerst die versterkers uit, als dan na een tijdje (het hoeft maar 5 seconden te zijn) je DRPA dan ook uitvalt, ben je in ieder geval verzekerd van geen plop (of in ieder geval minder erg).
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 13458
9-1-2007 16:09

Victor schreef:

Ik vraag me alleen af hoe bedrijfszeker die low budget UPS-sen zijn. Het is wel vervelend als door een el-cheapo accu die er in je UPS mee stopt je hele geluidsset uitvalt (waarbij de Driverack PA dan tóch weer plopt...).
Ik heb er een paar draaien voor de werkstations (server draait natuurlijk op een echt merk"bakje" (bakbeest)). Nog nooit ook maar één probleem gehad. Een UPS is ervoor bedoeld om ononderbroken stroom te krijgen. Zou een beetje waardeloos zijn als de goedkoopste zo slecht zou zijn dat het toevoegen van zo'n ding een omgekeerd effect zou sorteren (beetje zoals een stofzuiger die je huis vol blaast met stof)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
16-1-2007 21:00

SebasVD schreef:

En als je dat je DRPA op dezelfde zekering zet als je meest kritische versterkers/speakers wat betreft de 'plop'? Dan vallen eerst die versterkers uit, als dan na een tijdje (het hoeft maar 5 seconden te zijn) je DRPA dan ook uitvalt, ben je in ieder geval verzekerd van geen plop (of in ieder geval minder erg).
Als je die op een goedkope ups zet, kun je het denkik wel ee half uur volhouden...
Afhankelijk van het model natuurlijk... maar zeker wel in minuten denken.
schnappi???
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
16-1-2007 21:32
Misschien is het mogelijk om de buffer elko's in de voeding van driverack te vergroten, zodat het langer duurt dat intern de spanning wegvalt.
en de driverack op dezelfde groep als de versterkers zetten, en uiteraard de powerswitch overbruggen.
als het dan mis gaat zijn de versterkers zeker sneller.

Heb het zelf nog niet geprobeerd, zodra als ik een keer tijd heb ga ik het toch eens bekijken.
brabantse nachten zijn lang
AnnwnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 20-2-2007
Berichten: 2
17-2-2007 21:05
Ik weet niet wat iedereen moeilijk loopt te doen met die plop maar wij hebben gister het uitgebreid getest op zelfbouw rog magale kasten met precision devices speakers erin..

Aangestuurd met een MC2 E45 en QSC powerlight amps... Beide stonden vol open en we hebben de driverack handmatig uit en aan gezet en ook nog es de stroom van de driverack er een paar keer afgehaald... je hoort inderdaad een plop ja maar deze zal echt niet je speakers zomaar in een keer opblazen... dan moet je wel heeeel erg je best doen naar mijn idee..

gr

Eelke
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
17-2-2007 22:25
je hoort inderdaad een plop ja maar deze zal echt niet je speakers zomaar in een keer opblazen
Het was een kabouterplop laugh :D
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 13458
18-2-2007 16:08

Annwn schreef:

Ik weet niet wat iedereen moeilijk loopt te doen met die plop
U zei???

Dré schreef:

Overigens zijn veel van dit soort knallen niets vergeleken met wat een set tijdens de avond voor z'n kiezen krijgt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AnnwnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 20-2-2007
Berichten: 2
20-2-2007 14:19

Dré schreef:

Annwn schreef:

Ik weet niet wat iedereen moeilijk loopt te doen met die plop
U zei???

Dré schreef:

Overigens zijn veel van dit soort knallen niets vergeleken met wat een set tijdens de avond voor z'n kiezen krijgt.
Daar heb ik even over heen gelezen.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
15-3-2007 16:55
Voor mensen die zitten te twijfelen om de xilica DCP-3060 aant e schaffen: volgens dit topic op het xilica forum komen ze op de messe met een nieuwe processor.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
BeatpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 1
25-3-2009 11:45

Dré schreef:

DRPA via een kleine UPS laten lopen (kost helemaal niets meer tegenwoordig EN de allerkleinste is meer dan zat voor de DRPA). Probleem opgelost. Of je neemt gewoon de 260 ;-)

Overigens zijn veel van dit soort knallen niets vergeleken met wat een set tijdens de avond voor z'n kiezen krijgt. Erger wordt het wanneer je 3 weg actief draait (zeker als je de stopper C "vergeten" bent).
Wat bedoelde u met "stopper C"?

Wat voor versterker kan ik nu het beste voor mijn HF drivers uitzoeken, welke deze plop wellicht uit kan filteren?
Special effects are da bomb

Terug naar forum Reageer (zonder quote)