Forum > PC related Forum

Planning software

(45 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
20-11-2006 19:03
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar software om planningen mee te maken, verhuur bij te houden en dagtaken in te zetten.

Wat ik wil:

- een complete database met het aanbod wat hier in het magazijn ligt, incl. voorraad, gewicht en prijs, maar ook het aanbod wat hier lokaal te verkrijgen is, en bij welke leverancier. Incl. prijs, gewicht, etc.
- een mogelijkheid om een pakbon te maken door middel van het aanklikken van apparatuur uit de database.
- een mogelijkheid om een planning te maken voor de mensen die op klus gaan, zodat die weten hoelaat ze er moeten zijn en hoelaat ze wat moeten doen.
- mogelijkheid om een pakbon om te zetten in een factuur of offerte.

Andere opties zijn welkom, zoals afschrijving e.d., maar niet broodnodig.

Het enige bruikbare wat ik gevonden heb is RMS Planning, maar dat is me net iets te prijzig voor een stuk software. Dus mocht iemand een goed stuk software weten wat aan bovenstaande eissen voldoet (gratis danwel betaald), dan hoor ik dat graag.

Mocht iemand een handig bestand hebben voor het ms-office pakket waarin 1 van bovenstaande eissen verwerkt zit, dan hoor ik dat ook graag.
Vergeet niet te lachen
Total tommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
Berichten: 184
20-11-2006 20:22
kijk eens naart axapta van microsoft. waarschijnlijk ook aardig aan de prijs, maar hierbij kun je apparatuur ook scannen met barcodes. zo kun je nooit 1 verhuurartikel boeken op 2 klussen.

link met info
Succes!! happy :)
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
20-11-2006 20:29
We kunnen het er eens over hebben. Kan wel een applicatie op maat maken, binnen Acces of VB. Wellicht indien hier meer vraag naar is kan de prijs relatief laag blijven.

Kun je me eens de exacte specificaties mailen? Wat wil je precies en hoe?

groet

jurjen
niet nodig
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
20-11-2006 22:46

mutz schreef:

We kunnen het er eens over hebben. Kan wel een applicatie op maat maken, binnen Acces of VB. Wellicht indien hier meer vraag naar is kan de prijs relatief laag blijven.

Kun je me eens de exacte specificaties mailen? Wat wil je precies en hoe?

groet

jurjen
Dit lijkt mij een heel goed plan, daar ik denk dat er meer bedrijven zijn die hier wel wat in zien.

De eissen voor mij:

- database met producten in eigen beheer zijn, met alle info erbij. Dus serie nummers, foto, inhoud in m³, gewicht, aantallen, bijzonderheden, prijs, etc. Tevens een mogelijkheid om lokale leveranciers toe te voegen en wat zij aan kunnen bieden voor welke prijs, wat het gewicht is, inhoud in m³, etc.

- Mogelijkheid om te zoeken door de database, en dmv klikken ervoor zorgen dat materiaal meteen op de pakbon terecht komt. Tevens een mogelijkheid om als je een microfoon selecteert, daar meteen een kabel bij toe te voegen, en je dus alleen maar de lengte hoeft te selecteren.

- Een database om gegevens van personeel en freelancers in te kunnen voeren, en welke je toe kan wijzen naar een klus. De database moet inhouden wat ze kosten, hoe oud ze zijn, bankrekening nummers, de hele reutemeteut. Tevens wil ik dat zij een planning krijgen van een klus, waarin de tijden staan dat zij ergens verwacht worden, hoelaat ze kunnen eten, wat de afspraken zijn met de klant (die zij behoren te weten), wat de aankomst van anderen is, wat er exact moet gebeuren, gewoon een complete planning.

- Een mogelijkheid om de pakbon om te zetten naar een offerte of factuur, die meteen aangepast wordt naar datum van opstellen, door wie hij opgesteld is en een oplopende nummering. Prijzen moeten ook automatisch berekend worden zodat je alleen nog maar het kortings percentage in hoeft te voeren en hij zelf alles verder berekent.

- Alles moet te versturen zijn via mail. Pakbonnen, documenten, facturen, offertes, alles moet via PDF verzonden worden. PDF is in mijn ogen een standaard geworden voor het meeste soort documenten, en zo goed als iedereen kan deze bestanden ook openen. Je hebt er geen MS-office pakket voor nodig om het te openen, alleen een gratis reader. In mijn ogen ideaal.

Misschien dat anderen nog ideeën hebben over wat er echt in verwerkt moet worden? Alleen dingen die je echt nodig hebt, geen luxe dingen graag. Als dit inderdaad het ontwikkel-stadium bereikt, dan moet het ook betaalbaar blijven voor de kleineren.
Vergeet niet te lachen
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
20-11-2006 23:29
Als er inderdaad meerdere bedrijven hierin interesse hebben, kan het wel iets ludieks worden. Morgen hoor ik of een grote klus voor mij doorgaat, indien dat niet zo is wil ik me hier wel eens op gaan storten. Luxe is niet van belang, wel gebruiksvriendelijkehied en stabiliteit.

Ik ga eens kijken hoe een datamodel etc eruit zou zien.

Sowiezo is Microsoft ERP software of bizztalk oid overdone. Dat loopt heel hard op, geloof me, heel hard. (op maat maken etc)
Maar dit kan heel leuk worden

Overigens barcode systemen zijn prima te doen binnen VB/VBA omgeving. Al diverse malen mee gewerkt.
niet nodig
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-5-2024
Berichten: 13458
20-11-2006 23:36
Volgens mij is er al een aardige tijd een initiatief aan de gang (van verhuurnet.nl of zoiets). Is iedereen wiens naam ook maar een beetje LEEK op verhuur al meerdere keren over gemaild volgens mij.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
20-11-2006 23:41
Is geen idee om een dergelijke applicatie als web-applicatie te bouwen? Is je planning altijd toegankelijk (zowel van thuis als op kantoor), kan personeel makkelijk inloggen etc en zijn functie's al mailen standaard ingebakken.

Redelijk makkelijk te maken en helemaal open-source (php/mysql draaiend op een apache server) te doen.

Daar kan ik je wellicht ook wel behulpzaam bij zijn.
Maar dat is MIJN mening...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-11-2006 23:43

Roytje schreef:

Is geen idee om een dergelijke applicatie als web-applicatie te bouwen? Is je planning altijd toegankelijk (zowel van thuis als op kantoor), kan personeel makkelijk inloggen etc en zijn functie's al mailen standaard ingebakken.

Redelijk makkelijk te maken en helemaal open-source (php/mysql draaiend op een apache server) te doen.

Daar kan ik je wellicht ook wel behulpzaam bij zijn.
Lijkt me in dit tijdperk wel een minimale eis inderdaad.

Eventueel (in 't mooiste geval wink ;)) een Windows-applicatie met een MySQL-database door Mutz, en een PHP-frontend door Roy? Outlook/OWA-idee wink ;)
Light Image
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
20-11-2006 23:46

Dré schreef:

Volgens mij is er al een aardige tijd een initiatief aan de gang (van verhuurnet.nl of zoiets). Is iedereen wiens naam ook maar een beetje LEEK op verhuur al meerdere keren over gemaild volgens mij.
Hmm heb ik geen melding van gehad. Ik zal eens googlen, dacht dat ik toch alle mogelijke termen wel gehad had, maar kennelijk deze over het hoofd gezien. Bedankt voor de tip, eens kijken wat ze aan het maken zijn.

--

Een webapplicatie is ook een handige oplossing ja, dat geeft je meteen veel meer mogelijkheden met betrekking van je document-layout heb ik het idee. Tevens is dit nog een keer aan te passen door iemand die enigzins php/mysql beheerst. En dit is waarschijnlijk goedkoper te maken dan een Access/VB prog.
Vergeet niet te lachen
J.C. Sound & LightEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2006
Laatste: 28-12-2006
Berichten: 60
20-11-2006 23:46
wij gebruiken het boekhoudprogramma "snelstart" deze heeft bijna alle functies die jij omschrijft, het kan wel zijn dat je een uitbreiding op het standaard pakket moet nemen.
account op verzoek stoptgezet

Terug naar forum Reageer (zonder quote)