Forum > Newbie Forum

Mix PER OVERGANG opnemen

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
28-7-2006 09:07
Waarom wil je dit als ik vragen mag? Iedereen maakt fouten in een mix, zelfs de allerbesten. Op een In Search Of Sunrise van Tiesto staat ook een heel klein foutje (d8 3) en dat is een studiomix.

Als artiesten een cd opnemen in een studio, dan mixen ze gewoon lekker door. Gaat iets fout, dan zetten ze de naald/cue terug naar het begin en doen ze het opnieuw (de computer blijft echter opnemen). Aan het einde van de mix zoek je de goede overgangen eruit en knip je alles, zodat je één lange mix overhoudt.

Als je dit voor jezelf doet (bijvoorbeeld een lekkere cd voor in de auto) dan kun je dit doen. Ga je dit doen, omdat je een demo voor een discotheek of organisatie wilt maken, don't do it! ;)

Ik hoor zo of iets echt zo gemixt is ja of nee, zeker als er een biografie bijgesloten is waarbij staat wat voor ervaring je hebt. Bovendien duurt eerlijkheid het langst.

Een echte goede artiest DURFT fouten te maken. Het klinkt gek, maar het is zo. Het gaat er echter om hoe je ermee omgaat. DJ Vince (hardcore DJ) heeft bijvoorbeeld een truckje dat hij de fader naar beneden haalt, de plaat heel snel corrigeert en de fader weer omhoog knalt (dit doet hij echt razendsnel). Hierdoor is het net of hij een truckje uithaalt, terwijl hij corrigeert. Hierdoor horen weinig mensen dat hij fouten maakt.

Ik zou me eerder daarop concentreren. Hoe kun je ervoor zorgen dat foutjes minder opvallen. Op de Q-Factor (Q-Dance) waar ik moest draaien, maakten de DJ's ook fouten. Toch stonden ze uiteindelijk op Defqon 1 en straks op Q-Base!

Niemand draait perfect....
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
28-7-2006 11:34

mr_jows] schreef:

Niemand draait perfect....
Als pcdj kun je prima foutloos "mixen" hoor! (als je het juiste progje hebt wink ;))

Perfect draaien kan idd niet, ook nog eens omdat je naast de bedoeling van "niet foutloos" de kwestie van smaak hebt. wink ;)
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
JeromeskieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-8-2005
Laatste: 21-1-2008
Berichten: 46
28-7-2006 15:45
Het is ook helemaal niet m'n bedoeling om een foutloze mix te maken, en al zeker niet om die als demo te gebruiken. Misschien dat ik m'n vraag verkeerd geformuleerd heb. Ik wilde namelijk alleen weten of het mogelijk was om je mix niet helemaal opnieuw op te hoeven nemen, als je bij de 20e overgang een fout zou maken.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
28-7-2006 16:20
Dat hoeft dus niet. Zet gewoon de naald terug en laat de computer gewoon doorgaan met opnemen. Opnieuw inmixen en klaar. Alleen het foute stukje moet je er dan even uitknippen.

Succes!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
JeromeskieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-8-2005
Laatste: 21-1-2008
Berichten: 46
28-7-2006 18:03

mr_jows schreef:

Alleen het foute stukje moet je er dan even uitknippen
Hoe wil je er danvoor zorgen dat de mix na het knippen nog perfect/mooi doorloopt, zonder een onderbreking o.i.d? Ik gebruik zelf Sonic Sound Foundry bij het opnemen van mixjes, en daar is me dit niet mee gelukt. Het is natuurlijk mogelijk dat ik iets verkeerd doe.
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
28-7-2006 18:04
in bijvoorbeeld cooledit kun je de spikes zien, die kun je dan over elkaar plakken.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
28-7-2006 18:05

Jeromeskie schreef:

mr_jows schreef:

Alleen het foute stukje moet je er dan even uitknippen
Hoe wil je er danvoor zorgen dat de mix na het knippen nog perfect/mooi doorloopt, zonder een onderbreking o.i.d? Ik gebruik zelf Sonic Sound Foundry bij het opnemen van mixjes, en daar is me dit niet mee gelukt. Het is natuurlijk mogelijk dat ik iets verkeerd doe.
Je moet natuurlijk voor zorgen dat beide knip-punten hetzelfde zijn. Dan schuif je de twee stukken tegen elkaar aan en ben je klaar.

Geit schreef:

in bijvoorbeeld cooledit kun je de spikes zien, die kun je dan over elkaar plakken.
Dat helpt ook, flink inzoomen dus happy :)
JeromeskieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-8-2005
Laatste: 21-1-2008
Berichten: 46
28-7-2006 19:03
Ik zal er eens me gaan expirimenteren, bedankt!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)