Forum > Muziek

Sensation Black edition

(84 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
DJ DummieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 29-1-2008
Berichten: 37
17-7-2006 15:38
en jonges, ik heb het partyreport van Q-dance zitte lezen, maar het bleef niet bij die ene gast die het podium op klom, bij technoboy kreeg nog iemand het voor elkaar om op het podium te komen, Dus het had nog niet eens zo ver hoeven te komen!!! ZO LANG ZE ER MAAR EENS BEVEILIGING NEER DEDEN ZETTEN!!! dan zou dit miss verkomen zijn.
Want ik mag tog wel verw8e dat er beveiliging rond liep. En voor die mensen die de hele avond nog eens wille beleve(maar met mindergeluid qualiteit) kijk ff op www.q-dance.nl en dan partyreport. wink ;)
Nobody likes the records that we play!!!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
17-7-2006 18:39
Het was ook gewoon een fout van de beveiliging, want even daarvoor stond er al een vrouw op het rechter substack (zelfde als die waar ie vent op klom) te dansen, en dan MOET het toch gewoon duidelijk zijn dat dat een zwakke plek is. Iedere domme beveiliger kan raden dat je dan zo op het podium staat.

Waar het gewoon op neerkomt is echt: Duncan, ID&T, back to the roots, en bouw uit op de avond naar de hardstyle van nu. En GEEN rare expirimenten meer.sneaky :V

(en laat de bewaking beter opletten op het publiek, op alletwee de manieren!wink ;))
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-7-2006 02:21

mr_jows schreef:

En over het feit dat jij zegt dan Sensation een ruk feest is? Ben je ooit geweest?
Laten we het er op houden dat ik ieder jaar zonder te betalen door mag lopen met een bandje om mijn pols...... ik heb er geloof ik 2 of 3 gemist in totaal en alle black editions ben ik voortijdig de Arena verlaten om m'n kont in panama te parkeren.

Waar ik op doel is dat als er een stel van die sukkels lopen die denken dat ze beter zijn dan de ander gekleurde mens niemand zijn bek open trekt wanneer de desbetreffende personen herrie aan het schoppen zijn. Ik heb het al meerdere malen mee gemaakt op dergelijke feestjes dat het begon met verbaal geweld en uitliep op een mat partij en ondertussen iedereen stond te kijken maar niemand zijn scheur open trok.

Wat mij altijd een beetje tegen valt op zulke feesten is de mentaliteit van veel mensen die daar rond lopen. Word er iemand in elkaar gerost dan wachten we lekker op de beveiliging om eerst maar zelf even 10 minuten van het mat partijtje te mogen genieten. Ik heb ze met een pilletje teveel op zien liggen en niemand die even een EHBO'er aan zijn arm trekt o.i.d

Het grappige is dat zulke dingen wel vaak in de hardere hoeken vallen, ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt tijdens een flirt feestje in de now&wow e.d. Sterker nog, als ik zulke dingen mee maak is het op de feesten waar het er harder aan toe gaat, ik loop nu al een kleine 10 jaar mee als DJ en heb in die 10 jaar al heel wat gekke dingen mee gemaakt en over toeval hoeven we het dus echt niet meer te hebben.

Vroegah (toen ik nog jong en onbezonnen was ;-) ) draaide ik ook de hardere stijlen weg maar ben daar mee gestopt om de doodsimpele reden dat ik het zaakje met de dag verder richting afvoer putje af zag zakken.

mr_jows schreef:

Dat waren die gitaristen van Slipknot. Alleen hij gaf later nog één tik tegen zijn hoofd. Is net zo fout, maar ik weet zeker dat jij het ook doet als iemand jou zomaar een mep verkoopt op straat of wat dan ook.

Je verdedigt jezelf, je adrenaline stijgt. Is menselijk, al hadden ze idd eerder kunnen stoppen. Als die jongen niets had gedaan was het niet gebeurd, dus de schuld ligt wel degelijk bij die jongen. Daarom heb ik geen medelijden met hem.
Als ik een tik op mijn neus krijg kan die persoon 1 terug verwachten, naar alle waarschijnlijkheid uit een reflex.

Als iemand echter op de grond ligt trap je niet door als een bezetene, je geeft iemand een klap op zijn muil als ie op 2 benen staat en als ie dat niet meer kan dan laat je het voor wat het is. Ik vind iemand een redelijke sissy als je door blijft schoppen terwijl iemand op de grond ligt en dan nog niet eens in je eentje, nee met 4 á 5 man lekker trappen. Dan ben je gewoon een mietje wat het niet aandurft even te wachten tot ie weer op 2 benen staat.

Tuurlijk is het ook fout van de persoon die het podium op duikt maar Rob Gee en zijn vriendjes vind ik veeeeeeel fouter, als ie een echte vent was geweest had ie hem 1 tik gegeven en daarna met hetzelfde aantal personen op de grond geshuffeld om de beveiliging het daarna op te laten lossen. Dat je een tik terug verkoopt prima maar met z'n allen op 1 iemand in schoppen die geen kant op kan..... dan ben je gewoon een mietje en geen echte vent.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
19-7-2006 08:16
Het laatste gedeelte ben ik helemaal met je eens Reind.

Ik ben het ook met je eens dat vechtpartijtjes vaker voorkomen op feesten waar de hardere stijlen worden gedraaid. Dit komt mijns inziens door mensen die totaal niets met die muziek hebben, maar gewoon op zoek zijn naar ruzie. Je weet dat op een feest als Sensation black mensen rond lopen die drugs gebruiken. Heel veel mensen doen dit zodat ze de avond helemaal vol kunnen houden (dwz de hele avond helemaal uit je dak gaan). Zonder drugs is het heel moeilijk om dat vol te houden. Die mensen hebben het er wel voor over om optimaal gebruik te maken van hun 60 euro die ze hebben uitgegeven aan een feest als Sensation.

Maargoed, de mensen die drugs gebruiken reageren feller op prikkels en laat deze prikkels nou juist komen van mensen die op zoek zijn naar ruzie. Voila, een ruzie is zo gemaakt. Dat is niet omdat álle mensen aanwezig op zoek zijn naar ruzie, maar enkelen de groep in het negatief daglicht stellen door ruzie te veroorzaken.

Hetzelfde zie je bij voetbalwedstrijden. 99% van de stadionbezoekers zijn liefhebbers van voetbal. Ze kleden zich in voetbalshirts, helemaal in het Oranje (als ze voor NL zijn uiteraard) en genieten van de sfeer in het station. Dan is er ook net die 1% die op zoek is naar ruzie en dat typeert dan meteen het hele stadion.

Op feestjes waar de zachtere muziek gedraaid wordt, wordt naar mijn idee lang niet zoveel drugs gebruikt, dus zijn er lang niet zoveel mensen die feller reageren op prikkels van ruziezoekers.

Overigens bedoel ik met hardere stijlen niet alleen hardstyle/hardcore etc, ook kun je hardrock e.d. daar bij rekenen.
Carpe noctem
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
19-7-2006 10:05

DJ Delay schreef:

Sorry hoor, maar als je na 20 minuten boegeroep en bier na je kop roept dat het losgaat in de ArenA, dan ben je verkeerd bezig. Als je doorgaat, en je aanpast aan het publiek, DAT doe je. Ze huren je in om het publiek te vermaken, niet om voor jezelf op te treden.

En Rob Gee als hardcore dj, zeer gerespecteerd. En dan met Kurtis Blow (dj). Dan verwacht ik geen rock achtig iets! Ik ging ook zoizo voor de rest, en dat vond ik geweldig!
Rob Gee is goed bevriend met Duncan. Vandaar dat hij niet wilde stoppen (uit respect dus voor Duncan). Bovendien hebben ze flink lopen oefenen de dagen ervoor. Als jij ergens voor betaald wordt, dan maak je het af (reken maar dat het flinke bedragen zijn). Stel je voor dat jij betaald wordt voor een feessie, het publiek het niets vindt, boe begint te roepen. Wat doe je dan? Stoppen en weglopen, of probeer je er toch nog iets van te maken? Weglopen is gewoon zo makkelijk.....

De dag ervoor trad Rob Gee incl. Slipnot ook op in Studio 81 en toen dacht Duncan al dat het niet echt goed zou gaan (hij verwachtte al zoiets). Zoals hij zelf al zegt in zijn brief, wil hij altijd zijn zin doordrijven en heeft hij het er toch op gewaagd.

Hij had gewoon last minute een hardstyle rookie of iets dergelijks moeten oproepen. Bijvoorbeeld Trilok & Chiren of iets dergelijks. Die passen daar m.i. echt wel bij inmiddels en hadden even een half uurtje flink kunnen en willen beuken. Daarom voor mij: Q-Dance!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
19-7-2006 10:22

djsteev schreef:

Je weet dat op een feest als Sensation black mensen rond lopen die drugs gebruiken. Heel veel mensen doen dit zodat ze de avond helemaal vol kunnen houden (dwz de hele avond helemaal uit je dak gaan). Zonder drugs is het heel moeilijk om dat vol te houden. Die mensen hebben het er wel voor over om optimaal gebruik te maken van hun 60 euro die ze hebben uitgegeven aan een feest als Sensation.
Zonder drugs moeilijk vol te houden? Damn! Ga een beetje sporten. Ga de dag ervoor vroeg naar je nest. Ga ff een paar uur van te voren liggen. Zo moeilijk is het niet hoor. Ik blijf altijd tot 7.00 uur, zonder drugs. Je moet gewoon niet teveel alcohol drinken ;)

@ Reind: Die gasten van slipknot hadden er niet bij moeten springen. Die gingen zo tekeer. Rob Gee gaf later nog een tik tegen die gast zijn hoofd. Het had Rob Gee inderdaad wel gesierd al had hij die Slipnot "Dudes" van die gast afgetrokken en gewacht op de beveiliging. Helemaal mee eens. Maar achteraf is het allemaal makkelijk praten.

Veel vechtpartijen komen inderdaad voor in de hardcore scene. Een vriend van mij heeft een donkere huidskleur en word raar aangekeken als hij met een blanke meid praat, terwijl hij slimmer is, de taal beter spreekt en zelfs beter kan hakken dan de gemiddelde hardcoreliefhebber. Die mensen zijn gewoon zielig.

Heb één keer een feest georganiseerd waar hij ook kwam en heb toen duidelijk gezegd tegen de beveiligers dat ik géén mensen naar binnen wil met londsdale kleding aan, of kisten, etc. Gewoon normale casual kleding.

Kwamen toch een paar gasten binnen. Ben naar ze toegelopen en heb verzocht ze naar huis te gaan om andere kleding aan te doen. Hoezo dan krijg je dan naar je hoofd. Heb het uitgelegd en weg waren ze. Slechts 2 kwamen terug met normale kleding. Vroeg later waarom ze die kleding nou aandoen... "Omdat het lekker zit...."

Ik zeg: "Ik kan me niet voorstellen dat je lekker kan hakken op kisten en graag gezien wil worden in een bouwvakkersoverhemd met ruitjes." Was hij het eigenlijk ook wel mee eens. Kortom: Geen mening, kuddegedrag, etc.

Er is weer een nieuw merk dat gedragen wordt: Hooligan. Als je zoon/dochter daar in rondloopt, dan lijkt me het dat je als ouder toch echt zegt dat je het verschrikkelijk triest vindt? Ik snap die mensen niet, maar de ouders ook niet echt.

Veel hardcoreliefhebbers hebben een hekel aan hardstyle en al het andere dat zachter is dan hardcore. Tiesto is een sukkel, Armin is een mietje, etc. etc. Ze wensen die gasten allemaal dood. Iedereen die van trance houdt is een mietje in hun ogen, want het is veels te soft.

Ik voel me er ook niet altijd even prettig bij. Alleen heeft dit NIETS met hardstyle te maken. Mensen die hardstyle goed vinden, kunnen hardtrance, trance, electro, etc. namelijk ook wel waarderen. Ik tenminste wel. Heb genoeg CD's van Tiesto in mijn auto. CD's van Trance Energy, ik heb zelfs een stapel trance en hardtrance platen. Zelfs wat club.

Die gasten (en dus ook die loser die op het podium klom en een klap uitdeelde) vermoorden de muziek. Het is niet leuk meer...... De maatschappij gaat v.w.d.b. flink achteruit.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
19-7-2006 11:20
Ik wil nog even tegen Steev zeggen dat het compleet afhankelijk is van welke drugs er worden gebruikt hoe er gereageerd wordt.
Daarbij wil ik ook nog kwijt dat alcohol ook drugs is! Wanneer houden we eens op met die 2 te scheiden?
Jows praat over het over een kam scheren van mensen enz.. waarom dan wel het over een kam scheren van ''lonsdalers''?
Mag ik concluderen dat we hier dan toch wel te maken hebben met enige naiviteit?
Die kleding wordt heus wel door mensen met racistische opvattingen gedragen, maar ook een hele boel die dat niet hebben.
Lonsdale is gewoon een sportmerk, in het buitenland is het een en al donker wat dat merk draagt!
Als alle Lonsdalers slecht zijn, zijn dan ook alle negers slecht?
Of hebben we het in beide groepen gewoon over een deel dat het voor de rest verpest?
Een hoop (en dan bedoel ik echt een hele hoop) mensen zijn gestopt met het dragen van Lonsdale kleding door de slechte naam die er omheen hangt. Moet dit nou echt? Zullen we gewoon de ''Michael Jackson-behandeling'' in het ziekenfonds zetten en dat je die alleen maar krijgt als neger als je aan kunt tonen dat je niet slecht bezig bent?
Ik blijf het frappant vinden dat ''over een kam scheren'' niet mag bij donkere mensen/allochtonen/medelanders, maar verder wel bij elke andere bevolkingsgroep.
Heeft verder niet gewoon het hele begrip ''mode'' met al zijn stromingen te maken met kuddegedrag?
Darth Crossfader
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
19-7-2006 12:59

DJ.T schreef:

Ik wil nog even tegen Steev zeggen dat het compleet afhankelijk is van welke drugs er worden gebruikt hoe er gereageerd wordt.
Daarbij wil ik ook nog kwijt dat alcohol ook drugs is! Wanneer houden we eens op met die 2 te scheiden?
Jows praat over het over een kam scheren van mensen enz.. waarom dan wel het over een kam scheren van ''lonsdalers''?
Mag ik concluderen dat we hier dan toch wel te maken hebben met enige naiviteit?
Die kleding wordt heus wel door mensen met racistische opvattingen gedragen, maar ook een hele boel die dat niet hebben.
Lonsdale is gewoon een sportmerk, in het buitenland is het een en al donker wat dat merk draagt!
Als alle Lonsdalers slecht zijn, zijn dan ook alle negers slecht?
Of hebben we het in beide groepen gewoon over een deel dat het voor de rest verpest?
Een hoop (en dan bedoel ik echt een hele hoop) mensen zijn gestopt met het dragen van Lonsdale kleding door de slechte naam die er omheen hangt. Moet dit nou echt? Zullen we gewoon de ''Michael Jackson-behandeling'' in het ziekenfonds zetten en dat je die alleen maar krijgt als neger als je aan kunt tonen dat je niet slecht bezig bent?
Ik blijf het frappant vinden dat ''over een kam scheren'' niet mag bij donkere mensen/allochtonen/medelanders, maar verder wel bij elke andere bevolkingsgroep.
Heeft verder niet gewoon het hele begrip ''mode'' met al zijn stromingen te maken met kuddegedrag?
DJ.T, allereerst werd er de vorige keer dat ik er was allemaal boegeroep geroepen richting die maat van mij. Bovendien werd hij erop aangesproken dat hij een blanke vriendin had. Zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Het is mijn feest, mijn vriend en meer mensen stoorden zich eraan. Daarom heb ik ze op mijn feest verboden om die kleding aan te doen. Ik heb ze gezegd, als je andere kleding aan doet, gewoon casual kleding, dan ben je van harte welkom.

Ik weet dondersgoed dat het maar een (sport)merk is. Maar dat is Hooligan ook en dat is Karl Kani ook. Je ziet echter bijna direct wat voor denkbeelden mensen hebben. Een oud-collega van mij (tevens partyfotograaf op enkele bekende sites) draagt ook Londsdale. Je ziet echter meteen dat hij niet achter de kudde aanloopt. Geen kale kop, geen rare kisten, geen rood, wit blauwe veters, etc.

Ten tweede: Iedereen weet dat er mensen zijn die graag ergens bij willen horen. Je hebt Alto's, je hebt Gothics, je hebt de "Londsdalers", etc. Iedereen weet dat die mensen zich zo kleden, omdat ze zich ergens tegen afzetten, of ergens bij willen horen. Deze "groepen" dragen een bepaald merk of hebben een bepaalde kledingstijl om aan te geven dat ze zich bij een bepaalde groep scharen.

Ook andere dingen zijn mogelijk. In Amerika heeft elke bende bijvoorbeeld een eigen logo die ze op hun lichaam tatoeren. Heb je een ander logo en je wordt toevallig gezien, dan ben je de lul. De zogenaamde Gang-wars.

Een groep "Londsdalers" die gewoon niet bepaald lief zijn/waren, hebben ervoor gezorgd dat veel mensen Londsdale niet eens meer aan willen trekken. Londsdale verhoudt zich tot Aggressiviteit, racisme, etc. Dat is het beeld wat er door een select groepje is ontstaan.

Kijk toevallig eens bij de gemiddelde "User Profile" op Partyflock met mensen die als favoriete genres Hardcore, Darkcore, Terror, Speedcore, etc. hebben. Je schrikt je soms rot.

Ik heb wel eens gevraagd waarom sommige mensen Londsdale dragen op een hardcorefeest. "Anders hoor je er niet bij, Londsdale = Hardcore". Dat is het gewoon een beetje.

Is dus niets over één kam scheren. Het is gewoon een algemeen beeld wat is ontstaan. Er lijden altijd goede mensen onder de kwade. Overal, op school, op het werk, op straat....

Ohw... en over alcohol! Alcohol is idd ook een vorm van drugs en teveel kan nare gevolgen hebben (net zoals bij pillen). Eén biertje heeft echter minder nare gevolgen dan één XTC-pil (nog maar hopen dat hij van goede kwaliteit is).

Als je elke 10min een biertje drinkt, dan haal je het einde van het feest niet nee. Haal je elk uur twee biertjes en combineer je dat met water en af en toe een red bull, dan haal je het zeker wel. Zonder te slikken, snuiven...
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-7-2006 00:27

mr_jows schreef:

Als je elke 10min een biertje drinkt, dan haal je het einde van het feest niet nee. Haal je elk uur twee biertjes en combineer je dat met water en af en toe een red bull, dan haal je het zeker wel. Zonder te slikken, snuiven...
Goed eten, veel water, veel zwarte koffie en roken als een ketter..... heb ik het afgelopen weekend prima op uitgehouden terwijl er pak hem beet 5 uurtjes in het hele weekend bij elkaar geslapen zijn. Owke op maandag was me goed duidelijk dat ik te oud word voor deze onzin ;-)

Overigens drink of gebruik ik zelf helemaal 0,0. Altijd een openbaring voor mensen die zichzelf in het weekend een stuk in hun kraag zuipen, snuiven of slikken en dan eens een weekend overslaan. Zien ze eindelijk eens hoe irritant ze er eigenlijk wel niet van worden ;-)

Overigens ben ik ook weer niet voor een algeheel verbod, meer voor het idee dat de sociale controle wel eens wat omhoog mag en men elkaar eens durft aan te spreken als het weer eens fout dreigt te gaan.

Dan nog even over het feit dat Hardcore met racisme e.d word geasocieerd, het vooroordeel komt ergens vandaan, dat Lonsdale met rechts extremisme word geasocieerd komt ook ergens vandaan. Een kern van waarheid zit er dus wel degelijk in en dat alles en iedereen dan over 1 kam word geschoren..... tsja daar hebben diezelfde mensen ook geen moeite mee als er een keer een marokkaan ergens bij betrokken is want dan zijn het allemaal.......

Vooroordelen komen ergens vandaan en vaak zit er toch wel een kern van waarheid in.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
20-7-2006 01:00

mr_jows] schreef:

Kijk toevallig eens bij de gemiddelde "User Profile" op Partyflock met mensen die als favoriete genres Hardcore, Darkcore, Terror, Speedcore, etc. hebben. Je schrikt je soms rot.
Gelukkig is dit onder de artiesten die deze stijlen draaien totaal niet zo en is het backstage altijd reuze gezellig happy :)

Als bezoeker ga ik tegenwoordig nog maar naar weinig feesten, voel mezelf niet zo snel thuis in een zaal..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)