Forum > Algemeen Forum

Draaitafel meubel

(149 reacties. Pagina 13 van 15)
Moderator(s): Dré
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
17-7-2006 23:13
Nou ik weet niet hoe groot jou meubel wordt en wat je er allemaal voor vakken je erin wilt maken + hoe dik je het mdf wilt hebben maar heb net bij een bouwmarkt gekeken en een plaat van 1,8 X 250 X 60 was dacht ik iets van 10,- tot 25,- (prijs varieert i.v.m. verschillende toplagen). dit is dan WEL met een toplaag dus geen kaal mdf.

+ rekenen sommige bouwmarkten nog een bedrag voor het zagen!
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
18-7-2006 00:24
heb voor mijn meubel per plaat met die afmetingen 12€ betaald voor 1,2 plain mdf. geschuurd, 2 keer vernist en gelakt en blinkt als metaal. Gaat perfect met die dikte (kan heel wat gewicht op steunen) enkel maximaal spaanplaatvijzen van 3mm dikte gebruiken anders durft het hout al eens beginnen te kraken. En recht in je plaat boren ;)
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
18-7-2006 08:40
Dit is mijn meubel:

Booth 1
Booth 2

Gewoon opmeten hoe groot je meubel moet zijn. Afmetingen van je draaitafels + mengpaneel en evt. cd-spelers voortekenen op het blad en op de onderkant gateb maken, zodat je je apparatuur er van onderen uit kunt duwen (MDF > kost geen drol en is supersterk). Zijkanten afmeten (hoe hoog wil je dat het meubel wordt?).

Uit laten zagen (bijvoorbeeld door de 'Dat zeg ik' Gamma). Vergeet achterin geen gaatjes te maken, zodat je je kabels netjes kwijt kunt.

Mijn meubel 'zweeft' en is dus bevestigd aan de muur. Een beetje zoals Armin van Buuren het heeft (was ook een beetje mijn voorbeeld), maar ik wilde meer ruimte voor mijn platen.

Ik heb het overigens door mijn oom laten maken, maar heb wel zelf alles uitgemeten. Hij heeft hem alleen zelf gezaagd en nog netjes afgewerkt (rondingen etc.). Ook de platenkastjes heeft hij voor mij gemaakt. Onderin kun je je platen eruit schuiven, zodat je makkelijk je platen kunt kiezen.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
D_tronicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-11-2005
Laatste: 5-8-2011
Berichten: 16
19-7-2006 12:45
Zo ben vanochtend naar de plaatselijke timmerman geweest. Alles wordt netjes op maat gezaagd en kan zaterdagochtend worden opgehaald :)

Ik wil het meubel laten spuiten door een meubelspuiter. Heeft iemand hier ervaringen mee? en is het het geld waard?

Hoe maken jullie het mdf spuit / verf klaar? wat voor schuur papier hebben jullie gebruikt? welke korrel etc?
I love techno!
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
22-7-2006 19:53
Nou ben vandaag zo'n 4 uurtjes bezig geweest ( heb echt liters zitten zweten met dit weer sad :( ). maar ben bijna klaar, ga maandag alleen nog een paar hoekijzertjes halen om alles (zo) recht (mogelijk) te maken.
In het begin dacht ik: waar ben ik toch weer aan begonnen maar er kwam al snel een beetje zicht in het werk en toen was ik wat positiever ingesteld razz :p . Zal maandag wat foto's maken zoals het er nu uitziet en als alles af is. Al het hout kosten mij iets van 125,- maar daar kan ik de btw van aftrekken wink ;) dus word het iets van 100,-.
Ik heb alleen de twee buitenste platen van de tafel flink beschadigd dus daar moet ik wat op verzinnen zodat je dat niet ziet want is niet echt netjes. denk dat ik de zeikanten met spiegelmatten of gewone spiegels bedek zodat je er niks meer van ziet.
D_tronicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-11-2005
Laatste: 5-8-2011
Berichten: 16
22-7-2006 20:19
Mijn meubel staat inmiddels in elkaar

En het ziet er prachtig uit!

Zal snel wat foto'splaatsen
I love techno!
D_tronicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-11-2005
Laatste: 5-8-2011
Berichten: 16
23-7-2006 12:04
Zoals beloofd de foto's etc...

Gisterochtend dus begonnen met het in elkaar zetten van het meubel. Ben eerst een uur bezig geweest met alles aftekenen, voorboren etc.

Het benodigde hout

Daarna hebben we (samen met een goede vriend) eerst de 4 kastjes gemaakt die onder de bak met daarin de draaitafels komen te staan met daarin ruimte voor platen en cd's

Kastjes

Na het maken van de 4 kastjes hebben we de 2 binnenste kastjes verbonden door een midden stuk, hier is ruimte voor een subwoofer ( Syrincs M3-220 ) etc

Middengedeelte

Vervolgens hebben we de al eerder 4 gemaakte kleinere kastjes ook met elkaar verbonden

Uitbreiding

Daarna hebben we hetzelfde ook aan de andere kant van het meubel gedaan. Verder hebben we de bak in elkaar gezet waar 3 technics en een smx-2 in komen te staan. Een wandje tegen de achterkant van het meubel. Het meubel moet nog geschuurd / geplamuurd worden en kan daarna naar de meubelspuiter :)

Foto's van het meubel geheel in elkaar

Meubel in zijn geheel

Meubel in zijn geheel

Binnenkort de foto's van het meubel in kleur en met apparatuur!
I love techno!
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
23-7-2006 18:13
mooi gedaan wink ;)

lijkt wel errug hoog maar zal denk ik wel meevallen foto is ook van onder gemaakt.
D_tronicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-11-2005
Laatste: 5-8-2011
Berichten: 16
23-7-2006 18:54
Ja het meubel is idd hoger als degene die ik nu gebruik.

Ik vind hetzelf wel een lekkere hoogte. het meubel is geloof ik 107 cm hoog
I love techno!
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
24-7-2006 15:57
Zo, de kast is voor het grootste deel klaar. De bovenste plank heb ik nog niet bevesigd dit doe ik als ik weer geld heb voor al de ander rotzooi. Ga nu eerst mijn auto afmaken want daar was ik al wat langer mee bezig laugh :D . Gebruik m nu voor wat rotzooi in te bergen maar over een klein half jaartje komen er toch draaitafels te staan.

Hier wat foto's van m'n kast sorry voor de slechte kwaliteit maar heb ze met m'n mob. gemaakt.

hoofd een kwart naar links draaien:
https://www.geocities.com/mazda323fbgdriver/Kast1.jpg

De kast half af:
https://www.geocities.com/mazda323fbgdriver/Kast3.jpg

Hoofd een kwart naar rechts draaien:
https://www.geocities.com/mazda323fbgdriver/Kast5.jpg

Terug naar forum Reageer (zonder quote)