Forum > PC related Forum

Logo ontwerpen

(287 reacties. Pagina 8 van 29)
Moderator(s): Dré
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
19-4-2006 20:49
vind toch dat vooral jows vrij denigrerend bezig is maargoed.. dat is een mening.. en ach misschien dat het iets vriendelijker en positiever kan wink ;)

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
19-4-2006 21:01

Evert J. schreef:

Volgens mij kan iedereen wat bijleren door het bekritiseren van elkaars ontwerpen, en daar dient een forum toch voor?
Heel erg bedankt voor het mededelen van het doel van dit forum (ik had echt geen idee namelijk...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
19-4-2006 21:13
Ik weet niet of Jows beter is dan Evert, maakt me ook niet uit, zit een heel ander prijskaartje aan, ik ben blij met mijn logo en dat is het belangrijkst.
Evert maakt het logo voor echt van alles van flyer tot visitekaartje, ik houw ervan als het simpel en strak is, en dat is het.

Dus als we stoppen met deze discussie is iedereen blij.

@ Dre: Bedoel je dat sarcastisch?

Groetjes Chris
alsof iemand erop let
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
19-4-2006 21:40

djmouse schreef:

vind toch dat vooral jows vrij denigrerend bezig is maargoed.. dat is een mening.. en ach misschien dat het iets vriendelijker en positiever kan wink ;)

dj mouse
Waarom ben ik denigrerend bezig? Je mag best je mening geven, maar onderbouw die dan. Reind onderbouwt zijn mening. Met hem kun je dan ook discussieren. Ik mag toch zeggen dat ik iets niet mooi vindt en waarom ik dat vindt? Dit topic gaat over logo's.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
19-4-2006 21:41

DJ Chris schreef:

Ik weet niet of Jows beter is dan Evert, maakt me ook niet uit, zit een heel ander prijskaartje aan, ik ben blij met mijn logo en dat is het belangrijkst.
Evert maakt het logo voor echt van alles van flyer tot visitekaartje, ik houw ervan als het simpel en strak is, en dat is het.
Dat is ook het belangrijkste. En daarom zei ik ook "ik weet niet wat Chris wil".
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-4-2006 02:57

mr_jows schreef:

Met hem kun je dan ook discussieren.
Dat ligt er maar net aan hoe hard ik die ochtend mijn nest uit gevallen ben ;-)
Ik mag toch zeggen dat ik iets niet mooi vindt en waarom ik dat vindt? Dit topic gaat over logo's.
Ow ik dacht over aardbeien ;-)

Ik vind dat jows wel gelijk heeft, een logo design is moeilijk.... waarom? Om de doodsimpele reden dat er altijd wel iemand is die iets te zeuren, te zeiken of wat te azijnpissen heeft en ik ken weinig mensen die slechter geworden zijn van kritiek. Je kunt het naast je neer leggen, je kunt het ook gebruiken om er zelf beter van te worden om vervolgens heel hard te screeuwen "zie je nou wel dat ik het zelf kan".
Feit is en blijft dat je logo wel een beeld bepalend iets is en je gooit hem niet even bij de vuile was net als je t-shirt aan het eind van de dag. Een logo zit je gewoon aan vast op een gegeven moment, in het begin is alles leuk maar een slecht logo ben je na 2 weken helemaal spuugzat terwijl een goed logo tijdloos is.

Overigens hebben we het over logo's.... ik heb nog niemand over mijn logo gehoord. Heeft geen ruk met dj gebeuren te maken, het is eigenlijk gewoon gejat qua idee van Redsound en het grappige is dat ie toch bij mensen blijft hangen.
Ik heb daarvoor een hele simpele test gedaan destijds, ik heb 1 logo gemaakt wat ik wilde gebruiken, daarna heb ik nog 5 andere varianten gemaakt die of een andere kleur hadden of een iets ander lettertype etc etc etc.
Het definitieve logo wat ik wilde gaan gebruiken heb ik aan pak hem beet 10 mensen laten zien. Mensen die geen ruk met dj gebeuren te maken hebben, mensen die iedere dag op de site komen, zo breed mogelijk dus.
Een week later heb ik de andere 5 logo's erbij gepakt en ze allemaal op 1 A4 af gedrukt en ben ik weer langs die mensen gegaan en heb ik ze gevraagd het logo wat ze als eerste gezien hadden er tussen uit te pikken. 6 van de 10 mensen pakten in 1 keer het huidige logo er uit dus die bleef schijnbaar toch bij mensen hangen en die gebruik ik nu dus ook (ik heb zelfs het eerste proefdruk t-shirt al binnen, helaas wel met een tikfout er in :-P).

M'n logo,
https://www.aboutdj.nl/templates/aboutdj/images/aboutdj.jpg
Overigens is ie schuin op het t-shirt gedrukt en is ie daar ook nog net ff iets meer vintage op gemaakt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
20-4-2006 07:19
Zo slecht vind ik het logo niet. Alleen vind ik het jammer dat je lettertype een beetje een "vuil" lettertype is. Het lijkt iig erg op Base02 klopt dat?

Verder kun je een streepjescode identificeren met producten en laat jij nu net (DJ)producten reviewen. Een streepjescode bevat informatie over een product, dus ook dat komt je logo en website ten goede.

Enige wat ik dus jammer vindt is het lettertype van ABOUTDJ. De rest vind ik wel oke. Roze is een vrij moderne kleur, zwart is tijdloos. Misschien had je er nog voor kunnen zorgen dat de tekst ABOUTDJ er iets meer uitspringt, door de streepjes de kleur #666666 te geven. Van afstand lijkt het dan zwart, maar van dichtbij zie je dan duidelijk dat het donkergrijs is.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
21-4-2006 03:02
Tis inderdaad Base02...... in 1 keer goed :P

Persoonlijk vind ik het wel een mooi lettertype. Je moet het alleen niet te vaak gebruiken.
Ik had het ook in mijn content headers willen hebben maar dat kan niet, daar heb ik dus gekozen voor courier.

Moet nu alleen even een fikse skyscraper banner ruimte gaan maken aan de rechterkant van de site.... kan de banner in de content er uit en kan de sky scraper verkocht worden voor heel veel geld zodat ik stinkend rijk word en die porsche mischien toch nog wel gaat lukken dit jaar.... bij al die gear fabrikanten hebben ze toch geld zat dus die kun je makkelijk een rib uit hun lijf laten trekken. ;-)

Maar ik ga offtopic :-P
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
1-5-2006 00:37
Of zoiets ?
JeroenzelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 11-9-2016
Berichten: 62
2-5-2006 00:22

mr_jows schreef:

Ik heb ook een logo ontworpen voor Chris, ik heb het bestand echter beveiligd. logo
//offtopic: Mr Jows: ik denk dat je je beveiliging van je website een beetje simpel is. Ik kom zo bij het originele plaatje:
https://www.djjows.nl/up/photos/cslightsound.jpg

Terug naar forum Reageer (zonder quote)