Forum > Newbie Forum

Voetjes technics sl 1200 ontbreken??

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
NickkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2005
Laatste: 15-3-2008
Berichten: 15
29-12-2005 20:43

Reemski schreef:

Of je koopt de nieuwe voetjes die ik voorbij heb zien komen.

Dit zijn pootjes die je in de SL draait (in plaats van de reguliere pootjes) welke rubbergeveerd zijn. Principe van de freefloat, alleen dan makkelijker, stabieler, en netter. Kosten als ik me niet vergis iets meer dat de normale, maar schijnen perfect te werken.
Ja die zag ik ook voorbijkomen op de website van remco, ik weet alleen niet of ze duurder zijn dan normale poten...
think-audio.nl
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
2-1-2006 18:52

Reemski schreef:

Of je koopt de nieuwe voetjes die ik voorbij heb zien komen.

Dit zijn pootjes die je in de SL draait (in plaats van de reguliere pootjes) welke rubbergeveerd zijn. Principe van de freefloat, alleen dan makkelijker, stabieler, en netter. Kosten als ik me niet vergis iets meer dat de normale, maar schijnen perfect te werken.
SL pootjes zijn ook rubbergeveerd.. enneh. "iets meer":
Beste heer teacher,

De anti-resonantie poten voor de SL1200 kosten advies, ex btw, 150 euro
voor een set van vier stuks. Bij meerdere sets kan een setprijs gemaakt
worden.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.

Vriendelijke groeten namens Think! Audio,

Remco van der Werff
jep, gewone pootjes dus happy :)
I'm a man... I don't read manuals.
NickkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2005
Laatste: 15-3-2008
Berichten: 15
2-1-2006 19:31
2 x bewerkt. Laatst door Nickk op 2-1-2006 19:36
Oeps verkeerd gelezen wink ;) niet op gelet dat teacher, de topicstarter was ashamed :$
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-1-2006 19:33

Nickk schreef:

Dus uit de prijs maak je op dat het gewoon de reguliere pootjes zijn?
Hij bedoelt waarschijnlijk dat het voor hem dus gewone pootjes worden, om de prijs wink ;)
Light Image
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
2-1-2006 20:49
nee hoor.. ik ben niet de TS.

Maar ik heb wel het plan om binnenkort een extra 1200 in de woonkamer (bij de stereo) te zetten.

Als ik die een beetje mooi maak (hoogglans zwart denk ik) had ik het idee om er van die nette pootjes onder te zetten, maar die zijn dus net zoveel als die draaitafel. Dát doen we dus (nog wink ;)) niet...

t.
I'm a man... I don't read manuals.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
2-1-2006 20:52
uhm, 150 ex btw is wel erg veel geld voor 4 voetjes hoor. lijken mij zeker niet de standaart voetjes... die kosten 17 ex per stuk.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
2-1-2006 20:53
zoals je hierboven leest zijn dat de "anti resonatie" poten sneaky :V
tja wat zou ik hier nou neerzetten
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
2-1-2006 22:44
Kijk aan, ik werd erop gewezen dat er het één en ander over de anti-resonatie poten gesproken werd en zie hier zelfs een mail van mij staan....

Het gaat hier uiteraard niet om de normale SL poten. Ze kosten een stuk meer, maar voor veel Dj's en professionele gebruikers is het wel een uitkomst. Die personen hebben dat bedrag er dan ook best voorover.

Voor thuis zou ik ook de normale poten nemen, niets mis mee uiteraard!
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
2-1-2006 23:00
Veel DJ's draaien met draaitafels die er al staan, al dan niet gehuurd en of in flightcases.

Verder kan een SL bijna niet resoneren vanwege de 3 verschillende "laagjes" waaruit de tafel bestaat.
En nogmaals, de orginele pootjes zijn zeker niet "massief" en veren ook netjes.

Overigens, deze pootjes zien er erg netjes uit, en daarvoor zou ik ze kopen, maar ze zijn bijna 2 keer zo duur dan de toch al niet goedkope standaardvoetjes. Maar goed, zoals ik al zei, wie weet wil ik ze wel een keer hebben, ook al ben ik een beetje wars van zgn. "high-end" oplossingen... wink ;)
I'm a man... I don't read manuals.
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
2-1-2006 23:13

teacher schreef:

Verder kan een SL bijna niet resoneren vanwege de 3 verschillende "laagjes" waaruit de tafel bestaat.
En nogmaals, de orginele pootjes zijn zeker niet "massief" en veren ook netjes.
Hoi Leon,

Ik heb toch nergens gezegd dat de normale poten massief zijn? Ik weet maar al te goed dat deze geveerd zijn.
Echter kun je toch echt veel last hebben van rumble wanneer je een SL op een normaal podiumdeel neerzet met een flinke FOH- en monitor-installatie. Je ziet niet voor niets vrijwel standaard freefloat's staan op de grotere feesten. Je moet erg gaan eq'en in sommige zalen/op sommige podia wanneer je ze niet gebruikt, anders heb je direct rumble.
Overigens, deze pootjes zien er erg netjes uit, en daarvoor zou ik ze kopen, maar ze zijn bijna 2 keer zo duur dan de toch al niet goedkope standaardvoetjes. Maar goed, zoals ik al zei, wie weet wil ik ze wel een keer hebben, ook al ben ik een beetje wars van zgn. "high-end" oplossingen... wink ;)
De pootjes zijn zeker niet goedkoop, dat is absoluut waar. Ze zijn ook niet als kunstobject ontwikkeld, maar als gebruiksvoorwerp. Nogmaals, er zijn mensen die dit bedrag er voorover hebben, aangezien het een hoop problemen oplost.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)