Forum > Newbie Forum

Heb ik zo een complete lijst om licht op een feestje te doen?

(44 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
13-6-2005 14:23
Ok, dus als ik het goed begrijp:

- begin ik bij één T4 met een DMX-kabel richting de controller die ik voor de parren huur, en kan ik deze doorlussen naar alle andere T4's? Hoe kan ik dan zorgen dat ik ze verschillende groepen geef? Of kan ik per apparaat een apart DMX-lijntje trekken?
- Scans begreep ik volgensmij al dat ik die sowieso kan doorlussen, en uiteindelijk bij de freekie uit kan laten komen.

Klopt dit?
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 998
13-6-2005 14:35
Ja je begint bij een controller, en lust zo door tot het laatste apparaat. Daar zet je een terminator op wat de dmx-lijn netjes "afsluit". Je geeft de T4's en de scans allemaal een startadres. Dus de eerste t4 startadres 0000 de tweede t4 0100 enz. Bij de scans doe je dit ook (afhankelijk van het aantal kanalen van de scan tel je zo ook weer door).
Dance the night away!
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
13-6-2005 14:37

Juiced schreef:

Ok, dus als ik het goed begrijp:

- begin ik bij één T4 met een DMX-kabel richting de controller die ik voor de parren huur, en kan ik deze doorlussen naar alle andere T4's? Hoe kan ik dan zorgen dat ik ze verschillende groepen geef? Of kan ik per apparaat een apart DMX-lijntje trekken?
- Scans begreep ik volgensmij al dat ik die sowieso kan doorlussen, en uiteindelijk bij de freekie uit kan laten komen.

Klopt dit?
Moet jij de 'show' ook programmeren?
Want met deze uitleg lijkt met dat niet aangeraden (komt nogal nOOb over ..)
Je vertrekt gewoon best vanaf de controller en trekt vanaf daar den nodige kabels (T4 en scans zijn allemaal door te lussen ...)
"Groepen" doe je gewoon door dmx-kanalen in te stellen ..

[EDIT]
Imco was me voor ...
BTW: Kan je met een t4 met startadressen werken? Bij mijn weten moet je elk kanaal z'n eigen adres toewijzen ...
[/EDIT]
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
13-6-2005 14:46
Elk kanaal dien je apart in te stellen. Op de bv de multidim is dit NIET het geval, daar stel je alleen een startadres in, en dan anderen tellen dan door.
Waar zit de cut op dit apparaat?
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
13-6-2005 14:47
Ik moet het waarschijnlijk ook zelf gaan programmeren...

In theorie lijkt het me niet zo heel moeilijk, al moet ik dus wel even wat kennis derven hier :)

Opzich ben ik qua licht/geluid en wat het allemaal kan wel redelijk bekend, alleen een show opbouwen en zelf programmeren heb ik nog nooit gedaan. Eens moet de eerste keer zijn :)

Startadressen geef ik aan dmv dipswitches op de apparaten zelf, of doe ik dit via de controller?
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
13-6-2005 14:47
Elk kanaal van je T4 kun je apart instellen. Standaard staat het als 1-2-3-4 ingesteld, maar dat is dus makkelijk aan te passen.
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
13-6-2005 14:57
Er zelf even mee gaan spelen is inderdaad wel verstandig, maar dat zorgt dus voor een dubbel zo hoge huurprijs :S

Raden jullie het absoluut af, of is een paar uur klooien wel voldoende om er wat leuks uit te laten komen?
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
13-6-2005 15:04

Juiced schreef:

Er zelf even mee gaan spelen is inderdaad wel verstandig, maar dat zorgt dus voor een dubbel zo hoge huurprijs :S

Raden jullie het absoluut af, of is een paar uur klooien wel voldoende om er wat leuks uit te laten komen?
Ik zou je zeker aanraden om toch op voorhand 1 en ander uit te proberen ... (zodat je niet voor verassingen komt te staan).
Als je over een handleiding van de T4 beschikt: geen enkel probleem (zoniet: zie ik niet in hoe je dat gaat oplossen zonder ooit een t4 vastgehad te hebben) + die handleiding is helemaal niet zo simpel (zeer verkort e.d.) voor een beginneling vindt ik persoonlijk.
Idem met je controllers: zonder goede handleiding sta je nergens.
En als je dit allemaal de dag zelf moet gaan uitzoeken ...
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 998
13-6-2005 15:05
Ik zou er geen feest van af laten hangen. Zeker niet als je ook nog met scan's ed. gaat beginnen. Maar wellicht ben ik wat voorzichtig in dat soort dingen?

Kijk anders eens of je bij een collega al eens wat uitleg kunt krijgen. Zorg dat je weet welke apparatuur (lichtcontrollers) je gaat huren, dan kun je wat gerichter om je heen vragen of je eens bij iemand wat ervaring kunt opdoen.
Dance the night away!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
13-6-2005 15:36
Hoe groot is de ruimte; graag aan weerszijden van de schotten?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)