Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Juiced

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 47 bijdrage(n) van Juiced (Pagina: 1 van 5)

Topic: Heb ik zo een complete lijst om licht op een feestje te doen? (13-6-2005 21:07:00)
Heb je toevallig een suggestie voor zo'n controller?
Topic: Heb ik zo een complete lijst om licht op een feestje te doen? (13-6-2005 18:55:00)
Ik zat net al even de handleiding van een entour door te lezen, daar ga ik me toch maar niet aan wagen... heb dan namelijk sowieso minder bewegend licht, en het is een enorme zorg erbij! Hou het denk ik dus maar op scans.

Stel trouwens, ik wil elke par die de kleur groen heeft tegelijk kunnen besturen, dan stel ik ze dus allemaal op hetzelfde kanaal in? Dus om nog verder te gaan: 6x4 parren, = 4 verschillende kleuren (als ik de filters zo indeel), wat wil zeggen dat ik 4 kanalen gebruik als ik dat zo instel?
Topic: Heb ik zo een complete lijst om licht op een feestje te doen? (13-6-2005 18:16:00)
Dat van die movingheads snap ik, alleen dat schot maakt het zo lastig... Die macs zou ik dan bij de DJ-booth neerzetten, maar je hebt dan aan de andere kant van de zaal (achter die scheiding) weer geen bewegend licht, alleen maar parren... En is een movinghead niet veel moeilijker te proggen dan een scan?
Topic: Heb ik zo een complete lijst om licht op een feestje te doen? (13-6-2005 15:45:00)
Exacte afmetingen zou ik niet weten, zal aan beide kanten ongeveer 5x15 zijn?
Topic: Heb ik zo een complete lijst om licht op een feestje te doen? (13-6-2005 14:57:00)
Er zelf even mee gaan spelen is inderdaad wel verstandig, maar dat zorgt dus voor een dubbel zo hoge huurprijs :S

Raden jullie het absoluut af, of is een paar uur klooien wel voldoende om er wat leuks uit te laten komen?
Topic: Heb ik zo een complete lijst om licht op een feestje te doen? (13-6-2005 14:47:00)
Ik moet het waarschijnlijk ook zelf gaan programmeren...

In theorie lijkt het me niet zo heel moeilijk, al moet ik dus wel even wat kennis derven hier :)

Opzich ben ik qua licht/geluid en wat het allemaal kan wel redelijk bekend, alleen een show opbouwen en zelf programmeren heb ik nog nooit gedaan. Eens moet de eerste keer zijn :)

Startadressen geef ik aan dmv dipswitches op de apparaten zelf, of doe ik dit via de controller?
Topic: Heb ik zo een complete lijst om licht op een feestje te doen? (13-6-2005 14:23:00)
Ok, dus als ik het goed begrijp:

- begin ik bij één T4 met een DMX-kabel richting de controller die ik voor de parren huur, en kan ik deze doorlussen naar alle andere T4's? Hoe kan ik dan zorgen dat ik ze verschillende groepen geef? Of kan ik per apparaat een apart DMX-lijntje trekken?
- Scans begreep ik volgensmij al dat ik die sowieso kan doorlussen, en uiteindelijk bij de freekie uit kan laten komen.

Klopt dit?
Topic: Heb ik zo een complete lijst om licht op een feestje te doen? (13-6-2005 14:08:00)
2 statieven per truss (er komt aan 2 kanten een truss van 4 meter te hangen), dat maakt al 4 statieven aan de ene kant, en bij de DJ vooralsnog ook 2 statieven voor de 3 meter truss die daarboven komt te hangen?

Klopt, en ik ga het gewoon nog een keer vragen en hopen dat iemand het WEL leest, zoals ik nu alles aan wil sluiten?
En hoe doe ik dat het beste? DMX-kabel van T4 naar T4 en uiteindelijk aansluiten op bovenstaande sturing, en de scans ook doorlussen dmv DMX, en op de freekie aansluiten? Of moet er nog een dimmerpack tussen?
Topic: Heb ik zo een complete lijst om licht op een feestje te doen? (13-6-2005 13:57:00)
Allereerst maak ik zelf geen kosten. Organisatoren zijn vrienden van mij, als er wat geld overblijft en ik krijg daar wat van is dat mooi meegenomen.

Dan de zaal: het is in een nieuw restaurant, vrij trendy ingericht: midden in de zaal lopen als het ware 2 schotten die het zitgedeelte afscheiden van een gedeelte met 2 biljarttafels. Alle tafeltjes gaan eruit, biljarttafels worden danspodia. Thema is hawai, dus kan daar de filters van de parren een beetje op aanpassen.

Ik heb nu het volgende in mijn hoofd om te huren:
- 6x 4-bar
- 4x Martin MX-4
- Martin Freekie
- DMX-8 tafel tbv parren (of zijn deze net zo goed aan te sluiten op de freekie?)
- Truss inclusief 6 statieven, totale lengte 11 meter lang

Aan de ene kant van de scheiding komt 2x 4 meter truss te staan op statieven, per kant 2 4-barren en 1 scan; aan de andere kant komt de DJ, waar 2 parren en 2 scans hangen. Ik kom dan aan bijna €300,-, iets wat voor hen denk ik wel te doen is.

Ik sta natuurlijk open voor op-of aanmerkingen :)
Topic: Heb ik zo een complete lijst om licht op een feestje te doen? (12-6-2005 10:53:00)
DJ.T is volgensmij de eerste die het doorheeft ;)

Goed, aantal parren is genoeg, maar ik vroeg me dus nu af:

Hoe sluit ik die parren + intelligent licht aan, waarop, en hoe stuur ik het aan?