Forum > Geluid

Cdmappen

(129 reacties. Pagina 1 van 13)
Moderator(s): Dré
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
5-5-2005 18:18
Na wat zoekwerk hier op het forum ben ik niet veel wijzer geworden over wat er nou precies voor cdmappen te krijgen zijn. Ik ben eigenlijk opzoek naar een map waarin ik wat cd's mee kan nemen als op lokatie al een muziekcollectie aanwezig is. Dus eigenlijk een map voor erbij. Kwaliteit is natuurlijk een vereiste (niet dat de rits na 2 keer gebruikt te hebben het begeeft zoals bij opp*s mappen). Het zou fijn zijn als hier rond de 100 a 200 cds in kunnen. Mappen van die grootte heb ik weinig kunnen vinden. Bij een conculega kwam ik wel Slappa mappen tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop dat deze discussie niet op de djsleeves uitloopt ,want dat is niet waar ik naar op zoek ben. Ik wil een draagbaar opbergsysteem dat bij wijze van spreken op de fiets mee te nemen is (dat zie ik mezelf met een grote koffer niet doen). Het viel me met zoeken op dat hier nog niet zoveel over gevraagd is ,ik kwam eigenlijk alleen op een djsleeve topic uit.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
5-5-2005 18:19
Ik heb de Slappa tassen hier liggen maar ben nog niet toegekomen ze aan de webshop toe te voegen. Zien er goed uit. Semi harde buitenkant, mappen doorgestikt in plaats van gelast.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
5-5-2005 18:25

Dré schreef:

Ik heb de Slappa tassen hier liggen maar ben nog niet toegekomen ze aan de webshop toe te voegen. Zien er goed uit. Semi harde buitenkant, mappen doorgestikt in plaats van gelast.
Bedankt voor de snelle reactie.De verstevigde buitenkant viel me ook gelijk op. Als iemand hem al in praktijk gebruikt heeft is een mening altijd welkom ,andere alternatieven aandragen mag natuurlijk ook. Ik heb het idee dat de Slappa tassen wel een redelijk recent product zijn ,dus misschien zullen praktijkervaringen er nog niet zijn. Toch wacht ik nog even geduldig ,want te snel een flopding kopen (wat ik van dit ding eigenlijk niet geloof ,maar toch..) heb ik al eens vaker gedaan.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
5-5-2005 18:27
Hé, toevallig, ik ben ook aan het kijken naar een cd-map. Mappen die ook vaak in t dj wereldje worden gebruikt zijn van die "logic case" mappen, Laidback Luke heeft die ook. Hebben tevens een aantrekkelijk prijsje. Maar bij diverse internetshops zijn er ook mappen te krijgen van een euro of 10 (350cd's). Ik zit eraan te denken eerst zo'n map te bestellen om te kijken of mappen mij wel een beetje bevallen. Kijken hoelang zo'n ding het uithoudt, en dan eventueel een duurder soort map aanschaffen (Logic case of Slappa). Zo op het eerste gezicht lijkt een map mij eigenlijk wel erg fijn werken. Gisteren op een feestje ook al die dj's mee zien werken happy :) .
Waar zit de cut op dit apparaat?
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
5-5-2005 18:31

Victor Junior schreef:

Hé, toevallig, ik ben ook aan het kijken naar een cd-map. Mappen die ook vaak in t dj wereldje worden gebruikt zijn van die "logic case" mappen, Laidback Luke heeft die ook. Hebben tevens een aantrekkelijk prijsje. Maar bij diverse internetshops zijn er ook mappen te krijgen van een euro of 10 (350cd's). Ik zit eraan te denken eerst zo'n map te bestellen om te kijken of mappen mij wel een beetje bevallen. Kijken hoelang zo'n ding het uithoudt, en dan eventueel een duurder soort map aanschaffen (Logic case of Slappa). Zo op het eerste gezicht lijkt een map mij eigenlijk wel erg fijn werken. Gisteren op een feestje ook al die dj's mee zien werken happy :) .
Ik heb bij opus zo'n goedkopere map gekocht ,en die is me toch wel erg tegengevallen zoals misschien uit het eerste post ook blijkt. De rits begeeft het snel ,en ook de insteekmapjes scheuren eigenlijk aan de snelle kant ,dus ik raad je die goedkope mappen eigenlijk wel af.

Die Logiccase mappen ken ik eigenlijk niet. Ik zal me daar ook eens wat in gaan verdiepen. Mooi aan die Slappa lijkt me wel die verstevigde buitenkant. Dat was voor kort van velen het bezwaar om geen map te kopen i.v.m. laten vallen.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
5-5-2005 18:31
Caselogic shut up :X

Uiterst aan te raden, heb er zelf 4 voor ong 200 cd's.

https://www.caselogic.com
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
5-5-2005 18:33

QuincMan schreef:

Caselogic shut up :X

Uiterst aan te raden, heb er zelf 4 voor ong 200 cd's.

https://www.caselogic.com
Woeps ,ik kende ze al niet. Ik maar wijs overtypen van Victor Junior laugh :D
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
5-5-2005 18:41
UGD heeft ook CD mapjes. Ik kon alleen een versie vinden voor 25 CD's en dat is wel een beetje klein.

https://www.ultimate-dj-gear.com/index.php?dept=products_categ&Type=Prod&catid=31

Ik weet niet of ze ook grotere hebben..
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
5-5-2005 18:44
Die UDG mappen kan ik je afraden. Ze beschadigen de cd's heel snel aangezien het allemaal heel krap werkt. Zie ook de review bij de new-line shop.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
5-5-2005 18:44
Zijn gelast geloof ik en schijnen vlug krassen te geven.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)