Forum > Geluid

wegvallend kanaal na plaatsing nieuwe elementen

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 430
1-2-2005 19:25
Goedenavond, ik heb een probleem waar ik niet uit kom dus hoop dat hier iemand is die weet waar het hem in zit. Verhaal is als volgt:

Onlangs twee technics sl 1210 aan geschaft en daartussen mijn ecler hak 320 geplaatst en deze weer aangesloten op mijn syrincs set.
Er zaten toen ik ze kocht stanton 500 elementen in, alles werkte naar behoren.

Vandaag mijn niewe elementen ontvangen. Concorde's. Deze geplaatst en netjes afgestelt volgens de tutorial van Reind.
Toen kreeg ik echter geen geluid meer uit mijn rechter speaker. Ik heb de volgende stappen ondernomen:

*elementen verwijderd en contacten schoongemaakt, probleem bleef het zelfde.
*oude stantons terug geplaatst; probleem bleef het zelfde
*Kabels van mengpaneel naar speakers omgewisseld; probleem verplatste zich van rechts naar links.
*cd speler aangesloten op de line ingang; uit allebij de speakers geluid!
*draaitafels aangesloten op de line ingang; wederom uit allebij de speakers geluid.

Bij allebij de draaitafels is het exact het zelfde probleem.

Het lijkt er dus op dat er iets mis is met de voorversterker in mijn mixer. Wordt deze gedeeld door allebij de kanalen? (gezien het feit dat bij allebij de tafels exact hetzelfde speelt)
Kan dit iets te maken hebben met het plaatsen van de neiuwe elementen?
Kan het in dat geval ook zo zijn dat er maar 1 kanaal wegvalt?

Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken.

Jelmer
The return of the BoomBap
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
1-2-2005 19:30
Zoek met de zoekmachine naar Technics en Concorde. Je zult zien dat je dan meestal een ringetje moet gebruiken om dit te verhelpen. Dit ringetje is hetzelfde als aan de kraan... Het element maakt namelijk niet goed contact. Alleen sl's hebben hier last van...
*Quukske*
Dj some1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 112
1-2-2005 19:30
en als je je mixer nou op mono zet?(als het kan bij je mixer natuurlijk)
what do you say to the dj?
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 430
1-2-2005 19:30
vreemde is echter dat ik het met mijn stanton elementen dus ook heb. kun jij dat verklaren?
The return of the BoomBap
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 430
1-2-2005 19:31

dj some1 schreef:

en als je je mixer nou op mono zet?(als het kan bij je mixer natuurlijk)
dat is helaas niet mogelijk voor zover ik weet.
The return of the BoomBap
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
1-2-2005 19:32

jelmer schreef:

vreemde is echter dat ik het met mijn stanton elementen dus ook heb. kun jij dat verklaren?
Gummetje achter op een potloot pakken, en daar mee langs de contacten van je draaitafel gaan (dus waar het element op moet om contact te maken). Dit heeft dré wel eens ergens gepost
*Quukske*
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
1-2-2005 19:32
nee laugh :D

maar wellicht heb je in je verplaats,schoonmaak dj booth gebeuren aan de balance gezeten-of crossfader,of tulpje wat los?
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
1-2-2005 19:33
Dan zit het probleem elders. Haal de phono aansluitingen eens los en stop een kleine schroevendraaier een kleine cm in elke phono ingang van het kanaal in kwestie. Krijg je nu wel brom op EN links (als je links poert) EN recht (als je rechts poert)? In dat geval is je mixer nog in orde.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 430
1-2-2005 19:34

fredje schreef:

nee laugh :D

maar wellicht heb je in je verplaats,schoonmaak dj booth gebeuren aan de balance gezeten-of crossfader,of tulpje wat los?
groet
alles drie maal gechekt, terug geruild, omgekeerd enz. Maar het probleem blijft zich bij het rechter kanaal voordoen.

Ik ga even gummen, wie weet. happy :)
The return of the BoomBap
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 430
1-2-2005 19:39

Dré schreef:

Dan zit het probleem elders. Haal de phono aansluitingen eens los en stop een kleine schroevendraaier een kleine cm in elke phono ingang van het kanaal in kwestie. Krijg je nu wel brom op EN links (als je links poert) EN recht (als je rechts poert)? In dat geval is je mixer nog in orde.
heb geen schroevendraaier die hier klein genoeg voor is maar ik heb het volgende gedaan als alternatief:

Gain van het kanaal dichtgedraait, cd speler op het kanaal aangesloten, heel voorzichtig de gain een klein beetje opgedraait. Nu hoor ik uit mijn rechter speaker wel wat geluid maar veel zachter dan uit mijn linker.
The return of the BoomBap

Terug naar forum Reageer (zonder quote)