Forum > Algemeen Forum

party organiseren. Kunnen volgende zaken wel?

(51 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
25-1-2005 23:56
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 26-1-2005 00:01
in een zaal waar 300 man past is een vloeroppervlak van ongeveer 300 m2.
dat verlicht je niet met 8 parretjes.

en een feest wat niet aan de verwachtingen voldoet, is een sof.
Beter een paar dj's minder en een goede geluisd en lichtset.
Rook ding 700 watt zeker sneaky :V
srobo 500 watt zeker sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-1-2005 23:59

Tom schreef:

in een zaal waar 300 man past is een vloeroppervlak van nogeveer 300 m2.
dat verlicht je niet met 8 parretjes.
Sowieso naast de 8 parren, als het house/techno wordt, wat meer effect ophangen. Minstens 4 scans erbij, en flinke strobe(s). Ook hier lijkt het alsof er in het aantal personen wordt vergist. 300-400 man is VEEL, ook al lijkt het getal niet veel te zijn.
Light Image
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
26-1-2005 11:09
Ook niet vergeten:

Mensen komen alleen voor iets bijzonders, anders gaan ze liever naar het dichtbijzijnste café en hoeven geen entree te betalen. Dus zet wat origineels neer. Met 8 parren en een LEM geluidsset kom je er absoluut niet. Op mijn eerste feestje zijn er 275 man geteld, 300 lijkt niet zoveel maar het is echt veel!! En dat was dan nog in een discotheek.

Wat ik dus zou doen is proberen een deal te sluiten met een discotheek bij jou in de buurt, als je voor een jeugdtent al 200 moet neerleggen en daarnaast nog portiers, licht, geluid, dj set enz moet huren kom je al rond de 500 euro. Bij een discotheek hoef je dus GEEN van allen te huren en je hebt mensen die bijv. de lichtsturingen goed kennen en daarmee leuke shows maken.

Daarnaast doen veel discotheken ook aan de regeling; "Jullie krijgen de entree, wij de drankomzet". Dan heb jij A. veel geld als er 275 man komt, B. Weinig kosten. Probeer dan nog wat sponsors te krijgen en je hebt AMPER kosten.

Hoop dat je er wat aan hebt??
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Dj some1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 112
26-1-2005 13:40

Tom schreef:

Goede portiers/bewaking kosten veel geld, heb je enig idee hoeveel?
bewakers kosten als je ze bij het bedrijf en niet via de zaal huurt 27.5 euro per uur
what do you say to the dj?
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
26-1-2005 15:41
Ik zou ook liefst het feest laten doorgaan waar al een installatie ter plekke is en zo... veel minder zorgen. Alleen denken we dan dat we nog maar net uit de schulden raken doordat de drankomzet niet voor ons is. Drankomzet is namelijk de grootste winstgever. Maar wat natuurlijk ook een feit is, is dat je je uitgaven aanzienlijk lager legt op die manier. Ook de meeste zorgen en heel wat verantwoordelijkheden vallen van je schouders dan. Een plaats vinden hier in de buurt is op zich niet zo'n probleem... Alhoewel.. de plaatsen die al ingericht zijn (geluid, bar, security) bevinden zich stuk voor stuk op een heel eindje van de dichtstbijzijnde tramhalte/bushalte.

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
26-1-2005 15:46
Dichtbijzijnste bushalte of whatever zal ik me maar niet zo druk om maken. De discotheek waar ik het deed ligt midden in het centrum hier in Goes<--geen tram/geen bus/500 meter ligt een parkeerplaats meer niet. Mensen komen toch wel hoor, maar je moet het wel zo aantrekkelijk mogelijk maken...!!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
26-1-2005 15:53
Er zal wel publiek komen... Maar toch heel wat minder volk precies omdat het zo ver van het centrum ligt. Is een kilometer of twee van de bushaltes; wetende dat het meeste volk wel degelijk met de tram of bus komt.. (en meestal wordt teruggehaald door ouders) Natuurlijk zijn er ook de al wat oudere mensen...
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-1-2005 17:19
Alleen denken we dan dat we nog maar net uit de schulden raken doordat de drankomzet niet voor ons is. Drankomzet is namelijk de grootste winstgever.
Ah, precies daarom vroeg ik dit.
Zoals ik het nu begrijp is de drankomzet voor het jeugdgebouw?
Is dat het geval dan betaal je natuurlijk geen zaalhuur.
dat is dan toch alweer 200euro in de pocket.

Die risico's heb ik ook genomen, met het enige verschil dat ik alle apparatuur heb. Ik betaalde geen zaalhuur (vanwege drank omzet) Uitsluitend security en ook die had ik voor weinig (ik kende ze van een discotheek waar ik jaar lang in het weekend gedraaid heb). Voor kassawerk zijn zat goede vrijwilligers te vinden.
En garderobe verplicht voor nog wat extra zakcenten.

Zoek dus een complete drive in show die dat risico wil aangaan. Nogmaals 200 man maal 10 euro.......

Martin.
kvm entertainment
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
26-1-2005 18:14
Normaal (als we in het jeugdhuis organiseren) is de drankomzet WEL VOOR ONS..
da's dan ook een grote inkomstbron.

Wanneer we in een discotheekje of zo organiseren, is er geen sprake van een eigen drankomzet. Dit gaat allemaal via de discotheek en is dus ook voor de discotheek.

'k Heb ook al gedacht aan gewoon een grote drive-in show... (tjah, heet dat nog een drive-in?) Er is hier wel een professionele in de buurt en moest die eventueel een warm hart toedragen voor ons toch wel mooi doel (beginnende deejays...) dan zou dat misschien wel leuk kunnen lopen. Dan wordt tenminste niet alles zo nauwkeurig per effectje gerekend.

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
26-1-2005 19:25
even tussendoor, Teknoknights check je mail even wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)