Forum > Newbie Forum

Eigen tracks produceren!!Hoe doe jij het??

(61 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
RonsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2004
Laatste: 9-10-2014
Berichten: 1
29-12-2004 06:38
yepz reason 2.5 doe k het ook mee.... maar wwat doet rebirth dan?
Eraser127Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 29-10-2005
Berichten: 83
29-12-2004 10:24

rons schreef:

yepz reason 2.5 doe k het ook mee.... maar wwat doet rebirth dan?
Rebirth is een software drummachine pakket met:
2x TB303
1x TR808
1x TR909
digital delay
distortion
compressor
analog filter emulation unit(PCF (Pattern Controlled Filter)
Heerenveen hardcore!!! Dance till ya dance till you hear the speaker blow blow
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
30-12-2004 11:53
Ik ben blijkbaar een van de weinigen die produceert met Emagic Logic. Dit programma lijkt op Steinberg Cubase (Nuendo) en vind je terug in de meeste studio's. Reason is idd meer voor de thuisgebruiker. Je kan er best veel mee, maar ik voel me vrijer met Logic. Reason is tegenwoordig wel als VST te gebruiken in Cubase. Daar zijn best leuke geluiden uit te halen.

Ik hou het voorlopig echter bij Logic. Op mijn nieuwe PC (met terratec kaart) ga ik denk ik overstappen op Cubase 3 of Nuendo, aangezien Logic niet meer voor de PC wordt gemaakt. De Mac is gewoon te duur voor wat je krijgt :(

Het wordt dan weer ff wennen, maar voor het grootste deel lijken ze op elkaar.

Een hardstyle-productie van mij (OVERLOAD) vind je in de 'MUZIEK' sectie.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
30-12-2004 15:01

mr_jows schreef:

Ik ben blijkbaar een van de weinigen die produceert met Emagic Logic.
Logisch toch. De nieuwe versie werkt enkel met Mac.

En Mac te duur voor wat je krijgt? Dacht het niet hoor... 64 bits computer... Afin het is wel duur maar dan heb je ook wat. En veel gebruiksvriendelijker dan Windows bvb.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
30-12-2004 16:06

Snake schreef:

mr_jows schreef:

Ik ben blijkbaar een van de weinigen die produceert met Emagic Logic.
Logisch toch. De nieuwe versie werkt enkel met Mac.

En Mac te duur voor wat je krijgt? Dacht het niet hoor... 64 bits computer... Afin het is wel duur maar dan heb je ook wat. En veel gebruiksvriendelijker dan Windows bvb.
Pc heeft ook 64 bit processoren hoor en dan ben je met 1500 incl klaar (meeste programma's doen er alleen nog niets mee). De mac kost (1.8 DUAL met 512mb ram, dus nog geen eens 1gig) al zo'n 3000 incl. btw en dan moet ik nog een dikke geluidskaart aanschaffen ook :(

En gebruikersvriendelijker, nou dat valt wel mee hoor. Heb bij een grafisch bureau gewerkt op de MAC en soms irrititeerde ik me mateloos (nu heb ik dat ook met M$ Windows) maar echt gebruikersvriendelijker valt wel mee. Wel stabieler en de geheugenadressering is veeeel beter.

Daardoor meer geschikt voor grafische vormgeving, beeldbewerking, videobewerking en uiteraard audiobewerking en audioproductie dan de PC.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Dj_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2004
Laatste: 11-4-2005
Berichten: 12
21-2-2005 11:24
ik ben zelf begonnen met reason 2.5 en dat is inmiddels al bijna 3 jaar geleden. en ik moet zeggen dat het een veelzijdig programma is dat nog vrij makkelijk te leren is als ik het ga vergelijken met cubase (zonder handleiding is daar gewoon nix van te begrijpen.. ). verder ben ik van mening dat het heel erg lang duurt voordat je zelf een mooie drumloop of basline kan maken. ik ben inmiddels 3 jaar bezig en het maken van een behoorlijk klinkende drumloop met een basline en een paar leadsynths wil nu wel lukken... maar als je ziet hoeveel tijd je nodig hebt om het werken met synthesisers door te krijgen zou ik het mooi houden op software om te beginnen.

owja.. voor ik het vergeet: als je het mij vraagt zijn een paar goede monitoren een must. ook als je net begint.. ik produce zelf altijd met mijn koptelefoon op omdat ik nog geen geld heb voor een paar goede monitoren. verder is een midi keyboard en een midicontroller ook geen slechte koop. vooral het midikeyboard vergemakkelijkt het producen gigantisch en zou eigelijk het eerste moeten zijn wat je aanschaft na het kopen van je programma.

voordat ik weg ga nog even een tip (voorzover ik recht van spreken heb als "producer") zoek mensen in je omgeving die ook producen en ga geregeld samen zitten prutsen. ik doe dit ook geregeld met een vriend van mij en de ervaring leert mij dat je elkaar vaak heel goed kan aanvullen of verbeteren en dat je altijd wat van elkaar leert.
vinyl junk first klass
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
21-2-2005 20:54
Ik heb een paar nieuwe spullen gekocht, ik maak nu muziek met:

Akai MPC2000XL
Waldorf MicroQ keyboard
GEM Promega3
Yamaha MG16/4
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
21-2-2005 21:42
Ik ga van het weekend shoppen:
-M Audio Audiophile 2496 geluidskaart
-M Audio Radium 49

Verder heb ik nu aan software:
-FM7
-PRO53
-FLStudio 4

happy :) happy :)
Thanx Dré !
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
22-2-2005 12:16

Snake schreef:

Ik heb een paar nieuwe spullen gekocht, ik maak nu muziek met:

Akai MPC2000XL
Waldorf MicroQ keyboard
GEM Promega3
Yamaha MG16/4
Die blauwe of nog de beige mpc?
Edit: hoe zet jij je sounds over op de mpc? Via scsi? of cd/floppy/zip/wat er nog meer mogelijk is?
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
22-2-2005 13:16

QuincMan schreef:

Die blauwe of nog de beige mpc?
Beige. Nieuw kostte ze het dubbele, dat heb ik er niet voor over (kon voor dat geld dan de Waldorf kopen :D)

Ik denk er trouwens aan om hem te schilderen (wit), maar zit nog met het probleem van de letters. Denk dat ik trouwens eerst beter wat geld bijeenrakel voor een effect unit (reverb en delay).
Edit: hoe zet jij je sounds over op de mpc? Via scsi? of cd/floppy/zip/wat er nog meer mogelijk is?
Floppy. Er kan echt een hoop op een floppy. Maar het duurt wel een tijdje eer alles geladen is, en een betrouwbaar medium kun je dat ook niet noemen (daarom neem ik nu backups als ik iets toevoeg of wijzig aan een "project" - zoals ik dat noem). Daarom ga ik de diskdrive vervangen door een cardreader (het nieuwe OS 1.20 ondersteunt een IDE/ATAPI carddrive).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)