Forum > Algemeen Forum

Opslag beveiligen

(44 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
ChrisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 11-7-2017
Berichten: 35
6-10-2004 10:33
Hoi,

Ik heb vanaf vandaag een grote garage box gehuurd voor de opslag van m'n licht en geluidapparatuur. Alleen vind ik het niet veilig genoeg. Er zit maar een simpele kanteldeur voor. (Die is zo open te breken)
Ik ben sowieso van plan om al m'n spullen te fotograferen en alles tegen diefstal te verzekeren.
Ik heb 2 vragen:
-Wat kost het om een inboedel van ongeveer 15.000 euro te verzekeren?
-Hoe beveiligen jullie je spullen tegen diefstal, want ik weet dat er meer mensen een garagebox gebruiken als opslag.

Ik hoor het wel,
Groetjes,
Chrisje
Licht, Geluid, Tent en Paintball Verhuur!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-10-2004 10:37
www.new-line.nl/forum/search/?str=verzekering&b=1&f=0&df=10&usr=
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
6-10-2004 10:44
Ik heb pakweg 2 jr. geleden eens geïnformeerd naar een dergelijke opslag verzekering, maar de verzekering gaat dan eisen stellen aan je opslag plek. Dus welke sloten erin zitten, ofhet pand beveiligd is, etc.

Er komt dan nog heel wat bij kijken...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
6-10-2004 10:49

Chrisje schreef:

-Hoe beveiligen jullie je spullen tegen diefstal, want ik weet dat er meer mensen een garagebox gebruiken als opslag.
Een goeie vriend van me heeft zowat hetzelfde probleem... hij huurt een hangaar af maar der is er blijkbaar enen in de buurt die het maar al te leuk vind om regelmatig een bezoekje te brengen... vooral dan de kleine/draagbare discobars verdwijnen terwijl je er staat naar te kijken. Op een paar maand tijd is er nu al zo'n 5000EUR verdwenen sad :(.
Kan de politie hier iets tegen doen... mja, in dit geval zeer weinig. De dader is dan wel "bekend" maar om te bewijzen is het praktisch onhaalbaar omdat het materiaal op bepaalde gronden ligt waar de politie niet zomaar op mag (verder commentaar laten we maar voor wat het is)... preventief dan maar?
- Serienummers noteren. Alhoewel dat weinig zinvol is, weet je maar nooit dat ze ooit een deel materiaal terugvinden hé.
- Camerabewaking, klinkt duur? Ah, voor zo'n garagebox zoals bij jouw valt dat nog mee hoor: in de Makro of consoorten vind je regelmatig beveiligingscamera's en videocamera's voor spotprijzen. Dan zet je de VCR op longplay en de timer op bv 22h en 's morgens is je tapeke vol. Niet ideaal maar wel betaalbaar.
- Schrikdraad sneaky :V. Bij jouw wat moeilijker maar in de plaats waar ik over spreek gaat men binnen vanuit een aanpalende hangaar via kleine spleten en gaten onder het dak... die sluit je af met schrikdraad en dan leren ze wel snel hun lesje... veilig? Tuurlijk niet, maar wie zou er nu vermoeden dat er iemand op jouw grondgebied wil komen??? En dan nog via het dak zonder aan te bellen of zo?? shocked 8O
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
6-10-2004 11:59
Apparatuur in een gewone, onbeveiligde garagebox is niet te verzekeren.

Je kan wel proberen zelf de sloten etc. van de deur te verbeteren of daar door een professional naar laten kijken. Ook een electronische beveiliging kan wel helpen (maar als die midden in de nacht ten onrechte gaat loeien maak je weinig vrienden).

Van camera's, schrikdraad en andere exotische oplossingen zie ik het nut niet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
6-10-2004 12:30

Victor schreef:

Van camera's, schrikdraad en andere exotische oplossingen zie ik het nut niet.
Eigenlijk heb je het antwoord zelf al gegeven, Victor. Wanneer je een verzekering zult willen krijgen, dan moet je voldoen aan een heleboel veiligheidseisen waar je met een garagebox nooit zult in slagen zonder torenhoge onkosten te maken. Hetzelfde probleem heeft die vriend van me in die opslagplaats van hem. Vergeet dus al mijn voorstellen wanneer je een GOEDE opslagplaats hebt (binnen een paar maand dus, voor die kameraad van me happy :)) maar probeer wel inventief te zijn als je het moet redden met weinig geld... Iemand die een garagebox huurt om zijn materiaal op te slaan, lijkt me toch niet de grote wereld te verdienen met die hobby, of heb ik het verkeerd voor? Dus moet je zo goedkoop mogelijk gaan werken... schrikdraadschakelingen zijn zelf te maken (simpel en goedkoop), camera's kosten niet veel maar kunnen wel overtuigend genoeg zijn om de politie tot verdere doelgerichte actie's te leiden, enzovoort...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
6-10-2004 12:44
De belangrijkste truuk is aan zo min mogelijk mensen vertellen waar je je opslag hebt, en wat je er in opslaat.

Verder heeft camera beveiliging alleen nut, als je goede spullen hebt, waarop men gezichten in het donker kan herkennen. (Das dus duur. € 10.000,- en meer)

Elektronisch alarm heeft alleen nut als je binnen een paar minuten ter plaatse kunt zijn. Dan koop je er eentje met een telefoonkiezer en back up batterij, en die laat je via een pre paid (=goedkoop) GSM toestel naar je huis of je eigen GSM toestel bellen als er alarm is. En dan maar racen, want de dief is meestal in 5 minuten in en out.

Goedkoop, en meestal afwerend:
Verlichting met bewegingsmelders, en dan wel minstens 300 watters en meerdere!
Binnen en buiten!
Hoe meer licht, hoe beter! Ze willen immers niet gezien worden.

Overhead deuren beveilig je met een schuif-klink aan beide zijden.

Van alle maatregelen kontroleer je uiteraard of alle het nog goed doet.

Verzekeren heeft weinig nut, je moet altijd tegen nieuw-waarde premie betalen, en disco spul word meestal in 5 jaar afgeschreven dus als ze na 3 jaar iets meenemen, krijg je amper nog maar de helft. En de premies en beveiligings-eisen zijn hoog.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
6-10-2004 13:01
Ik sluit me bij tom aan, vooral je mondje dicht over je opslag plaats en niet iedereen ermee naar toe nemen. Verder zal verzekeren niet gaan in jouw geval, hier stellen ze idd veel eisen aan. Wij hebben destijds de loods verzekerd, maar dan moesten er wel overal veilige deuren en sloten in.

Misschien kan je iemand in de buurt vragen of die een oogje in het zeil wil houden voor een € 25,- per maand.
"Jocha"
Dj some1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 112
6-10-2004 16:39
een oogje in het zeil houden ach dan kyk je er heel even snel naar voordat je gaat slapen om een uur of 11 en dan een uur erna gebeurt er wat en dan slaap je....
what do you say to the dj?
The WaveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2004
Laatste: 27-12-2005
Berichten: 34
7-10-2004 00:48
hebben gewoon een box gehuurd bij de city box maar lopen er over na te denken om naar shureguard te gaan die wel 24 uurs services city box niet
Alvast de beste wensen voor 2006

Terug naar forum Reageer (zonder quote)