Forum > Geluid

cd spelers of draaitafels

(170 reacties. Pagina 8 van 18)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
26-5-2004 23:04
Wat ik laatst zag, voor mensen die niet kunnen kiezen, schaf gewoon 1 tt en 1 cdj aan... Ben je gelijk van het gezever af dat je niet kan kiezen...
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
26-5-2004 23:31

MuuskE schreef:

- Niet TOF meer? Omdat er een ander middel is om het doel te bereiken is het ene middel niet TOF ( laugh :D ) meer?? Trouwens, als je draait omdat het tof/cool/vet te hip, etc is ben je zowiezo verkeerd bezig!
Omdat er een beter middel is om het doel te bereiken, volgens mij maakte je daar een fout in de zin wink ;) En tsja, mensen schaffen nog steeds tt's aan omdat ze het toch "cooler" vinden staan, dat vinyl, dus laten we alstjeblieft dat soort discussies niet gaan voeren want dan denk ik dat ik toch wat sterker sta.
- Outcast worden omdat je niet meeloopt? Hmmm....en dan toch maar een meeloper worden? Ook weer een verkeerde reden om aan iets mee te doen!
Op dit moment zijn er meer "meelopers" die nog steeds als ze beginnen met draaien vinyl kopen, ik denk juist dat de mensen die nu overstappen op cd of juist reeds met cd draaien het beter hebben begrepen dan mensen die nog met vinyl draaien. Damn, dat ik er 8 jaar over heb moeten doen om ook is een keer het licht te zien sad :( razz :p
Begrijp me niet verkeerd, de opkomst van cd's en toebehoren in DJ land vind ik geen slechte zaak, maar om nu al meteen te gaan roepen; Vinyl is niet TOF ( razz :p ) meer, kom op zeg. Misschien dat voor de dj die de wat meer commerciele stijlen draait, cd's een optie zijn, maar voor de 'underground' stromingen (en vele andere) word er gewoon geen *** op cd gereleased.
Jij pikt het woordje tof er wel enkele keren uit he? Als je met cd's hebt gedraaid en ook echt met cd's gedraaid (niet dat ene keertje een nummertje met een spelertje inmixen) zul je vanzelf wel merken wat ik bedoel met TOF en niet TOF om maar even door te gaan op dat "coole" woord. Ik draai al jaren en draai ook al jaren underground, en wel zo underground dat jij er niet zo makkelijk aan zou komen en draai ook gewoon met cd's, wie dwingt jou om naar de free record shop te rennen als je overstapt op cd's? Juist, geen hond, wat doe je dan? Digitaliseren, minder gesjouw en je vinyl kan gewoon lekker thuis blijven zodat het niet (nog) verder beschadigd, want reken maar dat ik er goed de pest in had als er weer is een plaatje naar de haaien was gegaan na een avondje draaien en hoe je het ook went of keert, thuis beschadigen ze ook weer verder omdat je thuis ook is een plaatje mixt.
Ok, je kunt toch alles op vinyl kopen, rippen en fikken? Ik zie het voordeel nog steeds niet. Mij maakt het vrij weinig uit om met een (loeizware) tas vol vinyl te slepen, beetje excercise wink ;) .
Lees even het bovenstaande, heb ik een voordeeltje beschreven waar je zelf kennelijk niet op kon komen wink ;) En voor een beetje excercise ga ik wel naar de sportschool, ik vind het zonde om met dat soort *excercise* mijn rug te slopen, sommige mensen denken nog de eerste 3x dat ze met hun tas slepen; "wow, nou ben ik een echte dj die met vinyl draait" ik kan je verzekeren dat die pret dus wel gaat afnemen in enkele jaren en meer dan 3x je slaapkamer uitkomen om is een keer in een fatsoenlijke club te draaien.
Totdat labels (en dan allemaal he, niet alleen de kijkmijeensffmetiederewindmeewaaien labels) al hun releases ook op cds uitbrengen, zie je mij en vele andere niet het vinyl vaarwel zeggen.
Precies een jaar geleden riep ik hetzelfde als jij nu zegt, sterker nog, moet nog wel ergens op het forum te vinden zijn, ik heb toch maar de stap genomen en ben er blij om, wieweet zie jij ineens ook over een jaar het licht?
FF samenvattend;

Opkomst cd's? prima.
Mooi, zijn we het daarover eens.
Daarom vinyl in het verdom hoekje? no way!
Prima als je zo denkt, misschien moet je dan ook maar weer de zwart/wit tv en een ms-dos machine van zolder halen, want het is toch doodzonde dat die in het verdom hoekje zijn gekomen? Kom op joh, ga ze halen, wees toch niet zo'n meeloper! wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-5-2004 01:25
En toch ben ik het gewoon met Tim eens.......

Ik ga zelfs nog wat verder -> Alle draaitafels op de brandstapel en alle releases op cd.

Had goddorie vandaag weer 4 rotte persingen tussen mijn promo's zitten. En als ze het nou gewoon op een cd fikken in plaats van op zo'n bagger acetaat te snijden dan had ik er nog wat aan maar hier kan ik niets mee en het gebeurd steeds vaker dat nieuwe releases die redelijk beperkt zijn geperst van een dermate bout kwaliteit zijn dat ik de kat er nog niet eens zijn nagels in wil laten zetten.

Nee doe mij dan maar een CD speler en als ik een kraakje wil hebben in de muziek dan zet ik de mixer wel een weekje boven op het kast gedeelte boven mijn aanrecht -> Daar lag genoeg stof om een mixer flink te doen kraken zag ik vandaag tijdens het schoonmaken. razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
27-5-2004 02:06
Mij maakt het vrij weinig uit om met een (loeizware) tas vol vinyl te slepen, beetje excercise.
Om ff een vergelijking te maken: Neem dat een plaat 150 gram weegt (ik denk niet dat dit overdreven is). Je hebt 2 platenkoffers met elk 90tal platen (vrij weinig dus). 180 vinyls in totaal. Dat weegt zo'n 30 kilo samen. Een Cdtje weegt misschien maar 100 gram, maar per CD kan je pakweg 3 vinyls volledig digitaliseren dus dat maakt 60 CD's aan 100 gram/stuk --> 6 kilo. Benieuwd of je na de 100ste keer dat je je vinyl uit de auto neemt nog zo denkt. Als je toch wilt gewichtheffen, ga dan naar de fitness, wedden dat je je rug minder belast als je 60 kilo heft in de fitness, als 30 kilo uit een auto. Je gaat nog dankbaar zijn. Misschien wel ff zeggen dat ik niet de moeite heb genomen om te wegen, maar je snapt het idee wel.
Ok, je kunt toch alles op vinyl kopen, rippen en fikken? Ik zie het voordeel nog steeds niet.
Zoals dat je meer met je muziek kunt, reloopen, samplen, resamplen, hot-CUE punten gebruiken, stutter-effect, beatcutter op de CDJ800 bijvoorbeeld, CUE-punten opslaan op een SD-kaartje, quick-return, alpha play, de display op zich alleen al vind ik een voordeel, reverse play, sneller van track skippen zodat je een volgend ander nummmer klaarhebt, ik noem er nu een paar die direct in me opkomen. Face facts, met vinyl kun je alleen de platen gelijk zetten, er mee scratchen and that's it.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
27-5-2004 13:17

Dré schreef:

Geen van tweeën in een verdomhoekje!

Voor sommigen van ons (vooral DJ's die heel breed draaien (dus ook Top-40 en bubble gum house (boozywoozy en zo ;-))) zal CD meer voordelen bieden dan Vinyl. Anderen zullen het vinyl beter bij hun behoeften vinden passen. No problem zolang niemand gaat roepen "een CD-DJ is geen DJ" of, net zo dom, "een Vinyl DJ is een cult eikel".

Maar... Ik zou alle Vinyl DJ's toch willen adviseren er gewoon een CD-spelertje bij te nemen. Gewoon voor die remix die je die middag zelf even gemaakt hebt op je PC, dat mooie vinyl nummer dat die waardeloze break had (knip knip op de PC en hup op de CD) etc. etc.

En wellicht kunnen bepaalde groepen CD DJ's ook nog overwegen er een draaitafel bij te nemen.

(Is in ieder geval goed voor de handel laugh :D )
Hier ben ik het volledig mee eens. Niet het ene of het andere verheerlijken, gewoon van beiden (of 1 van beide) gebruik maken zoals het jou het beste uitkomt.

Ik ben er zelf ook al een tijd over aan het nadenken om er een tabletopje bij te nemen. Dus ik ben echt niet zo'n 'persoon' die zegt; vinyl, das pas TOF (laugh :D). Het doel (muziek ten gehore brengen) heiligt tenslotte de middelen!

Ik kan me volledig vinden in jouw (Tim) argumenten ten voordele van de cd-speler.

Maar,

Ieder zijn eigen ding.
Ugly.....but well hung!!!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
27-5-2004 18:37
Ben ik met je eens, toffe wink ;) zin aan het einde, ieder zijn eigen ding, niettemin draai ik al een jaar of 8-9 en heb niet voor niets mijn tt's verruild voor cd's, ik heb er alleen nog een dure Dual bij om mijn plaatjes digitaal te krijgen, zie verder absoluut niet het voordeel om het naast elkaar te doen, je kan immers al je platen digitaliseren en wat Skit ook al zei; je kan ook nog is veel minder met vinyl dus waar is het voordeel dan gebleven?

Het enige wat je zou kunnen doen in mijn ogen is 1 SL erbij nemen als je bijv. (nog) niet met tt's kan mixen en af- en toe per se met vinyl moet draaien, daarnaast kun je met deze sl dan je vinyl digitaliseren zodat het niet snel een miskoop is.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
27-5-2004 20:18

Dré schreef:

Geen van tweeën in een verdomhoekje!

Voor sommigen van ons (vooral DJ's die heel breed draaien (dus ook Top-40 en bubble gum house (boozywoozy en zo ;-))) zal CD meer voordelen bieden dan Vinyl. Anderen zullen het vinyl beter bij hun behoeften vinden passen. No problem zolang niemand gaat roepen "een CD-DJ is geen DJ" of, net zo dom, "een Vinyl DJ is een cult eikel".

Maar... Ik zou alle Vinyl DJ's toch willen adviseren er gewoon een CD-spelertje bij te nemen. Gewoon voor die remix die je die middag zelf even gemaakt hebt op je PC, dat mooie vinyl nummer dat die waardeloze break had (knip knip op de PC en hup op de CD) etc. etc.

En wellicht kunnen bepaalde groepen CD DJ's ook nog overwegen er een draaitafel bij te nemen.

(Is in ieder geval goed voor de handel laugh :D )
Je slaat volgens mij de spijker op de kop.

Ik werd eerlijk gezegd al een beetje bang van an die discussies hier. Je weet vast wel waarom André.
Voor de onwetenden; Heb net een offerte binnen van mijn eerste djgear. En daar zitten geen cd spelers bij, wel TT's.
Ik hoop welin de winter periode iets van een cdj800 ofzo erbij te kunnen kopen. Ben je van alle markten voorzien.

En laten we nou eerlijk zijn over het kopen van djgear bij Dré; Het is toch allemaal een of ander verkapt excuus om Dré ooit een Lotus Elise te bezorgen laugh :D
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
27-5-2004 20:20
Was het maar waar...

De Lotus Elise droom heb ik al een dik jaar geleden laten varen ;-)

(Ik ben daar ook een beetje te praktisch en te zuinig voor ingesteld).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
27-5-2004 20:31
dat wordt dus een deze auto ipv de lotus.

www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2374
(bestelbus met motor van de Focus RS)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
27-5-2004 23:10

Reind schreef:

En toch ben ik het gewoon met Tim eens.......

Ik ga zelfs nog wat verder -> Alle draaitafels op de brandstapel en alle releases op cd.

Had goddorie vandaag weer 4 rotte persingen tussen mijn promo's zitten. En als ze het nou gewoon op een cd fikken in plaats van op zo'n bagger acetaat te snijden dan had ik er nog wat aan maar hier kan ik niets mee en het gebeurd steeds vaker dat nieuwe releases die redelijk beperkt zijn geperst van een dermate bout kwaliteit zijn dat ik de kat er nog niet eens zijn nagels in wil laten zetten.

Nee doe mij dan maar een CD speler en als ik een kraakje wil hebben in de muziek dan zet ik de mixer wel een weekje boven op het kast gedeelte boven mijn aanrecht -> Daar lag genoeg stof om een mixer flink te doen kraken zag ik vandaag tijdens het schoonmaken. razz :p
hulde. weg met vinyl.

maar waarom zijn er dan nog zo weinig DJ's die puur cd draaien ? denk dat ik van dit forum, qua house-DJ's dan en niet drive-in , de enige ben.
blaat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)