Forum > Geluid

cd spelers of draaitafels

(170 reacties. Pagina 7 van 18)
Moderator(s): Dré
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
26-5-2004 18:46
vinyl is een plasticsoort voor zover ik weet, zelfs dancegrooves noemt de nieuwe releases 'new plastics'
blaat.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
26-5-2004 19:03
In ieder geval denk ik dat de desbetreffende persoon het niet in die hoedanigheid bedoelde en echt dacht dat het een stuk plastic is. Voorzover ik weet is vinyl gewoon vinyl en plastic gewoon plastic.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
26-5-2004 19:32
Vinyl is dacht ik de scheikundige benaming van etheen. Etheen is een chemische verbinding tussen koolstof (C) en waterstof (H), een organische verbinding dus. Dus een plastieksoort
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
26-5-2004 19:41
Ok, ik geloof wel dat het een "soort" is, maar het is dus niet direct een stuk plastic, laat daar ajb geen discussie over bestaan..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
26-5-2004 19:46
volgens mij heeft hij het in die zin echt over een stuk vinyl wat ie bedoeld met 'zwart stuk plastic'. en niet een platter. die zie je ook zelden in plastic uitvoering :P
blaat.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
26-5-2004 20:05

DJ Tim schreef:

Ok, ik geloof wel dat het een "soort" is, maar het is dus niet direct een stuk plastic, laat daar ajb geen discussie over bestaan..
Plastic is een categorie van stoffen, vinyl behoort tot deze categorie. einde discussie wink ;)
Anyway als ik opnieuw moest kiezen kocht ik me mooi een Ecler compact 3, en 2 Numark AXIS 9 CR, daarbij een mooi draaitafeltje en zou ik alles digitaliseren. Als ik dat vergelijk met het geld dat ik kwijt was voor mijn 2 technics draaitafels, 500 ALs, en een BEAT 4 mengpaneel, dan hou ik aan de eerste optie geld over. FF voor de duidelijkheid:

Technics SL1210: 650 euro/stuk
500 AL's: 49 euro/stuk
BEAT 4 (ouwe blauwe versie): rond de 200 euro
Totaal: 1600 euro, al het geld van m'n vakantiebaantje er aan + nog wat spaargeld.

tov ---------------------------------------------

2 x Numark Axis 9 CR: 1060 euro
1 x Ecler Compact 3: 200 euro
TD-160 met Super OM-10 element: 120 euro
Cd-brander zit sowieso in de PC dus die had ik niet apart moeten kopen.
Totaal: 1380 euro, bespaar zo maar es ff 220 euro. Kan ik al wat vinyl en lege Cd's mee kopen he.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
26-5-2004 21:50

Skit schreef:

Vinyl is dacht ik de scheikundige benaming van etheen. Etheen is een chemische verbinding tussen koolstof (C) en waterstof (H), een organische verbinding dus. Dus een plastieksoort
Etheen zijn twee C atomen met daartussen een dubbele binding en aan elke C atoom zitten 2 H atomen. Is dus gewoon een koolwaterstof, en geen plastic. Etheen is net als metaan (uit je gasfornuis) een gas.
Door internet beperkt
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
26-5-2004 22:16
Het topic gaat niet over scheikunde maar over CD vs. Vinyl ;-)

Dus SVP back on topic.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
26-5-2004 22:39

DJ Tim schreef:

...
Het is vergeleken met cd's niet tof meer om met vinyl te draaien en ik denk dat ik de voors en tegens niet nog een keer ga noemen. Omdat er zoveel grote namen met cd's draaien/gaan draaien/het erbij doen, zullen de meelopers vanzelf wel volgen en wordt je vroeg of laat vanzelf wel een outcast als je hier niet in meegaat...
- Niet TOF meer? Omdat er een ander middel is om het doel te bereiken is het ene middel niet TOF ( laugh :D ) meer?? Trouwens, als je draait omdat het tof/cool/vet te hip, etc is ben je zowiezo verkeerd bezig!

- Outcast worden omdat je niet meeloopt? Hmmm....en dan toch maar een meeloper worden? Ook weer een verkeerde reden om aan iets mee te doen!

Begrijp me niet verkeerd, de opkomst van cd's en toebehoren in DJ land vind ik geen slechte zaak, maar om nu al meteen te gaan roepen; Vinyl is niet TOF ( razz :p ) meer, kom op zeg. Misschien dat voor de dj die de wat meer commerciele stijlen draait, cd's een optie zijn, maar voor de 'underground' stromingen (en vele andere) word er gewoon geen *** op cd gereleased.

Ok, je kunt toch alles op vinyl kopen, rippen en fikken? Ik zie het voordeel nog steeds niet. Mij maakt het vrij weinig uit om met een (loeizware) tas vol vinyl te slepen, beetje excercise wink ;) .

Totdat labels (en dan allemaal he, niet alleen de kijkmijeensffmetiederewindmeewaaien labels) al hun releases ook op cds uitbrengen, zie je mij en vele andere niet het vinyl vaarwel zeggen.

FF samenvattend;

Opkomst cd's? prima.
Daarom vinyl in het verdom hoekje? no way!
Ugly.....but well hung!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
26-5-2004 22:45
Geen van tweeën in een verdomhoekje!

Voor sommigen van ons (vooral DJ's die heel breed draaien (dus ook Top-40 en bubble gum house (boozywoozy en zo ;-))) zal CD meer voordelen bieden dan Vinyl. Anderen zullen het vinyl beter bij hun behoeften vinden passen. No problem zolang niemand gaat roepen "een CD-DJ is geen DJ" of, net zo dom, "een Vinyl DJ is een cult eikel".

Maar... Ik zou alle Vinyl DJ's toch willen adviseren er gewoon een CD-spelertje bij te nemen. Gewoon voor die remix die je die middag zelf even gemaakt hebt op je PC, dat mooie vinyl nummer dat die waardeloze break had (knip knip op de PC en hup op de CD) etc. etc.

En wellicht kunnen bepaalde groepen CD DJ's ook nog overwegen er een draaitafel bij te nemen.

(Is in ieder geval goed voor de handel laugh :D )
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)