Forum > Geluid

Technics SL-1200 Gold

(59 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 9469
26-4-2004 18:47
Dual, dual, dual laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-4-2004 20:29

teacher schreef:

OEM bakken praten we over 10 jaar nog wel even over OK ?
Tegen die tijd gebruiken we echt geen vinyl meer denk ik. (en ik hoop het ook trouwens)

Ik zal er in ieder geval geen problemen mee hebben als de draaitafel uit het beeld verdwijnd en alles richting cd gaat.
Tegenwoordig gaat de technologie zo snel dus tegen die tijd zal de draaitafel wel vergane glorie zijn.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
26-4-2004 20:55
Ach, dat zeiden ze ook toen de cassete decks uitgevonden werden...
Darth Crossfader
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-4-2004 20:58
En gebruik jij die nog? De mijne staat al jaren ongebruikt in de hifikast. De laatste cassettebandjes die ik nog gebruikte, lagen in de auto en daar zit inmiddels ook een cd-speler in.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
26-4-2004 22:05
wel... ik dacht ook dat niemand nog cassettes gebruikte..
Tot voor gisteren tenminste.

www.wesound.be => verhuur => audio toestellen
daar staan cassettedecks in de verhuur wink ;) En dat voor even veel geld als een technics sl 1200 turntable razz :p

Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-4-2004 22:59
Tsja, als je ze toch hebt staan als bedrijf, dan kun je ze net zo goed in de verhuur gooien. Maar of ze nu vaak de deur uit zullen gaan.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
26-4-2004 23:11

sylvia schreef:

En gebruik jij die nog? De mijne staat al jaren ongebruikt in de hifikast. De laatste cassettebandjes die ik nog gebruikte, lagen in de auto en daar zit inmiddels ook een cd-speler in.
nou,ik ben nog steeds op zoek naar een knappe 19" cassettedeck-mocht die bij jou in de kast staan dan bied ik mij aan als nieuw baasje.
groetjes
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
26-4-2004 23:44

Reind schreef:

Oftewel dat Technics 20 jaar verbeterd heeft is gelul.
Ik bedoelde dat de SL-1200 MKII uit de tijd komt dat iedereen een platenspeler thuis had staan, er duizenden pick-ups werden verkocht en er bij Technics heeel veel mensen werkte die wisten waar ze mee bezig waren. Ik kan me herinneren dat Dré ooit schreef dat er aan de ontwikkeling van de SL-1200 meer mensen hadden gewerkt dan het aantal ontwerpers van alle andere merken bij elkaar.

Reind schreef:

Frisbee schreef:

De OEM bak wordt gemaakt door een onbekend bedrijf met weinig (onbekende hoeveelheid) ervaring.
Das helemaal een lul verhaal want zonder de know-how had deze draaitafel nooit zo gebouwd kunnen worden maar was je op een flater als de TTX uitgekomen.

Ik vraag me af of je 1) verstand van jetgeen hebt waar over je praat 2) Ooit wel is een SL en een OEM bak van binnen hebt gezien en weet hoe een draaitafel in elkaar hoort te zitten.
Ik heb nog nooit een draaitafel van binnen gezien of een OEM-bak aangeraakt, laat ik dat even voorop stellen. Ik heb wel een werktuigbouwkunde diploma (tekenen/construeren) en doe nu HTS werktuigbouw/elektrotechniek (met een stukje marketing)...
Ik heb dus wel veel te maken gehad met ontwerpen, onderhoud en levensduur van producten. Je kan gewoon niet aan de buitenkant zien hoelang een product mee gaat, hoe goed het er allemaal ook uitziet! Daar heb je op zn minst een hoop tabellenboeken enzo voor nodig en dan nog valt het moeilijk te zeggen wat voor invloed de verschillende onderdelen op elkaar hebben en wat voor invloed de gebruiker heeft op de levensduur.

Ik snap trouwens ook niet echt dat je als een huis achter iets staat dat nog maar "net" in de winkel ligt. Als er een nieuwe mixer op de markt komt kan je toch ook niet zeggen hoelang de faders mee gaan... Zo meteen zijn we 2 jaar verder en gaan alle OEM-bakken op onverklaarbare wijze stuk. Dan zal iedereen denken "lekker is dat, die meneer van aboutdj.tk zat er toch naast, nu zit ik hier met een kapotte draaitafel terwijl er ook een SL had kunnen staan".

Het zal vast niet zo zijn maar het zou toch kunnen??? Jij bent zo'n beetje het boegbeeld van de OEM-bak... ook omdat er verder geen naam aan verbonden is.

Ik vind het nogal tricky om nu al te zeggen dat het een betere draaitafel is dan de SL of dat de prijs/kwaliteit verhouding beter is. Dat zijn nou net punten waar je de DJM600 bijvoorbeeld zo hard op afrekent. Dan zeg je ook niet f*** de levensduur, kijk die features eens! (ok, het is een rare vergelijking maartoch)
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
27-4-2004 00:16
Daarom zie ik ook, we zien over 10 (of zelfs 20) jaar wel weer wat er met die OEM bakken gebeurd is.

Dré schreef:

Toen ik begon te draaien zal je overal Lenco, LAD en dat soort merken. Blij dat ik daar niet aan ben blijven hangen zeg...
LAD; ja... dat waren mijn eerste TT's... daar was ik echt trots als een pauw mee. (die kon je achteruit laten draaien... wauwie!) Samen met een Liese elektronik mengpaneel. Ik zou niet eens meer weten wat daar mee gebeurd is..
I'm a man... I don't read manuals.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-4-2004 00:43

teacher schreef:

Daarom zie ik ook, we zien over 10 (of zelfs 20) jaar wel weer wat er met die OEM bakken gebeurd is.

Dré schreef:

Toen ik begon te draaien zal je overal Lenco, LAD en dat soort merken. Blij dat ik daar niet aan ben blijven hangen zeg...
LAD; ja... dat waren mijn eerste TT's... daar was ik echt trots als een pauw mee. (die kon je achteruit laten draaien... wauwie!) Samen met een Liese elektronik mengpaneel. Ik zou niet eens meer weten wat daar mee gebeurd is..
Liese electronic mengtafeltje heb ik ook nog gehad (dm1600) LAD's staan nog onder het buro (z.g.a.n.). De betere versie had boven op een baskast minder last van rumble dan de Technics vandaar dat mijn keuze toen viel op de London Acoustic Development TT's. deze werd ook in het wit verkocht als studio TT door Pieter bollen audio.
Dus zo slecht was hij nou ook weer niet.
In die tijd had je ook een kleine occasion "stroom" van Rusco TT's in Hamerslag uit voering.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)