Forum > Geluid

Technics SL-1200 Gold

(59 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
25-4-2004 12:12
Tja, maar de kunst is dat ze in die 20 jaar niks hebben verbetert aan hun draaitafel en dat ze thans nog steeds nummer 1 zijn met hun "oude" draaitafel.
Waarom zou Technics dan moeite doen om een beter draaitafel te ontwerpen als ze toch nog steeds zo populair zijn.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
25-4-2004 12:28
Omdat er altijd een kans bestaat dat je van die nummer 1 plek afgegooid wordt...
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 430
25-4-2004 17:24

Masterboy schreef:

Tja, maar de kunst is dat ze in die 20 jaar niks hebben verbetert aan hun draaitafel en dat ze thans nog steeds nummer 1 zijn met hun "oude" draaitafel.
Ik als blije motor-rijder wordt hier een beetje door het harley gevoel bevangen. Oude motorrijders zweren dat het de enige echte is terwijl het overduidelijk is dat er veel betere alternatieven zijn. (toegeven, de oem is het eerste echte alternatief terwijl er weinig slechtere motoren te vinden zijn dan harley's)

Het is het gevoel dat erbij hoort, de charme die het uitstraalt, de naam die het heeft, het imago dat je wilt hebben als eigenaar van een harley/technics, de mooie herineringen en historische verhalen die erbij horen.

is dat het vele geld dat ze bijden kosten in verhouding tot wat je krijgt waard? voor veel mensen wel. en daar is niets mis mee, het is maar net waar je voor kiest.
The return of the BoomBap
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-4-2004 22:37

jelmer schreef:

Het is het gevoel dat erbij hoort, de charme die het uitstraalt, de naam die het heeft, het imago dat je wilt hebben als eigenaar van een harley/technics, de mooie herineringen en historische verhalen die erbij horen.
Dat heet cult status en dat heeft de SL ook echt wel verdiend.

Maar dat gevoel waar jij het over hebt gaat op voor mensen die al jaren in het vak zitten en zijn opgegroeid met de SL en eigenlijk niet beter weten. Bij zulke mensen kan ik het begrijpen dat ze voor iets vertrouwds gaan e.d.
Maar wat hebben wij broekies (als ik voor mezelf spreek) nou in vredesnaam daar van mee gekregen? Ik ben over een kleine 3 weken 24. Ik begon te draaien op mijn 15é en toen was er nog geen echt alternatief voor de SL maar ik heb zelf nooit zoiets gehad van -> Een SL is een droom blablablablabla. (ondanks dat ik ze zelf gewoon in huis had staan op mijn 16é) Ik heb er ook zelf nooit tegen aan gekeken alszijnde de beste draaitafel ter wereld op dat moment. Ik heb altijd naar draaitafels gekeken op de manier -> Hoe krijg ik het meeste waar voor mijn geld en daar paste de SL niet meer tussen toen de PT2400 en TT1 e.d van Numark op de markt kwamen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
25-4-2004 23:42
bijna 40 en voor mij is technics een brok zekerheid!!!
ik kijk zeker de kat uit de boom en ben ondertussen wel heel nieuwsgierig naar die oemtt's.
dat komt door oa reind/rob etc etc.
zit er zo maar in dat ik met 1/2 maandjes toch s 1 bestel bij new-line al was het maar om te weten waar jullie t over hebben,neemt niet weg dat technics mijn vertrouwen heeft en dat voor mij meer dan belangrijk is.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
26-4-2004 09:31
Zo is het.

Neemt niet weg dat deze "gold-edition" én foeilelijk is (niet alleen die gouden glimmers maar ook de rode strobelamp in combinatie met het blauwe pop-up lichtje) én veel te duur.

En dat Technics in de afgelopen 30 jaar wel wat aan de zwakke punten van de SL-1200 had mogen doen (kabel, aan-uit knop, pop-up lampje etc.)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
26-4-2004 12:11

Victor schreef:

Zo is het.

Neemt niet weg dat deze "gold-edition" én foeilelijk is (niet alleen die gouden glimmers maar ook de rode strobelamp in combinatie met het blauwe pop-up lichtje) én veel te duur.

En dat Technics in de afgelopen 30 jaar wel wat aan de zwakke punten van de SL-1200 had mogen doen (kabel, aan-uit knop, pop-up lampje etc.)
Mee eens, wat dat betreft vond en vind ik de oude LTD een stuk begeerlijker.
Overigens is er wel iets aan de aan/uit knop gedaan sinds de MD3.

Verder blijf ik zweren bij technics, hoeveel monologen Reind er ook tegenaan gooit.
Het behoudende modelbeleid (niet elk jaar een ander) zorgt er wel voor dat ze hun waarde behouden.
En ik herhaal mezelf een beetje hier; technics hebben zichzelf bewezen; OEM bakken praten we over 10 jaar nog wel even over OK ?
I'm a man... I don't read manuals.
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
26-4-2004 16:51
Ik ben ook altijd voorstander geweest van de Sl-1200, maar zal wel aan het verleden liggen denk ik.Ik ben nu 34 en in mijn tienerjaren zag je dan in de discotheken altijd die SL-1200 staan en thuis had men dan maar simpele gewone goedkope draaitafels staan die helemaal niet leken op de SL-1200.En dus keek ik altijd op naar die SL-1200 en was het een echte droom om zo 2 SL-1200 draaitafels te hebben.En dan op latere leeftijd wordt die droom toch werkelijkheid en ik denk dat het daarom is dat ik niet snel een andere type draaitafel zou kopen, al zijn die momenteel misschien beter dan de SL-1200.En ik denk dat meer mensen zo denken als ik.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
26-4-2004 17:04
Toen ik begon te draaien zal je overal Lenco, LAD en dat soort merken. Blij dat ik daar niet aan ben blijven hangen zeg...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
26-4-2004 18:43
LAD zie je nog wel eens bij lokale omroepen met geldgebrek laugh :D
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)