Forum > PC related Forum

de harde CONSEQUENCES van belachelijke concurrentie

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
22-4-2004 23:17
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 23-4-2004 00:08
Mag ik iedereen vriendelijk doch DRINGEND verzoeken alle Consequences-CD's te vernietigen, dankt u zeer hartelijk!

Onderstaande mail verklaard veel hoop ik. Laat ons duidelijk wezen, het vernoemen van de drie onderstaande URL's toont zéér duidelijk aan dat er iemand klacht ingedient heeft want er is nog een andere URL (die ook wel verwijderd is ondertussen) die héél wat bekender was en die NIET vernoemd wordt in de lijst ... jammere zaak dat mensen zulke dingen doen. Maar goed, ze hebben gelijk, offline halen, rechtzaak afwachten en boeten voor de gedane zaken...

Received: (qmail 9403 invoked from network); 22 Apr 2004 11:52:10 -0000
Received: from unknown (HELO oola.is.scarlet.be) (193.74.71.23)
by mail.alinto.net with SMTP; 22 Apr 2004 11:52:10 -0000
Received: from (mail.simim.be [213.49.15.64])
by oola.is.scarlet.be with ESMTP id i3MBq6f27188;
Thu, 22 Apr 2004 13:52:06 +0200
Subject: Notificatie MP04669
To: ***@perso.be
Cc: XXXX@sabam.be
X-Mailer: Lotus Notes Release 5.0.6a January 17, 2001
Message-ID: <OF62601396.2CA327E5-ONC1256E7E.00404C50@simim.be>
From: xxxxx@bvf-ifpi.be
Date: Thu, 22 Apr 2004 13:43:37 +0200
X-MIMETrack: Serialize by Router on domino01/bxl(Release 5.0.11 |July 24, 2002) at 22/04/2004
13:43:37
MIME-Version: 1.0
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-transfer-encoding: quoted-printable
X-aduser: 193.74.71.23
Edit Mod: zie mijn post voor de brief
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Eraser127Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 29-10-2005
Berichten: 83
22-4-2004 23:27
Ik zou zeggen, maak eerst die opmaak es ff duidelijk, dit is niet te lezen zo.
Heerenveen hardcore!!! Dance till ya dance till you hear the speaker blow blow
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
22-4-2004 23:31

Eraser127 schreef:

Ik zou zeggen, maak eerst die opmaak es ff duidelijk, dit is niet te lezen zo.
Ik zou zeggen, stop met janken, veeg die consequences van je harde schijf en vertrouw in het vervolg NIEMAND meer!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
22-4-2004 23:58
Post ff aangepast voor Didier
Geachte Heer,

Ik maak u dit schrijven over, waarvan de datum van het elektronisch
schrijven als verzendingsdatum geldt, in mijn hoedanigheid van
Bedrijfsjurist van IFPI Belgium.

IFPI Belgium V.Z.W. is de Belgische nationale vertegenwoordiger =
van I.F.P.I. ("International Federation of the Phonographic Industry"). Onze
leden zijn Belgische producenten van fonogrammen of licentienemers van producenten van fonogrammen. Onze leden produceren of verdelen ongeveer 95% van de op de Belgische markt legaal verdeelde en/of verkochte geluidsdragers. IFPI Belgium werd gemandateerd door haar leden om in rechte op te treden ter bescherming van de rechten op de muziekopnamen van hun
repertoire. U kan onze ledenlijst raadplegen op de site www.ifpi.be.

Eén van onze taken is het bestrijden van alle inbreuken op de intellectuele eigendom van onze leden en actie te ondernemen tegen alle natuurlijke en rechtspersonen die het illegaal gebruik van het repertoire van onze eden vergemakkelijkt, aanmoedigt of toelaten, zowel off- als on-line.

Wij hebben vastgesteld dat de eigenaar(s) van de hierondervermelde URL('s), die door u worden beheerd, muziekopnamen, waarvan onze leden de rechten bezitten, in MP3formaat of links naar deze muziekopnamen ter beschikking stellen aan het publiek.

www.disar.be/consequences/4/mix.mp3
www.disar.be/consequences/1/
www.disar.be/consequences/3/

Krachtens artikel 39 van de wet van 30 juni 1994, hierna de auteurswet genoemd, hebben onze leden het exclusief recht om de hen toebehorende muziekopnamen te reproduceren, aan het publiek mede te delen op om het even welke wijze en te verdelen of hiervoor hun toelating te geven.

Wij vragen u om onmiddellijk deze inbreuk op de rechten van onze leden te staken en van de beheerders te eisen dat zij de muziekopnamen in MP3 formaat of de links naar deze opnamen van de bovenvermelde web-pages alsook (indien zij de originele drager niet bezitten) van de harde schijf van de PC verwijderen of bij gebreke aan een reactie van deze personen zelf de nodige maatregelen te nemen teneinde de toegang tot deze site onmogelijk
te maken.

Bij gebreke aan een prompte reactie zullen wij ons wenden tot de bevoegde rechtbank teneinde de staking van deze inbreuken te bekomen en een passende schadevergoeding te eisen.

Wij behouden ons in alle geval het recht om een vergoeding voor de schade die onze leden hebben geleden te eisen.

Gelieve ons de ontvangst van deze notificatie per kerende te bevestigen en ons te informeren over de door u genomen maatregelen om deze inbreuk stop te zetten.

Dit electronisch schrijven geldt als kennisgeving en ingebrekestelling =
en wordt u overgemaakt onder voorbehoud van al onze rechten en zonder nadelige erkentenis.

Wij vrijwaren u voor de vorderingen die rechtstreeks gevolg zouden zijn van de door ons gevraagde maatregelen onder de volgende voorwaarden :
- de maatregelen werden enkel genomen tegen de door ons genotificeerde url's en de beheerders van deze url's ;
- de maatregelen werden prompt genomen .

In afwachting van uw berichten, verblijven wij inmiddels,

Met beleefde groeten,
---adres bekend---
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-4-2004 02:43
Ik snap geen ene ... ervan :S
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
23-4-2004 03:18

Mr. Edie schreef:

Ik snap geen ene ... ervan :S
Didier had enkele mixen online staan. Deze mail van ifpi is om hem te vertellen dat hij illegaal mp3's aanbied en dat men hem juridisch kan vervolgen enzo. sad :(
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
Eraser127Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 29-10-2005
Berichten: 83
23-4-2004 07:49
idd, en omdat die leden van de I.F.P.I. de rechten van die muziek hebben, moet Didier_S die muziek verwijderen en dus ook die zelfgemaakte cd's vernietigen.
Heerenveen hardcore!!! Dance till ya dance till you hear the speaker blow blow
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
23-4-2004 10:02
En moet ik van iedereen die deze mixen downloade eisen dat ze ze vernietigen. Daarom post ik dit even op alle forums waar ik de linken naar mijn mix plaatste. New-Line dus ook.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
23-4-2004 16:58
Tjah Buma/Stemra spoort ook voor geen ene f*cker meer hoor!! Mijn website komt zeer spoedig online en wil daar me eigen producties opgooien. Ik wil dus eigenlijk dat eea geregeld is (ivm copyrights). Daarnaast wilde ik weten wat het mij zou kosten als ik een livesetje van mij op me site zou gooien.

NOOIT ANTWOORD GEHAD!!

Nou sorry dat ik het zeg, maar dan kunnen voor wat mij betreft ook opfucken!

Geld eisen prima, maar dienstverlening... Volgens mij hebben ze daar nog NOOIT van gehoord! Meestal geldt B=A maja.....
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
23-4-2004 19:55
Liveset?

Voor je eigen materiaal hoef je niet te betalen. De zaak verandert natuurlijk als je samples zou gaan gebruiken die afkomstig zijn van een reeds bestaand nummer (vocals bijvoorbeeld, maar kan net zo goed iets anders zijn).

Als je dus geen toestemming hebt gekregen van de artiest in kwestie dan ben je illegaal bezig. Je kunt natuurlijk de betreffende samples voldoende editen zodanig dat het niet meer op het origineel lijkt.

Zou elke producer dit gaan doen (behalve bij remixes natuurlijk), dan zou ik dat een goede zaak vinden -> zijn we ineens van al die non-creatieve en op-elkaar-lijkende muziekjes af. wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)