Forum > Off-Zone

yamaha DJXII

(47 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
23-3-2004 13:24
zou het apparaat eerst eens uitprberen hoor.

ik vind het wel een erg hoog speelgoed-gehalte hebben.
weinig mogelijkheden, érg plastic..

Is dan ook wel terug te zien in de prijs.

(had laatst een foldertje in de bus waar de DJXII voor 69 euro instond!)
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
23-3-2004 14:00
Weetje toevallig nog waarvan? Vind het apparaat ook vrij interesant dus dan zou 69 euro toch een beetje een prijs zijn waar je het wel voor kunt uitproberen...Weetje het toevallig nog? Alvast bedankt

Tenslotte nog een vraag aan onze effectenguru snake ( happy :) ).. Welke bak lijkt jou het leukste voor het geld? Een yamaha DJXII? of toch een roland d2 (zit er iets boven in prijsklasse) ,omdat ik zag dat jij een d2 hebt wink ;))
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
23-3-2004 17:09
1 x bewerkt. Laatst door Snake op 23-3-2004 19:14

remczero schreef:

Tenslotte nog een vraag aan onze effectenguru snake ( happy :) ).. Welke bak lijkt jou het leukste voor het geld? Een yamaha DJXII? of toch een roland d2 (zit er iets boven in prijsklasse) ,omdat ik zag dat jij een d2 hebt wink ;))
De Yamaha DJXII ken ik niet, maar ik kan je wel vertellen dat de Roland D2 zeer veel te bieden heeft (en zeker voor het geld dat er tegenwoordig voor gevraagd wordt).

Bovendien dacht ik dat de DJX vooral een effectbox is (kan zijn van niet hoor -> ik ken die bak niet). De D2 is dus helemaal GEEN effector. Ze heeft wel effecten aan boord maar die zijn enkel te gebruiken op de interne sounds.

Kort gezegd, is hij klein maar fijn. De buitenkant is plastic, dat wel, maar dat hoeft niet te betekenen dat de D2 niet solide aanvoelt (integendeel, ze voelt wel stevig aan). Ik persoonlijk vind het een leuke tool voor live-toepassingen waar bovendien heel wat fun in zit.

Ik heb nu zelf al een heel ander kaliber synth (E-MU Proteus), maar ik ben zeker niet van plan mijn D2 weg te doen -> zoals gezegd heeft deze groovebox heel wat fun in zich. Nu gebruik ik hem enkel als soundsource (want de klanken op zich zijn heel goed, wat doorgaands de gewoonte is bij Roland producten).

De Roland D2 mag er dan misschien wel als speelgoed uitzien, dat is het zeker niet!! Dit kun je ook merken aan de prijs waarmee de D2 destijds gelanceerd werd, maar dit even terzijde. Het betreft een volwaardige synth met sequencer en nog wat effecten. Sterker nog, de D2 is eigenlijk een MC-505 in een (zeer) compact kastje zonder de extra's die op de 505 wél aanwezig zijn (zo bijvoorbeeld de controllers, LCD schermpje, extra outputs, smartmedia poort, enzovoorts).

O ja en de voorgeprogrammeerde patterns en songs zijn slecht tot zeer slecht (dit is wel persoonlijk). Niemand hoeft die echter te gebruiken natuurlijk. Koop jezelf een midi keyboardje (het liefst met controllers erop, want de D2 heeft als enige controller een touchpad), en je bent al een heel eind. Als je de groovebox dan live wilt gebruiken, laat je het keyboard gewoon thuis (of niet -> je doet ervan wat je zelf wil uiteraard).

[EDIT schreef:

In al mijn haast (moest de trein nog halen) was ik het volgende nog vergeten te melden.

De Roland D2 is handig on-the-road: en dit doordat ze licht is (nog geen twee kilo), én precies in een platentas / -koffer past. Bovendien heeft ze geen 'uit-stekende' voorwerpen op het frontpaneel; zodat die niet in de weg zitten als je je D2 in je platentas vervoert.

Nadeel is dat deze groovebox geen inwendige power supply heeft (wat eigenlijk best logisch is bij zo'n compact toestel). Als je van plan bent het toestel live te gebruiken moet je hier dus wel aan denken.

Nu denk ik ook niet dat de Yamaha DJXII wél een internal PS heeft, dus dat is niet echt een punt om over te vallen.
[/EDIT]
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
23-3-2004 17:35

remczero schreef:

Weetje toevallig nog waarvan?
you've got mail wink ;)
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
23-3-2004 19:28
Zou je mij ook maybe kunnen vertellen waar die DJXII voor 69 euro was? happy :)

Alvast bedankt!

M.v.g.,

Stephan
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
23-3-2004 20:35
Tis dat Dré em niet verkoopt razz :p
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
23-3-2004 21:06
Net even op mijn gemak het verhaal van snake zitten lezen (bedankt voor de goede en snelle reactie) maar het zijn dus eigenlijk 2 onvergelijkbare apparaten. Ik ga denk ik binnenkort even een winkel opzoeken om ze eens goed te testen ,want de sounds van beide apparaten (roland toch iets beter dan yamaha) die ik heb gehoort zijn echt GOED voor de prijsklasse. Heb wel eens met een Mc505 gespeeld maar de d2 klinkt bijna net zo goed (geluidjes op internet).. Het enige echte nadeel vind ik van de d2 dat je niet echt makkelijk "on the fly" kunt programeren (wat overigens met de DJXII ook niet gaat). Ik ben benieuwd of dergelijk apparaat echt wat toevoegt aan mijn set.. Gebruik jij hem vooral tijdens het draaien snake? of toch liever standalone?

Ook wil ik Massive even bedanken voor de mail. Ik heb de site afgezocht maar kan helaas alle grooveboxen behalve de DJXII vinden happy :) ,denk dat ze die uit de handel hebben genomen (ook in nederlandse webshops is hij steeds minder te vinden :S ,zou iig de stuntprijs verklaren...maar dit is maar gissen).
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
23-3-2004 21:21

remczero schreef:

maar het zijn dus eigenlijk 2 onvergelijkbare apparaten.
Dat heb je goed (voor zover ik weet natuurlijk).
Ik ga denk ik binnenkort even een winkel opzoeken om ze eens goed te testen
Dat is nog steeds de beste manier om het apparaat wat jij zoekt eruit te pikken.
Heb wel eens met een Mc505 gespeeld maar de d2 klinkt bijna net zo goed (geluidjes op internet)..
De D2 heeft dezelfde synth engine als de MC-505 (net zoals de MC-307 trouwens), alleen zitten er andere presets in (met presets bedoel ik sounds - die je overigens nog zelf kunt aanpassen zodat je je eigen geluiden bekomt. (Patterns zijn dan weer de sequences die geprogrammeerd werden door diverse artiesten (en door Roland zelf) voor het betreffende (hier Roland) instrument).

Audio demo's zijn leuk, maar eigenlijk mag dat nooit de doorslag zijn om een product te kopen. Veel beter is het om het product in kwestie eens uit te gaan proberen bij de lokale verkoper.

En de geluiden die op Roland's site te beluisteren zijn, zijn ten eerste zo oud als de straat, en ten tweede kun je daar eigenlijk nooit vanuit gaan -> als je je eigen sounds maakt heb je niks aan zo'n demo.

Wat niet kan met de D2 zelf, kan nog steeds (relatief eenvoudig) met MIDI. Zoals gezegd heb je samen met een keyboard (bijvoorbeeld de Oxygen 8 van Midiman/M-audio) een krachtig pakket waar je veel mee kunt voor een habbekrats. De synth engine van de D2 is op heel veel vlakken aanstuurbaar met midi dus dat mag niet echt een probleem zijn.
Het enige echte nadeel vind ik van de d2 dat je niet echt makkelijk "on the fly" kunt programeren.
Zoals gezegd valt dat eenvoudig op te lossen met een midi controller - die overigens niet overdreven duur hoeft te zijn -> Midiman Oxygen 8 kost iets van een 130 Euro.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
23-3-2004 21:42
Echt handige info snake ,mijn complimenten dat je het allemaal in zon simpel stukje tekst kunt uitleggen...De d2 klinkt zoieso een stuk aantrekkelijker ,op dit punt gaan we een heel stuk offtopic maargoed ,wel jammer dat ik 3 maanden geleden mijn yamaha psr keyboard heb verkocht om een dubbele cdspeler te kopen ,maaarja wink ;) Ik ga binnenkort gewoon eens kijken in de winkel. Als ik ondertussen nog vragen heb komen die gewoon in dit topic... Nu weer ONtopic over de DJXII happy :)
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
23-3-2004 22:35

remczero schreef:

Echt handige info snake ,mijn complimenten dat je het allemaal in zon simpel stukje tekst kunt uitleggen...
Bedankt; altijd leuk om te weten dat mijn uitleg geappreciëerd wordt :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)