Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Knuffel

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 25 bijdrage(n) van Knuffel (Pagina: 1 van 3)

Topic: HK audio (9-7-2004 22:51:00)

TCMC schreef:

De HK PR 115 ligt op ongeveer 250 Hz, en dat vind ik wat aan de hoge kant.

TCMC
Een vriend van mij heeft dus een Premium setje
Top PR 115 met een OEM Eminence 15" + een Fostex FH 300 tweeter
Bas PR 115B met een OEM Eminence 15" én achteraan staat er op de box wel degelijk : "150 Hz Low Cut"

Speelt als setje wel goed vinden wij , toch voor de toepassing waarvoor hij het gebruikt , familiefeestjes genre bruiloft , maar durft wel eens doorbeuken ook razz :p
Topic: Spetterlak (29-6-2004 00:21:00)

Remco schreef:

Voor HK-lak kun je het beste even informeren bij de importeur; Wils. www.wils.nl
Bedankt , had ik vandaag ook gedaan ;)
Het RAL kleur is 7016 trouwens voor de geinteresseerden.

Grt
Topic: Vraagje over kleur & verf HK-Audio boxen (29-6-2004 00:01:00)
Allen bedankt voor de moeite en de raad !
Ondertussen weet ik dat er een mogelijkheid bestaat om die verf gewoon te bestellen via de dealer ven HKaudio happy :)
En voor de geinteresseerden , het RAL kleur is 7016 razz :p

grt
Topic: Vraagje over kleur & verf HK-Audio boxen (24-6-2004 22:12:00)
Voor JVS , goeie tip wink ;)

Voor Peter , hij wil idd niet meer "spetteren" , dat topic had ik al doorgenomen , toch bedankt ! wink ;)

Voor Bartsegers , jij hebt het idd goed begrepen , ook bedankt voor de hulp wink ;)

Alle hulp blijft welkom
Topic: Vraagje over kleur & verf HK-Audio boxen (24-6-2004 20:25:00)
Hoi ,

Misschien hoort deze vraag hier niet , maar ik hoop hier een antwoord te krijgen ?
Een vriend van mij heeft een setje HK-Audio Premium , 2 topjes + 2 baskasten in dat typisch HK-Audio kleur , een soort blauw-grijs.
Maar deze vertonen reeds wat gebruikerssporen , vandaar zou hij die eens willen herschilderen of herspuiten.Liefst zonder aan de originele structuur te veranderen , dus één laagje zou volstaan.

Graag had hij het juiste soort verf gevonden , met het identieke kleur.
Heeft niemand van jullie ervaring met die verf of eventueel het RAL kleur ervan ?
Alle hulp welkom , alvast bedankt !

Grt
Topic: Spetterlak (23-6-2004 23:39:00)
Weet hier toevallig niemand welke kleur HK audio juist gebruikt ?
Een vriend van me heeft namelijk een set PR115 die hier en daar wat gebruikerssporen hebbben.
Hij had ze graag eens opgefrist.
Of weet iemand waar die verf eventueel verkrijgbaar is , de structuur is er al happy :)

Alvast bedankt
Topic: XLR naar tulp vraagje (6-4-2003 01:41:00)
Okee , bedankt voor de info, alweer een geruststelling happy :) .
Btw , alleen pin 2 & 3 heb ik dus niet toegepast , liever geen gebrom sad :(
Ik zag ook op de site www.beglec.com dat de opvolger van mijn versterker , de ax-700 ook een onbalanced input heeft , dus zal de mijne dat ook wel niet hebben zeker ...
Topic: XLR naar tulp vraagje (5-4-2003 23:38:00)
Zo , de meesten onder jullie zijn nu waarschijnlijk aan het draaien , ondertussen heb ik maar één & ander uitgeprobeerd happy :)
Met de aansluiting op 2 & 3 heb ik een brom in m'n speakers met alle schuivers/knoppen op 0 sad :(
Met de aansluiting op 2 & 1 is dat het geval niet , en met 2 , en dan 1 & 3 verbonden ook niet.
Dus met hetgeen ik hier zo wat heb opgestoken , zal ik het dan maar behouden zoals de kabel uit de winkel kwam zeker ( 1 & 3 doorverbonden. ) ? wink ;)

Terwijl ik hier wat knappe koppen samen heb , misschien off-topic maar ik waag het erop happy :)
Naast mijn 2 gewone CD players had ik ook graag mijn compact hifi setje (JVC) meegenomen , met 3 CD lader, uiteindelijk is het maar een hobby zonder al dat duur materiaal en lijkt me wel makkelijk met die 3-lader erbij.
Maar dat setje heeft natuurlijk een ingebouwd versterker. Als ik nu van de line out naar de mixer ga werkt dat uiteraard perfect maar ik vraag me af of het geen kwaad kan voor het versterkergedeelte als dat de ganse avond aanligt zonder dat er speakers zijn aangesloten , volumeknop uiteraard op 0 ??

Thnx
Topic: XLR naar tulp vraagje (5-4-2003 11:44:00)
Handleiding heb ik niet , versterker & mixer komen uit een stopzetting van een taverne en die eigenaar had daar geen enkele documentatie over sad :(
Nu , kast had ik al eens geopend , en alle 3 de pins zijn op het achterliggend printje gesoldeerd.
Het meten dan , de batterij van m'n meter is leeg , ligt daar eigenlijk een paar jaar nutteloos .. sad :(
Maar ik heb ook nog zo'n klein digitaal multimetertje, dat meet enkel K-ohm en zowel pin 2 of 3 geven ongeveer dezelfde waarde, maar het eigenaardige is geen constante waarde , bouwt op van +- 40 k-ohm tot meer dan 100 k-ohm. Let wel , dit is gemeten zonder stroom op de versterker hé voor alle duidelijkheid happy :)
Maar tussen 3 & massa toestel is het zeker geen 0, dus kan ik misschien wel aannemen dat het een gebalanceerde ingang zou kunnen zijn ? Dus dan zou ik mijn kabels best maken met enkel 2 & 3 aangesloten zoals eerder aan bod kwam ?
Zo , nu moet ik vlug gaan werken , de rest zal voor vanavond of morgen zijn , alvast bedankt !
Topic: XLR naar tulp vraagje (5-4-2003 01:24:00)
Nu , de grote evenementen zal ik niet doen happy :)
Ik vermeldde het al eens in een ander topic , maar ik heb dat materiaaal enkel gekocht om zo'n 3 à 4 keer per jaar wat muziek te verzorgen op familiefeestjes van +- 50 à 60 man, meestal ouder publiek , dus loeihard hoeft het niet te gaan ...Daar ik altijd de pineut ben om wat muziek te draaien heb ik me dat eens tweedehands aangeschaft, alle kosten zijn trouwens voor mij ... vandaar ...
Nu heb ik een JBSystems A600 ( 2 x 200 w op 8 ohm ) , JBS mixer , en speakers JBS Pro 15 live , en 2 heel gewone CD spelers , allemaal voldoende hoor voor hetgeen het gaat dienen wink ;)
Maar ondertussen is de interesse wel wat gewekt natuurlijk en komen de vragen natuurlijk happy :)
Misschien kan ik het zo stellen , waaraan kan je een gebalanceerde versterker herkennen ?