Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Ronald bus

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 39 bijdrage(n) van Ronald bus (Pagina: 1 van 4)

Topic: probleempje eigen mix opnemen (26-5-2006 12:25:00)
Ik zal een screenshot maken!

https://www.fambus.nl/~rbus/

Hier staan 3 shots op.
1 shot van de instellingen tijdens de opname
1 shot van het opnemen in Cool Edit
en 1 shot van het afspelen in Cool Edit

Maar bovendien, ik heb geen record out op mijn mixer.
Ik heb de Tulp in de Output 2 van mn mixer gedaan en de jack in mn line in gestopt.
Het gekke is dus dat de speakers wel het geluid ontvangen zodra ik gewoon muziek aanzet, maar zodra ik ga opnemen en afspelen is het te zacht.
Topic: probleempje eigen mix opnemen (23-5-2006 11:55:00)
oke... na het lezen van de reacties ben ik weer terug waar ik begon :)
Topic: probleempje eigen mix opnemen (22-5-2006 13:20:00)
Ik heb beide schuifjes naar rechts gezet helemaal bij de plus, maar ik denk niet dat het verschil maakt want ze stonden daar al bijna. Het moet gewoon een instelling in windows ergens zijn, omdat bij elk programma het recorden en afspelen van record heel zacht staat.
Topic: probleempje eigen mix opnemen (21-5-2006 00:08:00)
nou ik denk dat het ergens iets met de instelling in de programma's te maken heeft want het geluid wat ik ontvang direct op mn speakers via de kabels vanuit mn mixer is prima. prima geluid.
alleen zodra ik ga opnemen en afspelen is het zacht.
Topic: probleempje eigen mix opnemen (20-5-2006 23:57:00)
Ja daar heb ik ook alles goed staan. Dat is gewoon de line in bij mij. Als ik Record aanvink, vink ik daarna de line in aan en thats it.
Topic: probleempje eigen mix opnemen (20-5-2006 23:39:00)
Waar zit die opname mixer dan...als ik dubbel klik ga ik naar properties en selecteer ik record en zet ik line in aan. En dat geluid zet ik 3/4 aan.
Topic: probleempje eigen mix opnemen (20-5-2006 23:10:00)
master 2 gelukkig anders had je me spank gegeven of niet dre ;)

master 1 out past ook lastig

ps: alles werkt lekker dre! dek ook alles goed af btw, ik heb met andere aparatuur gemerkt hoe belangrijk dat is
Topic: probleempje eigen mix opnemen (20-5-2006 22:50:00)
Ik heb deze pagina goed gevolgd https://www.aboutdj.nl/content/view/10/7/

Mijn mixer (de Vestax pcv 275) heeft geen record uitgang dus ik zal het met de output moeten doen.

Het vreemde is dat het geluid van het afspelen na het recorden heel erg verschilt met het geluid van de ontvangst.
Alsof de programma's het vervormen.

Het ligt niet aan de volumeregeling bij audio devices onderin desktop, daar staat alles wel goed aan.

Oh mijn god...ik zie het nu ook pas. Ik heb ook geen audiocity...dat maak ik er zelf van. Ik heb ook gewoon Audacity! Maar bij mij neemt het dus zacht op en speelt het zacht af.
Topic: probleempje eigen mix opnemen (20-5-2006 15:41:00)
Gegroet,

Ik probeer al een tijdje mn eigen mix op te nemen, maar tot dusver lukt het nog niet echt.

Ik heb een Vestax pcv 275 mixer.
Ik heb een Stereo tulp stekker die verloopt naar een 3.5mm stereo jack plug van mn mixer Out naar mn pc geluidskaart Line in gedaan.

Ik heb mn speakers aangesloten op mn pc Out(om te horen of er signaal was) en er was zeker signaal. Mn pc ontvangt het signaal van de mixer en tt's. Het geluidniveau daarvan is prima.

Nu probeer ik via Cool Edit en Audiocity het geluid op te nemen. Dat werkt ook nog, maar als ik het dan afspeel dan kun je het nog maar NET horen! Heel zacht dus. Tijdens record zie je ook maar een heel gering ontvangst (je ziet hele mini toonpiekjes).

Waar kan dit aan liggen? Uiteraard is er ergens een record instelling te zacht, maar ik heb overal al gezocht!

Wie kan mij helpen (wie heeft misschien dit zelfde probleem gehad?)

Groetjes,

Ronald
Topic: nieuwe dj set (20-3-2006 17:23:00)
bedankt djsteev!

ik zal er eens goed te tijd voor nemen om het door te lezen.